Citat:
Ursprungligen postat av
TonyBergman
Precis. Hela vänsteretablissemanget dog lite i antiklimax igår. Förstår dom, jag hade förmodligen känt likadant om det var helt omvänt.
Deras Hat mot Bali gör att dom greppar alla halmstrå och konspirerar vidare.
Men så är det när det blir känslor inblandade.
Att detta nu polisanmälts är bra, då får vi en oberoende granskning och en bedömning. Det är bra.
Det är tröttsamt med att det ska vara Hanif Bali hat eller Ebba Busch hat, när vi på höga poster inom borgerliga partier har personer som ägnar sig åt maktmissbruk. Som privata intressen, att tillfredsställa sexuella lustar, eller lusten till en annan medborgares hus.
Att vara politiker handlar om förtroende. En sak som inte angår polisen. Det är Ulf Kristerssons egen huvudvärk om han vill betala priset för att Hanif Bali fiskar röster i grumliga vatten. