2021-09-10, 15:02
Medlem
Det mest roande är barnmentaliteten som dyker upp i denna banjolåda även kallad flashback.
Typ:
Men den, det och alla de har gjort si och så då och förut.

Sen har vi folliehattarna och förnekarna som tror det är ett ufo eller spion som planterat falska bevis på det ena eller andra sättet.
Citera
2021-09-10, 15:04
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
HB har haft lite organiserade "talarkvällar" på just Discord. Är det detta du menar?

Individen är väldigt aktiv på sociala medier men även inom traditionell "gaming-media" där Discord hör till en av plattformarna. Andra plattformar är t.ex. Twitch. Han har även funnits på ren dating-media som Tinder där hans sambo i detalj har redogjort för hans metoder till ragg och envishet mot det täcka könet. (spoiler: han är rätt aggressiv). Gamingflickor är det fri jakt på i dessa medier och att dessa även huserar i MUF är det väl ingen som förnekar. Läser man vad dessa får stå ut med så framgår det att språket är otroligt rått och kallt mot flickor. Bara genom att husera i dessa miljöer med en "alfa-profil" så genererar detta automatiskt mycket tvivelaktig korrespondens som självklart kan användas politiskt mot denna person.

Ämnet är kontroversiellt och en fjäder bli lätt en hel hönsfarm där det är väldigt lätt att kleta ytterligare anklagelser på personen, det rullar på automatiskt.

Individ skriver med hård jargong på gamingmedia till användarkonto som tillhör kvinna. Kvinna svarar upp och snuskprat inleds. Klargörande om ålder. Snuskprat fortsätter. Alla går och lägger sig.
Pedofil.
Våldtäkt.
Folkmord.
Hitler.

Fria fantasier så klart
Citera
2021-09-10, 15:06
Medlem
Har hyfsat bra koll på Hanif personligen.
Svårt att se att han skulle försätta sig i denna situationen.
Säger inte att den som "anmäler" eller vad man ska kalla det har fel men jag tror inte det är hanif.

Mer troligt att någon skulle utge sig för att vara Hanif.
Citera
2021-09-10, 15:08
Medlem
Gizurs avatar
Intressant i sammanhanget vore att få veta när detta skulle ha inträffat. Partisekreteraren Strömmer säger att de har fått uppgifterna "i närtid", men ingenstans har jag hittat när själva händelserna ska ha inträffat. Informationen som moderaterna fått om detta nyligen, kan ju handla om saker som inträffat för länge sedan.

Är det under sommaren, förra året eller för 10 år sedan? Det är inte ointressant i sammanhanget.
Citera
2021-09-10, 15:08
Medlem
Baisers avatar
Anklagelserna rör HB

När det gäller anklagelserna och skuldfrågans riktighet så vet jag ingenting.
Senast redigerad av Baiser 2021-09-10 kl. 15:10.
Citera
2021-09-10, 15:10
Medlem
Gunnar Strömmer till SVT:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...uellt-beteende

Otroligt obekväm eh öh.
Citera
2021-09-10, 15:11
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ammar-fortfaran
Säger inte att den som "anmäler" eller vad man ska kalla det har fel men jag tror inte det är hanif.

QARevenges redogörelse känns ju som något som Hanif faktiskt skulle kunna göra. Med det sagt så saknas ju fortfarande bevis och det är ju inte få som gärna gör sig märkvärdiga genom att framställa sina egna gissningar som uppgifter från "säkra källor".

Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Individen är väldigt aktiv på sociala medier men även inom traditionell "gaming-media" där Discord hör till en av plattformarna. Andra plattformar är t.ex. Twitch. Han har även funnits på ren dating-media som Tinder där hans sambo i detalj har redogjort för hans metoder till ragg och envishet mot det täcka könet. (spoiler: han är rätt aggressiv). Gamingflickor är det fri jakt på i dessa medier och att dessa även huserar i MUF är det väl ingen som förnekar. Läser man vad dessa får stå ut med så framgår det att språket är otroligt rått och kallt mot flickor. Bara genom att husera i dessa miljöer med en "alfa-profil" så genererar detta automatiskt mycket tvivelaktig korrespondens som självklart kan användas politiskt mot denna person.

Ämnet är kontroversiellt och en fjäder bli lätt en hel hönsfarm där det är väldigt lätt att kleta ytterligare anklagelser på personen, det rullar på automatiskt.

Individ skriver med hård jargong på gamingmedia till användarkonto som tillhör kvinna. Kvinna svarar upp och snuskprat inleds. Klargörande om ålder. Snuskprat fortsätter. Alla går och lägger sig.
Pedofil.
Våldtäkt.
Folkmord.
Hitler.

Fria fantasier så klart
Vad var det för "snuskprat" då? Det är rätt relevant för att man ska kunna avgöra huruvida det här är illa eller ej.
Citera
2021-09-10, 15:12
Medlem
Oliveiras avatar
HB har inte twittrat sedan i onsdags, vilket är rätt ovanligt när det gäller honom.
Citera
2021-09-10, 15:12
Medlem
Tycker det är tveksamt att det är HB, han har nyss förlovat sig och med en vuxen kvinna som har barn dessutom.
Men MUF är rätt känd för trakasserier och binge drinking kultur ändå. Vilka andra 30-nånting killar i M sitter i riksdagen? Några fd MUF ordföranden?
Citera
2021-09-10, 15:13
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ammar-fortfaran

Har du bra koll på Hanif personligen borde du väl veta att han är extremt bevandrad när det gäller allt som rör "teknik", tror du verkligen att om någon utger sig för att vara honom på internet, så kan han inte motbevisa detta på typ en kvart genom att visa att det inte är hans riktiga email/discord/iPhone/skype/steam/whatsapp/telegram/wickr som skickat de här meddelandena?

Jag köper att alla 60-plussare som ertappas med att skicka olämpliga saker över internet chansar på "min dator blev hackad"-försvaret, eftersom ingen riktigt räknar med att dom har en aning om hur man använder någonting som är nyare än 1980, men kom igen. Hanif Bali är 34 år gammal och har levt hela livet online.

Hade det funnits minsta lilla tvivel på att meddelandena verkligen skickats från ett konto som tillhör honom hade moderaterna självklart sagt det när Aftonbladet ringer och frågar. Vidare hade det väl varit extremt lätt för Hanif att meddela Sverige detta, t ex genom sitt twitterkonto som han en vanlig dag skriver ungefär 200 inlägg från, men som nu har varit helt nersläckt i över ett dygn.

Eller?
Citera
2021-09-10, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Anklagelserna rör HB

När det gäller anklagelserna och skuldfrågans riktighet så vet jag ingenting.
Sinnesjukt klantigt isf, måste ju vara nån gammal händelse som bubblat upp till ytan. Ingen kan vara så jävla korkad 2021. Förutom några centerpartister😂
Citera
2021-09-10, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solitair
Tror det är bättre om vi använder begreppet minderårig. Normala människor betraktar inte 17-åringar som barn, däremot är de minderåriga, vilket är ett mer byråkratiskt sätt att uttrycka att de inte fyllt 18 än.

Ja jo, det kan jag visserligen hålla med om. Det jag invände mot var att citerad användare uttryckte att en person över 15 inte var ett barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in