Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-11, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetov
Det är inte en enstaka händelse. Han har raggat på unga tjejer i åratal. Det enda förvånande är att det tydligen inte var allmänt känt eftersom exemplen haglat bland ungdomar i politiska förbund (för 1-2 år sen hörde jag mer än nu). Nästan svårt för en väldigt ung tjej på tinder att INTE råka ut för HB. Han raggar också direkt från bilen och inte med några sofistikerade metoder, väldigt "rakt på". Verkar fixerad vid tonårs-looken. Högmod går före fall.

Jag har också hört liknande historier från vad jag bedömer som trovärdiga källor. Blev inte särskilt överraskad när namnet H.B först nämndes.
Citera
2021-09-11, 12:49
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetov
Det är inte en enstaka händelse. Han har raggat på unga tjejer i åratal. Det enda förvånande är att det tydligen inte var allmänt känt eftersom exemplen haglat bland ungdomar i politiska förbund (för 1-2 år sen hörde jag mer än nu). Nästan svårt för en väldigt ung tjej på tinder att INTE råka ut för HB. Han raggar också direkt från bilen och inte med några sofistikerade metoder, väldigt "rakt på". Verkar fixerad vid tonårs-looken. Högmod går före fall.
Han kanske är en så kallad hebefil.
Citera
2021-09-11, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeldersan
https://www.gp.se/nyheter/sverige/ri...rig-1.54567089

Den här artikeln i GP har ju en siluett iallafall..

Siluetter är i princip alltid generiska, den där siluettens eventuella likhet eller olikhet med olika moderater säger ingenting om vem det är.
Citera
2021-09-11, 13:11
Medlem
Baisers avatar
Ändå märkligt med dessa aggressiva twitter-Alfahannar och hur det alltid faller på samma sätt:

Ni kommer väl ihåg:

Fredrik Virtanen
Ehsan Fadakar
Soran Ismail

Och nu Hanif Bali

Jag vet att jag glömt ett par till
Citera
2021-09-11, 13:25
Medlem
Det finns en intressant podd med Sebastian Mattsson Della sport Bakom ryggen på.. där han just pratar med Balis flickvän Linnea.
Citera
2021-09-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
I tråden, tjejen ska vara MUF-ordförande och eftersom tjejen inte är 17 idag direkt och eftersom källorna säger att detta ligger bakåt i tiden. Det är bara skvaller än så länge dock.

Det här påminner mig om Martin Timell i badtunna med tjej i bikini för långt mer än tio år sedan. Inte för att jag försvarar hans handling, men ändå, preskriptionstiden ska respekteras.
I det här fallet tycks det handla om ragg o dickpics så det är ännu mindre intressant för någon polis eller rättsinstans att titta på eller ens andas på.

#MeToo har verkligen gjort att skitsnackare fått vatten på kvarn...

Muf-ordförande i dag eller för några år sedan?
Citera
2021-09-11, 13:27
Medlem
Skeldersans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain
Siluetter är i princip alltid generiska, den där siluettens eventuella likhet eller olikhet med olika moderater säger ingenting om vem det är.

Intressant, jag har alltid trott att det ganska ofta var en siluett av den faktiska misstänkta.
Citera
2021-09-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Tråden kryllar med dessa årtal, 6 eller 7 år. Någon påstod också att det som ev. hänt hände 13. dec. 2020, altså för knappt ett år sedan. Lucia, en traditionell festdag bland ungmoderater...

Om HB är skyldig vet vi inte, men naturligtvis följs tråden på partikansliet, och om man "undersöker" någon annan skulla man naturligtvis varit kvickare med att ge klarhet i att det inte är HB som är målet, inte ens hos moderaterna är han så illa omtyckt att man skulle våga låta honom löpa gatlopp här, vetandes att det är någon annan man har i sökljuset !

LLs koppling till Expressen är svag, näppe grund för den tidningen att skruva ned för blosset, och hon har väl ingen koppling alls till AB, och de verkar bara hålla historien knappt ljummen.

Vad som än hänt, och hur/varför är egentligen irrelevant för HBs framtid - han är under alla omständigheter både rökt och gravad bortom all räddning.

Om det har hänt för sex-sju år sedan, varför kommer det ut nu under nomineringssäsong? Jag är ingen favorit av HB om det nu är han, och det är möjligt att han gjort tvivelaktiga saker, men man undrar ju vem som vinner på att detta kommer ut precis nu? Vore en sak om det hänt nyligen, men sex-sju år sedan. Dessutom vad exakt har hänt? Tycker det här är lika oklart som stormen kring Tv4-profilen och då gillar jag inte ens HB eller moderaterna. Om det inte är han varför då inte kommentera något? Och om det är han så vore det ju smartare att lägga korten på bordet för att kväva alla spekulationer.
Citera
2021-09-11, 13:33
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det finns en intressant podd med Sebastian Mattsson Della sport Bakom ryggen på.. där han just pratar med Balis flickvän Linnea.

Med facit i hand är den bara tragisk och borde avpubliceras, för tjejens skull.

Det börjar med att hon ”trollar” honom på Tinder. Vilken soppa.

Jag hoppas att det inte är HB, bara för hennes skull.
Citera
2021-09-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen

Håller med om det nu är han.
Citera
Det har varit ovanligt tyst nu rätt länge. Jag utgår ifrån att individen filar på ett klargörande / erkännande alternativt sitter häktad med restriktioner om man ska tro vissa källor här. Tydligen har individens iphone inte lämnat hemmet eller knappt rört sig i hemmet så antingen sitter individen och trycker eller så är den lämnad hemma (konstigt). Individens "raggmobil" har inte heller varit aktiv (kanske gammal mobil vad vet jag).

Osäkert om man ska tro ryktena om häktning dock. Våldtäkt av barn tror jag ger automatiskt häktning men det får gärna någon mer insatt informera om.

Tragisk om det är sant. Stackars flickor om det stämmer.

Summering av situation:
Spelar ingen roll om det inte är sant, det är förfärligt ändå.

Väldigt tråkigt att folk sprider rykten.
Citera
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen

Vad sägs i podden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in