Skumt |
77,60%
|
4021 röster |
Inte skumt |
22,40%
|
1161 röster |
”Och du det här med Olof….något fick mig att reagera extra på detta vidriga beteende..”Olof förekommer i Annas bok. Han lät Anna sova över när pressen blockerade hennes egen lägenhet. Sen blir dom osams- bland annat för att han inte vill vittna för henne. .
”Och du det här med Olof….något fick mig att reagera extra på detta vidriga beteende..”Olof förekommer i Annas bok. Han lät Anna sova över när pressen blockerade hennes egen lägenhet. Sen blir dom osams- bland annat för att han inte vill vittna för henne. .
På tunnelbanan hemma får jag syn på en person som jag känner igen från seminariet och säger hej. Vi börjar prata och jag bjuder in honom på kräftskivan. Han har inte tid just ikväll men han kan hjälpa mig att fixa lite snaps till festen. Han är gullig på ett oskyldigt sätt. Han ler hela tiden och det känns som att han tittar på mig med kärlek i blicken. Jag följer med till hans lägenhet för att få snapsen och han säger att vi borde ses någon annan gång. Absolut, säger jag, det vore kul!19/8, efter att hon lämnat JA i sin lägenhet.
Först ringer jag Joel, en nära vän som bor i närheten och han är lyckligtvis hemma, så jag går dit. Därifrån får jag tag i Olof, killen med snapsen.23/8
- Mitt hem har blivit ockuperat av en äcklig gäst, säger jag.
- Du får gärna komma hit och sova över.
När jag kommer dit förklarar jag mer.
- Hade aldrig gissat det när jag såg Julian på seminariet, säger han.
Vi ligger och pratar halva natten. Sex finns inte ens på kartan, jag har gått i celibat.
Olof, den fina mannen som jag fick bo hos när jag behövde fly från min lägenhet, hör av sig och ställer in en dejt vi planerat.24/8
... av en slump stöter jag på honom ute på gatan. Han är helt kall.Så, strax innan kräftskivan pratar hon med och charmas av Olof. Sen kommer Petr* och AA börjar genast nedvärdera natten med Assange. För att hon nu dras till Olof?
- Du sa att du inte hade legat med honom, säger han.
- Nej, jag ville inte stå för det, jag ångrade mig och jag tyckte inte att det var din sak eller rätt läge när du frågade.
- Du ljög för mig, eller hur, du ljög, säger han och ler med munnen medan ögonen ser arga ut.
De senaste veckorna har jag dejtat som en galning, Jakob, Erik, Gabriel, Ali, Samuel, Sam, Janne, Jonas, Martin. Och mellan varje hopp om en ny kärlek och sms som tystnar, så försvinner jag själv från radarn och tänker på Andreas och mitt misslyckade liv. Idag fick jag ett vykort från honom där han berättade att han var nedstämd för att han saknar mig. Ett korn av bekräftelse. Jag svarar inte, men inombords fortsätter jag att vänta, och gå sönder.27/7
För några dagar sedan ringde Olof, mannen jag fick vara hos när jag flydde från min lägenhet, och ville äta middag. Trots att han övergav mig för att rädda sitt eget skinn förra året blev jag glad. [...] Jag är beredd att glömma och förlåta. Vi bestämde att träffas idag. Det börjar bli varmt och han ligger i solen på en parkbänk vid var mötesplats borta vid Blecktornsparken. Gulliga Olof som blev skrämd. Vem hade inte blivit det när en flock brittiska mediehyenor attackerar?11/8
[...] En liten stund in i middagen kryper det fram att han har ett särskilt skäl till att träffas. Han vill ha garantier att jag inte någonsin ska nämna hans namn i samband med historien och i samband med mig. Han säger också att han tyvärr - absolut inte - kan vittna om att jag hade sovit hemma hos honom den där natten.
Jag har blockerat kvinnan som Andreas lever med på Facebook för att slippa påminnelser om att hon existerar. Men idag avblockerar jag henne och skriver ett kort meddelande där jag berättar att Andreas fortfarande hör av sig. Jag berättar att han nyligen sagt att han älskar mig mer än henne. Det faktum att han sagt att vår kärlek var mycket större än den de har.Sex år senare, under #metoo 2017, får AA en stöttande kommentar online från Olof. Detta gör henne rasande och hon skriver ett anklagande brev. Kort citat:
Några timmar senare ringer Andreas upp. Och jag svarar faktiskt. Han är rasande.
- Fattar du hur mycket du ställt till med??
- Det är väl inte jag, utan du, säger jag till honom.
Rättegången (som aldrig ens blev av) kändes ännu mer omöjlig att vinna. När hela min karaktär, mitt sexliv, alla mina fel skulle uti ljuset - och du som kunde intyga att min version stämde mer med verkligheten än hans inte ens ville vittna till min fördel.Men vänta, vad hade han kunnat vittna om? Att hon sov över hos honom och ljög då hon svarade att hon inte haft sex med Assange? Det kastar allt hon sa den natten i tvivelaktigt ljus. Vad ska han tro? Vad säger att ett ärligt vittnesmål ens skulle ha varit till hennes fördel? Det verkar vara en man hon knappt känner. Hon kände igen honom från seminariet då hon såg honom på tunnelbanestationen, han försåg henne med snaps till kräftskivan, och lät henne sen sova över torsdag natt då hon ringde och klagade över en "äcklig gäst".
