Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-09-06, 07:57
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T5chrille
Hej jag har hört att kolloidadt silver och även stora doser av c,d vitaminer och även zink,sellen tycks kunna dämpa cancer celler. Och har även läst att antabus kan dämpa tillväxten av cancer celler. Själv har jag dricker jag lite ks varje dag för att bli lite piggare och det kan även bränna bort lite dåliga bakterier i magen. Själv misstänker jag också kanske också lite cancer i magen eftersom jag har många symtom på det som dåligt aptit och trött illamående och många andra symtom som frusenhet I kroppen och I händerna och I fötterna och förändrade avföringsmönster. Men än så länge hittar inte sjukvården något avvikande trots många undersökningar m,m

Hoppas innerligt det inte är cancer som ligger bakom dina symptom. Mitt råd är att fortsätta konsultera vården så länge de fortsätter.
Citera
2021-09-06, 07:59
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanligSnubbe
Jag har också tarmcancer stadie 4 men är just nu tumörfri och går på cytostatikabehandling men vet givetvis vilka dåliga odds jag har och vad stor risk det är att det kommer tillbaka. Jag är 42 och nu och har varit sjuk i snart två år och gjort flertalet operationer. Har ingen cancer i min familj så långt tillbaka vi vet och min genetiska utredning sade samma sak. Har levt hälsosamt, tränat och aldrig varit överviktig. Cancer är nog i många fall slump/otur.

Har läst allt du skrivit och du verkar otroligt stark och smart. Önskar dig all lycka i den tid du har kvar. <3

Tack! Hoppas VERKLIGEN du ska få förbli tumörfri.
Citera
2021-09-06, 08:03
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodan78
Om du vill resa så går det faktiskt. Så gör det om det är en önskan. Bara ta test o åka!

De ställen vi kollat upp har haft karantänsregler, även om man har vaccinpass eller liknande. Vill inte behöva sitta i 14 dagar innan jag släpps in i landet på riktigt (och skulle inte våga vara borta från sjukvården hemma så länge heller).

Dock har flera redan påpekat att det inte gäller överallt så du har nog rätt - vill man resa så går det. Åtminstone till vissa platser.
Citera
2021-09-06, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed
Jag diagnosticerades med tjocktarmscancer just innan julen 2020. Redan då var prognosen för tillfrisknande dålig. Den är trots intensiv cytostatikabehandling nu ännu sämre och med all säkerhet kommer jag vara död inom närmsta månaderna. Jag är annars 40 år gammal och man.

Vore roligt att få svara på era frågor om ni har några!

Fy fan.

Jag hade i teorin, om jag vetat om detta, gjort en Allra manöver. Skrivit över alla tillgångar på min fru och sedan tagit alla dessa lån som finns med usel ränta för att sedan spendera pengarna under mina sista månader utan tanke på att betala tillbaka.
Citera
2021-09-06, 08:20
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
ok , vad har de hjälpt med hittills då , och vad är det för plan från de i framtiden ?

hur lång tid har du kvar ca ?

och hur ser slutet ut för denna sjukdom ?

hade jag åkt på cancer , så hade jag inte avlidit av sjukdomen , detta är rätt säkert , då just cancer är en rätt elakt avslut om man inte verkligen får all hjälp den sista tiden

att plågas in i evigheten ska ingen behöva göra

och hade verkligen bytt med dej TS , om det gått

1. Ja, jag har ju fått vård enligt rutiner. Cellgiftsbehadling sedan januari med regelbundna uppföljningar av effekt (som tyvärr varit dålig). När det gäller lindring har jag fått hjälp av ASIH (avancerad sjukvård i hemmet) som gör regelbundna besök och hjälper mig med allt som inte kräver inläggning på sjukhus. Av ASIH kan jag dropp vid vätskebrist, blodtransfusioner och allt möjligt utan att behöva lämna hemmet. Jag har gjort två mindre operationer via gastroskopi där stentar (typ ballongsprängning) satts in levern för att hindra att tumörerna att täppa igen gallgången. Med mera. Framtid: Kommer under september att utvärdera bromsande behandling jag genomgår just nu (cellgifter i tablettform kombinerat med en antikropp jag vår intravenöst). Beroende på vad utvärderingen visar får vi se vad vården kommer göra i framtiden. Till slut blir det förstås lindrande vård oavsett resultat från sagda utvärdering.

