Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
När man läser de olika artiklarna Aftonbladet, vilket jag nu gjorde motvilligt, så framgår det att läxhjälpen skulle ha varit när flickan var 15, men det han anklagas för nu skulle ha hänt för ett halvår sedan, när hon var 17. Även om Aftonbladet lite försåtligt formulerar sig som om han skulle ha bett om nakenbilder från en 15-åring. Vilket halva tråden verkar ha gått på. Detta får väl ses som bevis på att lingvistiska tricks fungerar rätt bra.
Inte för att det har någon påverkan på själva skuldfrågan. Däremot kan jag tänka mig att OM detta stämmer med läxhjälpen, så tror jag det kan bli mer juridiskt belastande.
Moderaterna bör direkt lägga ut alla relevanta chattloggar, om det nu finns några.
Tror inte de kan släppa loggarna med hänsyn till sekretess av flickan, om de nu skulle ha sådana. Även om hennes namn maskas så kommer hennes omgivning veta att det är hon. Kan ju vara sådant som hon tycker är pinsamt att visa upp, då kan inte partiet dundra på publicera det. Ska chattloggar komma ut så får det nog vara hon själv som släpper det till media.
Att det här kommer fram precis nu, när en ”maktkamp” ska pågå inom M inför spikandes av vallistorna för valet 2022, är lite mer än bara suspekt. Det kan finnas någon som känner sig försmådd av HB och gärna ser att han avgår eller åtminstone inte blir omvald. Kan tjejen själv ha avslöjat detta till någon som sedan ruvat på det hela tills nu?
Det här med chattloggarna blir för övrigt en rejäl hållhake mot HB. Be om ursäkt och avgå, eller så kommer det läckas till media. Om han vet om att det i dessa loggar finns pinsamheter i form av önskemål om sex och nakenbilder från en 16-åring så kan han välja att avgå för att slippa skylta med det.