Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-19, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Vem skulle ha hindrat honom? Svenska skolor har normalt inte vakter vid ingångarna.

Vissa skolor har vakter. Annars får väl VAKTmästaren ingripa. Tänk dig själv, inte fan kan du gå in i en skola med dödskallemask utan att bli stoppad.

Jag tror inte på dödskallemasken. Det är inte bekräftat.
Citera
2021-08-19, 12:51
Medlem
Som du säger,släkten är nog på väg, ovanligt många lite mer vuxna, parodier på män, samlas utanför Calleskolan. Dock hände attentat på Källebergsskolan.
Citera
2021-08-19, 12:52
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Kan ju vara attack mot "allmänheten" eller riktad mot elev eller lärare. Oavsett vilket av dessa tre alternativ, kan ju andra personer skadas. Dvs. attack mot elev kan ju innebära att lärare blir skadad, om denne går emellan, eller vice versa.

"Enligt Sydsvenskan ska pojken även ha filmat sig själv med en mobiltelefon i samband med attacken"

Låter inte som en GM som är ute efter en specifik individ i första hand. Skelettmask, skyddsväst, filmar sig själv. 15-åring med terroristdrömmar som han nu agerat på.
Citera
2021-08-19, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Finns det skolor i Sverige där man inte bara kan knalla rakt in, alltså? Där man alltså först måste passera någon form av vakt eller "sluss"?

Jag måste tyvärr säga att jag är inte säker. Jag vet att det finns skolor med vakt, det är jag säker på men många byskolor har säkert inte det. Jag får forska mer i detta.
Citera
2021-08-19, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Finns det skolor i Sverige där man inte bara kan knalla rakt in, alltså? Där man alltså först måste passera någon form av vakt eller "sluss"?

Jag gick i gymnasiet i de lokalerna som högstadieskolan nu huserar i och då fanns där en huvudingång och sen fler mindre ingångar runt byggnaden. Vet dock inte om det fortfarande är uppbyggt så.
Citera
2021-08-19, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Gissningar från mig men troligen är han svensk med svenskt namn. Men det saknar betydelse, förfallet är här oavsett.

Jag grubblar mest på hur man kan bli så hatisk mot en lärare. Det skall mycket till för att man sticker någon i magen, det är ju mordförsök för FAN...... .....ville han verkligen döda läraren?

Och jag vidhåller att talibanerna klarar sådant bättre än den svenska FLUMMEN.
Allt är bara spekulationer just nu.. Han lider troligtvis av en allvarlig psykiskt störning
Citera
2021-08-19, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vissa skolor har vakter. Annars får väl VAKTmästaren ingripa. Tänk dig själv, inte fan kan du gå in i en skola med dödskallemask utan att bli stoppad.

Jag tror inte på dödskallemasken. Det är inte bekräftat.

Det är klart du kan. Särskilt under pågående lektionspass, med tomma korridorer, då är sannolikheten låg att någon ens märker det innan det är för sent.
Citera
2021-08-19, 12:55
Medlem
Var kommer uppgifterna om dödsskallemask ifrån egentligen?
Citera
2021-08-19, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Ett stort ansvar ligger hos vårdnadshavare. Om de inte samtycker till att sätta in div hjälp till eleven kan skolan inget göra
Vad som helst kan ligga till grund, psykisk ohälsa eller dylikt. Kan även vara så delikat som att läraren förgripit sig på eleven…säger inte att så är fallet men chansen finns och är inte ovanlig! I min skola fanns det en gympalärare som tafsade runt rätt ordentligt och till slut fick lämna.
Citera
2021-08-19, 12:56
Medlem
Många poliser utanför hus på Trehäradsvägen 14. Vad jag kan se på Hitta.se står endast 3 personer skrivna där, ingen kille på 15 år. Finns det andra ställen man kan söka fram dessa uppgifter?
Försökt leta på Facebook men hittar inget där heller...

Citat:
Ursprungligen postat av Blackdollkiller
Nu bör ju någon kunna rulla ut namnet på GM efter husrannsakan på adress gjorts. Även alla elever som bör veta vem han är i samband med gripandet/gärningen om han hade ”koppling” till skolan.
Citera
2021-08-19, 12:57
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Incel när man är 15 år?

En 15-åring har ju nyss fått hår på kuken.
Man kan antagligen ha tagit till sig Incelkulturen även när man är så ung, för resten av oss är det bara att vara tonåring och livet suger
Citera
2021-08-19, 12:57
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Sluta att ens nämna de två i samma mening då!

ADHD, Asperger (har själv den diagnosen), och andra diagnoser kan visst spela in i dåd som dessa. Betyder inte att alla med dessa diagnoser per automatik knivskär sin egna jävla lärare eller någonsin har för avsikt att skada någon annan människa. Självklart fattar jag att många med ADHD kan vara hur schyssta och lugna som helst.
Senast redigerad av torstenferdinand 2021-08-19 kl. 13:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in