Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-20, 10:52
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det behöver inte betyda mer än att det är många rykten i omlopp nu.
Jo så är det. Svårt att se huruvida rullarna med taggtråd verkligen är på insidan eller utsidan. Många påstår att de är på insidan.. Men det kan ju vara ett rykte som blivit sanning. Skulle vilja se någon filma detta på plats mer utförligt.
2021-01-20, 10:55
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
https://www.whitehouse.gov/briefings...ddress-nation/
Citat:
As I conclude my term as the 45th President of the United States, I stand before you truly proud of what we have achieved together. We did what we came here to do — and so much more.
...
Most of all, I want to thank the American people. To serve as your President has been an honor beyond description. Thank you for this extraordinary privilege. And that’s what it is — a great privilege and a great honor.

Trump tackar för sig. Träsket är upprensat, muren är byggd, mexiko betalar.

Adios.
2021-01-20, 10:58
Medlem
Citat:
Ljuset sa att först ska vi bli fullständigt krossade innan Han kommer.

Är vi krossade eller hur skulle en sådan kross se ut? Är det när ingenting händer mot dom mörka krafterna?
2021-01-20, 11:03
Medlem
Maduros avatar
General Thomas McInerney menar att om inte Trump använder sina exekutiva orders för att stoppa detta så är Trump den största förrädaren genom tiderna. General Thomas McInerney menar att militären är redo.

Tänk om Trump och relationen med Epstein borde granskats mer.

En avgörande dag detta!
2021-01-20, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det har heller aldrig hänt att Alex Jones är satirisk, erkänner sig besegrad coh allt vad han nu säger under 15 min. Orkar inte lyssna mer än tre minuter på honom. Det är rätt märkligt dock.
Alex Jones är av allt att döma en skådespelare som jobbar för Deep State / kabalen / Illuminati. Hans uppdrag verkar vara att dra ett löjes skimmer över allt vad konspirationsteorier heter. Så att den breda allmänheten ska ledas in i att tro att några större konspirationer eller oegentligheter finns nog inte inom staten. Eftersom de där konspirationsteoretikerna verkar ju helt knäppa i huvudet. Han har lyckats ganska bra med sitt uppdrag men QAnons har han inte lyckats stoppa även om han har försökt.
2021-01-20, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Ett extremt polariserat land som för en vecka sedan hade en incident mot demokratin som saknar motstycke kanske är en del i det hela? Men det är ju logiskt så det kan det ju inte vara.

Vem bestämmer vad som är "demokrati"?

Och hur långt kan man gå i "demokratins namn" aka missbruka demokratibegreppet, innan det blir rättmätigt att opponera sig?
2021-01-20, 11:12
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Media försöker ju få till det så. Men jag har svårt att tyda det du skriver?
Jag menar att det symboliska i att attackera Kapitolium är bra mycket mer politiskt utsatt än de upplopp de har med 10 års mellanrum. Att en sida anser BLM och ANTIFA som värre för att de eldade upp butiker och härjade är en sida av det, det är nog bra många fler som anser attacken på Kapitolium vara värre. Ena sidan är upploppsmakare, andra ses som inrikes trrrorister... åsikter

Citat:
Ja...

Lite som med Big Tech, som också spände mer muskler än de behövde.

Maffian spänner musklerna helt enkelt, möjligtvis.
Rätt uppenbart att du har en fast åsikt och som TS bara försöker passa in bitarna av information i den åsikten.
Citat:
Ursprungligen postat av Partiet-Svamparna
Men tror du inte att det händer mycket därborta som vi här i Sverige inte får veta om?
Mycket kanske händer nu, idag och igår men det når inte fram till oss förrän om ett tag?

Hoppas och tro på ljuset? 🙂
Nej jag tror att informationssamhället vi bor i är ganska direkt och får gemene man reda på något i USA så är vi som högst minuter bort från att veta det i Sverige.

Men som sagt, låt TS få hela spannet tid på sin sida, om Biden tillträder idag så är allt han sagt redan långt ut genom fönstret.
2021-01-20, 11:14
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Vem bestämmer vad som är "demokrati"?

Och hur långt kan man gå i "demokratins namn" aka missbruka demokratibegreppet, innan det blir rättmätigt att opponera sig?
När man har ovedersägliga bevis på motsatsen så är det inte fel att opponera sig, att attackera demokratins symboliska högborg är aldrig annat än inrikes terrorism i min bok.
2021-01-20, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
General Thomas McInerney menar att om inte Trump använder sina exekutiva orders för att stoppa detta så är Trump den största förrädaren genom tiderna. General Thomas McInerney menar att militären är redo.

Tänk om Trump och relationen med Epstein borde granskats mer.

En avgörande dag detta!
Det är en pensionerad general som tycker olika:
In his unfounded version of events, U.S. special operations forces died in an attack on a CIA computer facility in Germany that was hiding information about a massive, covert effort to flip votes from President Donald Trump to his opponent, Joe Biden.
https://www.militarytimes.com/news/y...lection-fraud/
2021-01-20, 11:21
Medlem
Citat:
Jag menar att det symboliska i att attackera Kapitolium är bra mycket mer politiskt utsatt än de upplopp de har med 10 års mellanrum. Att en sida anser BLM och ANTIFA som värre för att de eldade upp butiker och härjade är en sida av det, det är nog bra många fler som anser attacken på Kapitolium vara värre. Ena sidan är upploppsmakare, andra ses som inrikes trrrorister... åsikter
.
.

Vad är värst?

En attack på något som Kapitolium, där maktens möjligheter är närmaste obegränsade att gå til försvar, jämfört med 1000-tals hatiska män som går amok på stan vilket ALLTID drabbar företagare och vanligt folk.

Vad det kallas i ena eller andra fallet är egalt.
2021-01-20, 11:22
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Vad är värst?

En attack på något som Kapitolium, där maktens möjligheter är närmaste obegränsade att gå til försvar, jämfört med 1000-tals hatiska män som går amok på stan vilket ALLTID drabbar företagare och vanligt folk.

Vad det kallas i ena eller andra fallet är egalt.
Ja det ena anser jag vara värre för gemene man, det andra värre för inrikes säkerhet och symboliskt. Jämför våldtäkt med grovt skattebrott. Ena påverkar en person och det andra många personer.
2021-01-20, 11:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Rätt uppenbart att du har en fast åsikt och som TS bara försöker passa in bitarna av information i den åsikten.

.
Jag är ingen vindflöjel nej, men åsikt ändrar jag ganska enkelt. Har du långtråkigt kan du fundera över den saken!

Angående min fråga har jag ingen åsikt mer än att det är haltande logik att oppositionen behöver bemötas med 23.000 soldater, om
nu inte oppositionen är så stridsdugliga att detta erfodras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in