2. Har inte fått en exakt prognos (sådan kan ej fastställas) men "några månader, inte år" är det senaste jag hört. Detta sades för ungefär en månad sedan. Jag har inte upplevt någon direkt hälsoförsämring sedan dess.

3. Jag vet faktiskt inte exakt hur slutet kommer bli. Jag gissar att levern till slut brakar ihop - det är den som är mest ansatt i dagsläget. Gissar vidare att sista dagarna blir på sjukhuset. Hur länge jag får ligga där då kan jag bara spekulera i. Hoppas så kort tid som möjligt.

Får jag fråga hur det kommer sig att du skulle byta med mig om du hade möjlighet?
Citera
2021-09-06, 08:25
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Det har ju gått två år sedan TS fick besked om sin cancer. Då vet man ju inte hur länge cancern funnits i tarmen, med metastaser som kunnat sprida sig till andra organ. Äldre män som är dåliga på att känna varningssignalerna i kroppen som därför kommer för sent, där screenar oncologen skelettet som berättar att cancern funnits länge i kroppen, för skelettet är det sista som metastaserna sprider sig till. Många äldre män som fått besked om tarmcancer började som prostatacancer som spridit sig till tarmen, dom sitter ju nära varandra.

Finska cancerexperter hos Docrates: https://www.docrates.com/sv/cancerva...cerbehandling/ är kända för sina avancerade cancermetoder. TS har säkert under de två år som gått hört talas om dom, annars kan han mejla dem och få råd. På deras hemsida finns ett forum där patienter med långt gången cancer blivit botade.

Rättelse: Det är drygt åtta månader (inte två år) sedan jag fick cancerbeskedet (just innan jul förra året). Stämmer dock att man inte vet hur länge cancern funnits i tarmen.
Citera
2021-09-06, 08:33
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epp1e
Hej, lycka till med tiden du har kvar.

Provade du någonsin självsvält eller kolhydratsrestriktioner?

Cancerceller behöver mycket energi för att överleva, forplanta sig och mutera, och energin kommer främst från kolhydrater i kosten (pyruvat). I djur har man sett bättre diagnos under restriktioner.

Var det något du provade?

Hej! Nej, har inte provat självsvält. De råd jag fått från sjukvården (som jag litar på) är att kaloririk mat är bra för mig. Jag har inte rekommenderats just kolhydrater men inte heller direkt avråtts från dem. Jag inser att cancerforskning är ett fält där mycket fortfarande är okänt och att etablerad kunskap och praktik utvecklas hela tiden men jag har valt att inte att söka mig bortom de "bästa gissningar" vi har i dagsläget och som vården förser mig med.

Det är sant att tumörerna behöver energi för att överleva men det gör ju jag själv också. Det är det som är så lurigt, tumörerna ÄR en del av mig. Som Fröding skaldade:

Ty i mig själv är smitt och nitat gallret
och först när jag själv krossas, krossas gallret
Citera
2021-09-06, 08:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed
1. Ja, jag har ju fått vård enligt rutiner. Cellgiftsbehadling sedan januari med regelbundna uppföljningar av effekt (som tyvärr varit dålig). När det gäller lindring har jag fått hjälp av ASIH (avancerad sjukvård i hemmet) som gör regelbundna besök och hjälper mig med allt som inte kräver inläggning på sjukhus. Av ASIH kan jag dropp vid vätskebrist, blodtransfusioner och allt möjligt utan att behöva lämna hemmet. Jag har gjort två mindre operationer via gastroskopi där stentar (typ ballongsprängning) satts in levern för att hindra att tumörerna att täppa igen gallgången. Med mera. Framtid: Kommer under september att utvärdera bromsande behandling jag genomgår just nu (cellgifter i tablettform kombinerat med en antikropp jag vår intravenöst). Beroende på vad utvärderingen visar får vi se vad vården kommer göra i framtiden. Till slut blir det förstås lindrande vård oavsett resultat från sagda utvärdering.

2. Har inte fått en exakt prognos (sådan kan ej fastställas) men "några månader, inte år" är det senaste jag hört. Detta sades för ungefär en månad sedan. Jag har inte upplevt någon direkt hälsoförsämring sedan dess.