De senaste veckorna har jag dejtat som en galning, Jakob, Erik, Gabriel, Ali, Samuel, Sam, Janne, Jonas, Martin. Och mellan varje hopp om en ny kärlek och sms som tystnar, så försvinner jag själv från radarn och tänker på Andreas och mitt misslyckade liv. Idag fick jag ett vykort från honom där han berättade att han var nedstämd för att han saknar mig. Ett korn av bekräftelse. Jag svarar inte, men inombords fortsätter jag att vänta, och gå sönder.27/7
För några dagar sedan ringde Olof, mannen jag fick vara hos när jag flydde från min lägenhet, och ville äta middag. Trots att han övergav mig för att rädda sitt eget skinn förra året blev jag glad. [...] Jag är beredd att glömma och förlåta. Vi bestämde att träffas idag. Det börjar bli varmt och han ligger i solen på en parkbänk vid var mötesplats borta vid Blecktornsparken. Gulliga Olof som blev skrämd. Vem hade inte blivit det när en flock brittiska mediehyenor attackerar?11/8
[...] En liten stund in i middagen kryper det fram att han har ett särskilt skäl till att träffas. Han vill ha garantier att jag inte någonsin ska nämna hans namn i samband med historien och i samband med mig. Han säger också att han tyvärr - absolut inte - kan vittna om att jag hade sovit hemma hos honom den där natten.
Jag har blockerat kvinnan som Andreas lever med på Facebook för att slippa påminnelser om att hon existerar. Men idag avblockerar jag henne och skriver ett kort meddelande där jag berättar att Andreas fortfarande hör av sig. Jag berättar att han nyligen sagt att han älskar mig mer än henne. Det faktum att han sagt att vår kärlek var mycket större än den de har.Sex år senare, under #metoo 2017, får AA en stöttande kommentar online från Olof. Detta gör henne rasande och hon skriver ett anklagande brev. Kort citat:
Några timmar senare ringer Andreas upp. Och jag svarar faktiskt. Han är rasande.
- Fattar du hur mycket du ställt till med??
- Det är väl inte jag, utan du, säger jag till honom.
Rättegången (som aldrig ens blev av) kändes ännu mer omöjlig att vinna. När hela min karaktär, mitt sexliv, alla mina fel skulle uti ljuset - och du som kunde intyga att min version stämde mer med verkligheten än hans inte ens ville vittna till min fördel.Men vänta, vad hade han kunnat vittna om? Att hon sov över hos honom och ljög då hon svarade att hon inte haft sex med Assange? Det kastar allt hon sa den natten i tvivelaktigt ljus. Vad ska han tro? Vad säger att ett ärligt vittnesmål ens skulle ha varit till hennes fördel? Det verkar vara en man hon knappt känner. Hon kände igen honom från seminariet då hon såg honom på tunnelbanestationen, han försåg henne med snaps till kräftskivan, och lät henne sen sova över torsdag natt då hon ringde och klagade över en "äcklig gäst".
rättegången om sexualbrott är nedlagdoch att
Julian har undvikit rättegången om sexualbrottNär det i själva verket aldrig funnits någon rättegång att undvika. Och det var förundersökningen, inte "rättegången" som (i SWs fall) las ner.
De är brottsoffer som på grund av Assanges agerande aldrig fick en rättvis rättegång.Jo man visste ju att Claes var 100 % genomrutten, men Pia står uppenbarligen inte långt efter. De är juridiskt kunniga och borde veta bättre. AA tillber tydligen fel gudar.
Fem år innebär preskription för de brottsrubriceringar åklagaren lagt fram i mitt fall. Därför läggs idag förundersökningen mot Julian ner i de delar som rör mig.
Jag och Henrik firar med alkoholfritt bubbel. Äntligen är min väntan på rättegång över.
-Fredag 20 augusti, ca 14.00. Kort odokumenterat förhör som genomförs av polis Linda W*ssgr*n. Det är avgörande för beslutet att anhålla Julian.
-Fredag 20 augusti, ca 1900. Kallas till förhör av polis IK, men vill inte komma. Föreslår måndag.
-Lördag 21 augusti, Eva Finne beslutar att hon skall förhöras genast. Telefonförhör av polis Sara W.
-6 september, nytt kompletterande förhör.
-5 januari 2011, nytt förhör hos polisen. ”Vad har du tjänat på att anmäla”. Lång diskussion om media. (Utdrag ur förhöret finns på 285-287)
-25 januari 2011, nytt förhör. Bland annat om samarbetet WL- Broderskapsrörelsen
-7 mars 2011, nytt förhör. Bland annat om DNA.
-27 april 2011, nytt förhör. Bland annat om middagen med Piratpartiet. Hon får frågan om hon och Sofia ingår i en ”mångårig komplott”
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Swish: 123 536 99 96 Bankgiro: 211-4106