Citat:
Ursprungligen postat av
OlikaBroed
1. Ja, jag har ju fått vård enligt rutiner. Cellgiftsbehadling sedan januari med regelbundna uppföljningar av effekt (som tyvärr varit dålig). När det gäller lindring har jag fått hjälp av ASIH (avancerad sjukvård i hemmet) som gör regelbundna besök och hjälper mig med allt som inte kräver inläggning på sjukhus. Av ASIH kan jag dropp vid vätskebrist, blodtransfusioner och allt möjligt utan att behöva lämna hemmet. Jag har gjort två mindre operationer via gastroskopi där stentar (typ ballongsprängning) satts in levern för att hindra att tumörerna att täppa igen gallgången. Med mera. Framtid: Kommer under september att utvärdera bromsande behandling jag genomgår just nu (cellgifter i tablettform kombinerat med en antikropp jag vår intravenöst). Beroende på vad utvärderingen visar får vi se vad vården kommer göra i framtiden. Till slut blir det förstås lindrande vård oavsett resultat från sagda utvärdering.
2. Har inte fått en exakt prognos (sådan kan ej fastställas) men "några månader, inte år" är det senaste jag hört. Detta sades för ungefär en månad sedan. Jag har inte upplevt någon direkt hälsoförsämring sedan dess.
3. Jag vet faktiskt inte exakt hur slutet kommer bli. Jag gissar att levern till slut brakar ihop - det är den som är mest ansatt i dagsläget. Gissar vidare att sista dagarna blir på sjukhuset. Hur länge jag får ligga där då kan jag bara spekulera i. Hoppas så kort tid som möjligt.
Får jag fråga hur det kommer sig att du skulle byta med mig om du hade möjlighet?
med en helt rasad lever så kan du leva vidare med dialys ett bra tag , förstår att läkare inte kan sätta ett fast datum när det är över , då många påverkas av just medicineringen mot cancer , det är den som bryter ner ditt immunförsvar och så kan det ta slut av en vanlig förkylning som kroppen inte orkar stå i mot .
se fan till från början / nu , att du verkligen får smärtlindring för minsta lilla du känner , överdriv lite om det behövs , så de fattar !!!!!!!
tja det är ändå nog över för min del här snart
, en kropp som inte klarar mer i situationen jag befinner mej i sedan ett tag och nu vinter på inkommande , så ett byte hade varit helt ok för mej om man kunnat rädda någon annan med det , för då hade du i alla fall fått ett psyke och kämpar glöd i det mesta i livet
, som ingen corona eller annat liknande , får svårt att rå på .
en donation av detta hade gett mej ett gott samvete att kunna vandra vidare in i evigheten med ett stort lugn inombords , nu blir det lite bortkastat liv liksom , till vilken nytta ?