2021-05-12, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denarge
Och de som dött av det tog rekomenderad dosering menar du ?
Hur kan det kollas ?

du jag har inte en aning och tänker inte lägga mer energi på det.. men det var den informationen jag hittade med en snabb googling.. nää jag menar inte det . med du skrev att fler dött av ipren än vaccinet villket uppenbart var fel!
2021-05-12, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
du jag har inte en aning och tänker inte lägga mer energi på det.. men det var den informationen jag hittade med en snabb googling.. nää jag menar inte det . med du skrev att fler dött av ipren än vaccinet villket uppenbart var fel!

Det har jag inte alls skrivit....läs igen
2021-05-12, 14:30
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Nja av ca 50 miljoner som fått AZ har några hundra avlidit. Det dör fler av Ipren. Så varför försöka mörka?
Stämmer det verkligen? De siffror jag sett tyder på att det är maximalt en på miljonen som dött av AZ-biverkningar, och inte ens alla dessa är konstaterade utan misstankar då symtomen på biverkningarna vid deras början stämmer.

Det är sedan cirka 10 ggr fler som faktiskt fått allvarliga biverkningar, men där man kunnat stabilisera patienterna och de flesta av dem mår bra efter någon vecka.

Kan inte hitta att det skulle vara hundratals döda...
2021-05-12, 17:28
Medlem
Nu 214 rapporter om avlidna efter vaccinering i Sverige, och en av personerna mellan 10-19 år. Den mycket unga personen har avlidit efter vaccinering med Pfizers mRNA-vaccin. Fördelningen döda: Pfizer 180, Moderna 13, Astra-Zeneca 21.

Stämmer detta ovan?

180 som dött med Pfizer låter mycket med tanke på att gamlingarna fick Astra?
2021-05-12, 17:39
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Nu 214 rapporter om avlidna efter vaccinering i Sverige, och en av personerna mellan 10-19 år. Den mycket unga personen har avlidit efter vaccinering med Pfizers mRNA-vaccin. Fördelningen döda: Pfizer 180, Moderna 13, Astra-Zeneca 21.

Stämmer detta ovan?

180 som dött med Pfizer låter mycket med tanke på att gamlingarna fick Astra?

Rapporter om misstänkta biverkningar är ju inte samma sak som konstaterad biverkning. Fördelningen du nämner stämmer väldigt bra med fördelningen av hur mycket vaccin av varje sort som använts, så det säger väldigt lite om verkliga biverkningar, såvida inte alla vaccinen är helt likvärdiga...

När man har haft tid att analysera siffrorna ska du se att nästan inga har med vaccinen att göra, det är sannolikt naturliga dödsfall. Man vaccinerar miljoner och varje dag dör hundratals nu under pandemin likväl som alla andra dagar före pandemin, inte konstigt att folk som vaccinerats dör.
2021-05-12, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, det är det inte.

Corona är en virusfamilj.
Och? Influensa är ett virus, Corona virusarna är ett av dom.

Influensa är inte ett namn på ett virus, utan ett namn på sjukdomsförlopp.
2021-05-12, 17:49
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak

Fel. Du kanske kallar olika sjukdomar för influensa, men influensa är en typ av virus helt annorlunda än coronavirusen, nämligen ortomyxovirus som finns i influensavirustyperna A, B och C och det är dessa som ger det som medicinskt kallas influensa.
2021-05-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Nja av ca 50 miljoner som fått AZ har några hundra avlidit. Det dör fler av Ipren. Så varför försöka mörka?
Hur många som dör eller får allvarliga biverkningar går nog inte att avgöra ännu, många faller mellan stolarna och blir inte rapporterade.

Sen är ju skillnaden mellan Ipren och vaccinet, att du inte behöver pass som visar att du tagit Ipren för att få röra dig fritt i samhället. Det vill säga, det finns inga tvång eller sociala påtryckningar som trycker på att du MÅSTE ta.

Förstår att vi är inne på en farlig väg här.
2021-05-12, 18:03
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Hur många som dör eller får allvarliga biverkningar går nog inte att avgöra ännu, många faller mellan stolarna och blir inte rapporterade.

Sen är ju skillnaden mellan Ipren och vaccinet, att du inte behöver pass som visar att du tagit Ipren för att få röra dig fritt i samhället. Det vill säga, det finns inga tvång eller sociala påtryckningar som trycker på att du MÅSTE ta.

Förstår att vi är inne på en farlig väg här.
Det är ju helt tvärtom - det rapporteras väsentligt mycket fler biverkningar av vaccinen, inklusive dödsfall, än vad som verkligen beror på vaccin. Se på VAERS-rappporterna i USA där tusentals och åter tusentals dött av vaccinen enligt rapporterna, men dessa rapporter ska granskas och antalet döda lär sjunka till nära noll när det är klart.

Jag förstår att det är svårt med vaccinpass, det kräver ju att du faktiskt trycker på ett par knappar i stället för att bara vika upp det vanliga passet (som du ändå behöver när du ska resa). tror du på riktigt att vaccinpassen i någon större omfattning kommer att användas inom landet?
2021-05-12, 18:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Familjen är ortomyxovirus:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Orthomyxoviridae
2021-05-12, 22:47
Medlem
Citat:
Jag hoppas verkligen ingen tar vaccinet

Vaccinforskare Gunnveig Grødeland om Janssen-vaccinet.
Citat:
Med dagens smittesituasjon er det ikke grunnlag for en slik personlig risiko. De aller fleste vil uansett snart få tilbud om vaksiner som ikke har denne typen kjente bivirkninger. Men det jeg frykter er at vi skal få veldig mange, spesielt yngre, som kanskje vil ta Janssen-vaksinen for å kunne reise litt friere i sommer. Da med potensielt svært alvorlige bivirkninger, som for noen vil være livslange.

https://www.dagbladet.no/nyheter/hap...sinen/73760860
2021-05-13, 05:57
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Rapporter om misstänkta biverkningar är ju inte samma sak som konstaterad biverkning. Fördelningen du nämner stämmer väldigt bra med fördelningen av hur mycket vaccin av varje sort som använts, så det säger väldigt lite om verkliga biverkningar, såvida inte alla vaccinen är helt likvärdiga...

När man har haft tid att analysera siffrorna ska du se att nästan inga har med vaccinen att göra, det är sannolikt naturliga dödsfall. Man vaccinerar miljoner och varje dag dör hundratals nu under pandemin likväl som alla andra dagar före pandemin, inte konstigt att folk som vaccinerats dör.

Det är lite märkligt att precis tvärtom görs när det gäller viruset. Då är det inte så noga om det ens är en bilolycka som dödar ena föraren och skadar den andre utan då räknar man gärna det som död av covid-19 samt skadad med biverkningar från covid-19.

Kan vi inte få se samma måttstockar och att man är lite mer konsekventa istället för att bara spela bollen dit den passar, i det redan bestämda målet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in