Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-23, 21:18
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraHson
nej det finns inget märkligt med att läraren Anita bytte skola.
Hon och greta hade en personlig relation, umgicks ofta privat.

Och Anita tycks varit den enda utomstående som greta pratade med.

Därför tillfrågades anita efter att gt flyttat till Ingridskolan.
Och Anita var 65, skulle snart pensioneras, ingen mer karriärstege att klättra på (om hon nu nånsin har tänkt så, jag betvivlar), kan också gjort beslutet enkelt. Man kan ana att hon även fick viss ekonomisk kompensation från familjen.

Inte heller är det konstigt att gt flyttade från resursskolan Ingridskolan. Där saknades lärare, vilket familjen var missnöjd med, och skolan gillade inte gretas engagemang.

Kringlaskolan dit hon flyttade har en uttalad policy mot mobbning och de fixade anpassad skolgång för gt:s strejker, så det var ett naturligt val.

Att familjen sedan inte vill framhäva eller prata om Ingridskolan är inte heller konstigt.
Dock nämns i familens första bok "scener..." att greta gick resursskola.
Och läraren Anita nämns där också. Hennes namn står även allra först i bokens omfattande tacktext.

:
Så nej, det finns inget konstigt eller märkligt i detta med resursskolan, grundskolorna och läraren Anita.
Och frågan om gretas resursskola och grundskola är inte alls så betydelsefull som du tror. Ditt maniska babbel om detta är nästan lite pinsamt att beskåda men samtidigt lite komiskt.
Vi bedömer historien olika.
Vi får hoppas Greta eller hennes team klargör vilka skolor hon gått i.

Edit
Föräldrarna köpte alltså en lärare för att få henne att följa med Greta. Nog är det märkligt allt.
Senast redigerad av wwr 2021-08-23 kl. 21:21.
2021-08-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Jag tyckte mig läsa tidigare i tråden att hon hade en bepansrad specialbil till sitt förfogande och att i princip Secret Service stod standby dygnet runt.
Hemliga adresser.....i samma stad.
Hade någon velat henne nåt ont så är det inte allt för knepigt att hitta henne på fredagar och sen utgå därifrån.

Hotbilden finns som sagt bara i sektens fantasi.

ja svepande påståenden om hotbild och hat osv är klassiska knep för att försöka tysta kritiker och meningsmotståndare.
Man förknippar kritikerna med nåt obehagligt och hoppas att de "skräms" tills de håller käft.

Och greta som dessutom är liten och bräcklig och har massa problem som hon och familjen flashat hej vilt ut i offentligheten, då är det nog inte svårt att skrämma en del meningsmotståndare till tystnad.
2021-08-23, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Föräldrarna köpte alltså en lärare för att få henne att följa med Greta. Nog är det märkligt allt.

just den saken är bara ett antagande jag gör.
Men det är i så fall inte heller märkligt att familjen ville visa sin tacksamhet.
2021-08-23, 22:09
Medlem
DoMMs avatar
Vad pluggar hon? Är det hemligt? Samhällsvetenskap? Natur? Fordon? IV eller IB? Varför står det inte att läsa någonstans?
2021-08-23, 22:40
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vi bedömer historien olika.
Vi får hoppas Greta eller hennes team klargör vilka skolor hon gått i.

Edit
Återigen var lärarinnan redo för pension. Men körde några år till eftersom hon connectat så med Greta. Greta var ju hemma hos henne på fritiden.
2021-08-23, 22:47
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraHson
ja svepande påståenden om hotbild och hat osv är klassiska knep för att försöka tysta kritiker och meningsmotståndare.
Man förknippar kritikerna med nåt obehagligt och hoppas att de "skräms" tills de håller käft.

Och greta som dessutom är liten och bräcklig och har massa problem som hon och familjen flashat hej vilt ut i offentligheten, då är det nog inte svårt att skrämma en del meningsmotståndare till tystnad.
Det handlar inte om menlösa kritiker som här på Flashback. Utan sådana som faktist dömts för hot i domstol. Man skall inte underskatta antalet knäppgökar där ute. Framförallt inte när man är Sveriges mest kända individ.
Om människor tar sig fram till ens ytterdörr så är väl det en signal att åtgärda.
2021-08-23, 22:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det handlar inte om menlösa kritiker som här på Flashback. Utan sådana som faktist dömts för hot i domstol. Man skall inte underskatta antalet knäppgökar där ute. Framförallt inte när man är Sveriges mest kända individ.
Om människor tar sig fram till ens ytterdörr så är väl det en signal att åtgärda.
Så varför har ingen attackerat Greta vid ”demonstrationerna” om så var fallet.
2021-08-23, 22:50
Medlem
afvongreves avatar
Det finns ju sjuka människor där ute. Jag skulle inte våga fortsätta om jag var Greta. Om jag var Greta skulle jag stänga mitt instagram, facebook och twitter.

I mars fick jag en kommentar här i Gretatråden om att det cirkulerar en porrfilm med Gretas ansikte ditsatt. "Den är mycket populär" skrev han. "Jaha, borde jag bli ledsen nu?", svarade jag.

En vecka senare frågade en person i Bianca Ingrosso-tråden: Var hittar man Gretafilmen? "Här", svarade personen och skrev en länk. Sedan läste jag inte på flashback på några veckor...
Trevliga typer...
2021-08-23, 22:59
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det finns ju sjuka människor där ute. Jag skulle inte våga fortsätta om jag var Greta. Om jag var Greta skulle jag stänga mitt instagram, facebook och twitter.

I mars fick jag en kommentar här i Gretatråden om att det cirkulerar en porrfilm med Gretas ansikte ditsatt. "Den är mycket populär" skrev han. "Jaha, borde jag bli ledsen nu?", svarade jag.

En vecka senare frågade en person i Bianca Ingrosso-tråden: Var hittar man Gretafilmen? "Här", svarade personen och skrev en länk. Sedan läste jag inte på flashback på några veckor...
Trevliga typer...
Exakt. I trådens början så haglade det utav trevliga typer som önskade henne död och allt möjligt skit. Better safe than sorry, se hur det gick för John Lennon..
2021-08-23, 23:21
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Exakt. I trådens början så haglade det utav trevliga typer som önskade henne död och allt möjligt skit. Better safe than sorry, se hur det gick för John Lennon..

Så det är bland hennes mest fanatiska fans som hotbilden finns?....ja, det är nog det troligaste.
2021-08-23, 23:24
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Så det är bland hennes mest fanatiska fans som hotbilden finns?....ja, det är nog det troligaste.
Man ska nog ta alla hotbilder på allvar.
Det sjuka är när en del hetsar till det. Och framförallt i ledande roller, ta uttalanden ifrån ledande positioner i Indien när Greta stööde bonderevolten. Det hade varit direkt livsfarligt för henne att vistas där vid den tidspunkten.
2021-08-24, 04:33
Medlem
https://youtu.be/d8916D9knC8

"Greta Thunberg On Three Years Of Climate Protests"

Helt ny videointervju från MSNBC med Greta!
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-24 kl. 04:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in