Citat:
Ursprungligen postat av
Ammar-fortfaran
Har hyfsat bra koll på Hanif personligen.
Svårt att se att han skulle försätta sig i denna situationen.
Säger inte att den som "anmäler" eller vad man ska kalla det har fel men jag tror inte det är hanif.
Mer troligt att någon skulle utge sig för att vara Hanif.
Har du bra koll på Hanif personligen borde du väl veta att han är extremt bevandrad när det gäller allt som rör "teknik", tror du verkligen att om någon utger sig för att vara honom på internet, så kan han inte motbevisa detta på typ en kvart genom att visa att det inte är hans riktiga email/discord/iPhone/skype/steam/whatsapp/telegram/wickr som skickat de här meddelandena?
Jag köper att alla 60-plussare som ertappas med att skicka olämpliga saker över internet chansar på "min dator blev hackad"-försvaret, eftersom ingen riktigt räknar med att dom har en aning om hur man använder någonting som är nyare än 1980, men kom igen. Hanif Bali är 34 år gammal och har levt hela livet online.
Hade det funnits minsta lilla tvivel på att meddelandena verkligen skickats från ett konto som tillhör honom hade moderaterna självklart sagt det när Aftonbladet ringer och frågar. Vidare hade det väl varit extremt lätt för Hanif att meddela Sverige detta, t ex genom sitt twitterkonto som han en vanlig dag skriver ungefär 200 inlägg från, men som nu har varit helt nersläckt i över ett dygn.
Eller?