2021-09-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Jajaja, självklart, han ber alla 15-åringar om nakenbilder på Tinder, alla mina syskons kompisar har blivit utsatta och samtliga har skrivit på Tinder att de egentligen är 15 år

Som sagt orkade jag inte skumma tråden utan intygade bara att imo lär det vara honom, eller åtminstone är konstigt om det inte är så är det bekräftat?

Ska informera syskonet krimkoll! Sett screenshots i verkligheten men det är ju inte nog för att jag ska kunna bekräfta det för er andra
Citera
2021-09-14, 22:14
Medlem
Citat:
Jajaja, självklart, han ber alla 15-åringar om nakenbilder på Tinder, alla mina syskons kompisar har blivit utsatta och samtliga har skrivit på Tinder att de egentligen är 15 år
Jobbigt. Ztryrkekram❤
Citera
2021-09-14, 22:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngin.74
Orkar inte läsa 226 sidor men HB har bett om nakenbilder från flera 15-17åringar mitt syskon är bekant med i storstan... superlikeat konton på tinder där det tydligt stått att de fejkat sin ålder osv. Vidrig kille
Har du skärmdumpar på detta så kan du nog få 100-papp från Aftonbladet.

Eller är det bara ett nytt fall av "min farsa jobbar på Nintendo"?
Citera
2021-09-14, 22:16
Medlem
Citat:

Skulle inte direkt kalla dem för "utsatta" om de medvetet som 15 åringar är och hänger på Tinder och vill matcha med vuxna män.
Citera
2021-09-14, 22:17
Medlem
Otroligt vad han försvaras av Aftonbladet o övrig kulturmarxistisk media. Inte ett ord om vem det är trots att det är en väldigt känd offentlig person, och riksdagsledamot.

Så var det inte med centerns Fredrik Federley som avslöjades direkt, och då var han ju inte pedofil själv, bara hans partner.

Men så fort det är nån från bruna sidan rycker Aftonbladet ut till försvar på nolltid!
Citera
2021-09-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är så jävla avvikande att HB hjälper 15-åriga tjejer med läxan. Det är så sjukt märkligt. Det är nästan ännu märkligare om det inte var för att få doppa tonårsfitta.

Jag håller med dig om det, när de framställs så i media. Det kan ju vara att hon skriver ” Hej, jag är en tjej i MUF och vi har följande samhällsuppgift kan du förklara följande” och sen har han bara svarat henne. Att som riksdagsledamot svara på frågor på mejl från random-svenskar tror jag ändå inte är helt ovanligt.
Citera
2021-09-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youngin.74
Orkar inte läsa 226 sidor men HB har bett om nakenbilder från flera 15-17åringar mitt syskon är bekant med i storstan... superlikeat konton på tinder där det tydligt stått att de fejkat sin ålder osv. Vidrig kille

Vår nästa utbildningsminister! Motiverar ungdomen och ställer krav!!! Skicka bilder.
Moderaterna 2022
Citera
2021-09-14, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av homefield
Skulle inte direkt kalla dem för "utsatta" om de medvetet som 15 åringar är och hänger på Tinder och vill matcha med vuxna män.

Exakt, syskonet jag nämner är i rätt stökiga kretsar och när jag frågade hur detta ens händer så var det nior-gymnasieettor som letat sugardaddies för pengar till sprit osv. vilket lär försvåra hela grejen med att de ska våga gå ut med det, klassiskt Sverigescenario blir det ju. Vrållöjligt tycker jag men man kan fan inte skylla på barnen lika mycket som den vuxna i detta fall ändå!
Citera
2021-09-14, 22:23
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När man läser de olika artiklarna Aftonbladet, vilket jag nu gjorde motvilligt, så framgår det att läxhjälpen skulle ha varit när flickan var 15, men det han anklagas för nu skulle ha hänt för ett halvår sedan, när hon var 17. Även om Aftonbladet lite försåtligt formulerar sig som om han skulle ha bett om nakenbilder från en 15-åring. Vilket halva tråden verkar ha gått på. Detta får väl ses som bevis på att lingvistiska tricks fungerar rätt bra.

Inte för att det har någon påverkan på själva skuldfrågan. Däremot kan jag tänka mig att OM detta stämmer med läxhjälpen, så tror jag det kan bli mer juridiskt belastande.

Moderaterna bör direkt lägga ut alla relevanta chattloggar, om det nu finns några.
Tror inte de kan släppa loggarna med hänsyn till sekretess av flickan, om de nu skulle ha sådana. Även om hennes namn maskas så kommer hennes omgivning veta att det är hon. Kan ju vara sådant som hon tycker är pinsamt att visa upp, då kan inte partiet dundra på publicera det. Ska chattloggar komma ut så får det nog vara hon själv som släpper det till media.

Att det här kommer fram precis nu, när en ”maktkamp” ska pågå inom M inför spikandes av vallistorna för valet 2022, är lite mer än bara suspekt. Det kan finnas någon som känner sig försmådd av HB och gärna ser att han avgår eller åtminstone inte blir omvald. Kan tjejen själv ha avslöjat detta till någon som sedan ruvat på det hela tills nu?

Det här med chattloggarna blir för övrigt en rejäl hållhake mot HB. Be om ursäkt och avgå, eller så kommer det läckas till media. Om han vet om att det i dessa loggar finns pinsamheter i form av önskemål om sex och nakenbilder från en 16-åring så kan han välja att avgå för att slippa skylta med det.
Citera
2021-09-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Otroligt vad han försvaras av Aftonbladet o övrig kulturmarxistisk media. Inte ett ord om vem det är trots att det är en väldigt känd offentlig person, och riksdagsledamot.

Så var det inte med centerns Fredrik Federley som avslöjades direkt, och då var han ju inte pedofil själv, bara hans partner.

Men så fort det är nån från bruna sidan rycker Aftonbladet ut till försvar på nolltid!
Skillnaden är att HB varit tyst hittills. Federley gick ut snabbt och gjorde åtminstone ett halvt erkännande.
Citera
2021-09-14, 22:25
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Tack, inte bara knäppskallar i denna tråd.
Byxmyndig betyder just byxmyndig.
Och det är man vid 15.
Undantag finns gör personer i beroendeställning, som t ex lärare.

Att sen en bunt moralister här vill tvinga på andra sina personliga preferenser om lämpliga åldersskillnad är inte ämnet.

Vad som är lämpligt och vad som är lagligt är inte alltid samma sak.

Hur lång tid tar det innan M offentliggör vem det är, tror ni?

Det kan vara både lagligt och olämpligt.

Politik är dessutom en förtroendebransch och om normala människor ser med starkt ogillande på relationer eller försökt till relationer mellan unga män och tonårstjejer är det inte bra för förtroendet.

Jag har aldrig gillat Bali så för mig är det här inget problem men när det först kom ut lät det allvarligare än det verkar vara nu. En iransk dvärg som raggar på blonda småflickor är bara som förväntat och ger många poäng till Natur i matchen mot Kultur. Han är blatte och beter sig som en blatte. In other news: water is wet.
Citera
2021-09-14, 22:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Ja, jag minns en MUF-skandal där dom bjudit dom yngsta på sprit och grejer för några år sedan, det var därför många var med i MUF Men att det är en spridd ålder i ungdomsförbunden är nog likadant överallt. Tycker det är märkligt när 30+:are är ordförande för ungdomarna. Det borde vara högst någon runt 20-25 allra max.

15 till 20 vore rimligare. Vill de ha yngre så får de bilda ett barnförbund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in