3. Jag vet faktiskt inte exakt hur slutet kommer bli. Jag gissar att levern till slut brakar ihop - det är den som är mest ansatt i dagsläget. Gissar vidare att sista dagarna blir på sjukhuset. Hur länge jag får ligga där då kan jag bara spekulera i. Hoppas så kort tid som möjligt.

Får jag fråga hur det kommer sig att du skulle byta med mig om du hade möjlighet?

med en helt rasad lever så kan du leva vidare med dialys ett bra tag , förstår att läkare inte kan sätta ett fast datum när det är över , då många påverkas av just medicineringen mot cancer , det är den som bryter ner ditt immunförsvar och så kan det ta slut av en vanlig förkylning som kroppen inte orkar stå i mot .

se fan till från början / nu , att du verkligen får smärtlindring för minsta lilla du känner , överdriv lite om det behövs , så de fattar !!!!!!!

tja det är ändå nog över för min del här snart , en kropp som inte klarar mer i situationen jag befinner mej i sedan ett tag och nu vinter på inkommande , så ett byte hade varit helt ok för mej om man kunnat rädda någon annan med det , för då hade du i alla fall fått ett psyke och kämpar glöd i det mesta i livet , som ingen corona eller annat liknande , får svårt att rå på .

en donation av detta hade gett mej ett gott samvete att kunna vandra vidare in i evigheten med ett stort lugn inombords , nu blir det lite bortkastat liv liksom , till vilken nytta ?
Citera
2021-09-06, 08:35
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittis
Du känner inte för att ta till panikåtgärder som att sluta äta kolhydrater, ta kollodialt silver, ta enorma mängder av C-vitamin eller annat som man kan läsa om på alternativa sidor som www.svaradoktorn.se? Jag fick prostatacancer förra året, som gudskelov upptäcktes tidigt, och då började jag leta efter alternativ information. Jag hade tur som strålades i ett tidigt skede och är frisk. Potensen tog dock lite stryk. Jag önskar dig all lycka framöver.

Tack och grattis till tillfrisknande!
Citera
2021-09-06, 08:43
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
God natt! Sov gott!
I går bad jag en liten bön för dig (jag tror väl egentligen inte på gud, men jag hoppas!) när jag var ute och promenerade. När jag slog upp ögonen - hade inte blundat men tittat ner - var verkligen det absolut första jag såg en ljust klargrönt, spirande kvist i en annars död, grå buske. Kanske låter fånigt men det kändes som ett fint svar på min bön. Ville bara berätta det! ♥️

Så fint! Tack att du delar med dig av detta <3
Citera
2021-09-06, 08:52
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Downtownkid67
Vet inte om du fått frågan, och utan fördomar undrar jag hur du levt ditt liv. Finns det något som du tror kan ha bidragit direkt till din sjukdom.

Har levt ett rätt genomsnittligt liv gällande hälsa och jag är i princip 100% säker på att livsstillsfaktorer inte ligger bakom cancern. Gillar charkprodukter, rött kött, vin och cocktails men har för den skull inte konsumerat i några perversa proportioner ā la Edward Blom. Det finns förvisso sådant som tyder på att exempelvis rött kött (på marginalen) skulle kunna bidra till att tjocktarmscancer utvecklas, men inte för så unga exemplar som jag själv. För den som drabbas av min sjukdom efter 70-årsåldern kan livsstillsfaktorer påverka.

Detta är faktiskt en av de insikter jag drabbats av: det är endast på marginalen man kan påverka sin hälsa och livslängd. Lev gärna hälsosamt om det får dig att må bättre nu, men släng inte bort din tid på plågsamheter i hopp om hälsofrälsning längre fram. Det är faktorer bortom din kontroll som avgöra ditt öde ändå.
Citera
2021-09-06, 08:53
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darrylx
Jag har hängt på Flashback i många år men har inte stött på en liknande så gripande tråd innan.

Jag hoppas att du ska få lugn och ro sista tiden min okända Flashback-kompis.
Drick champagne och umgås med din fru ute i vårt fina Sverige. Det kan knappast bli bättre eller hur?

Måtte mänskligheten kunna hitta ett botemedel mot denna satans jävla skitcancer.

Tack darrylx! <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in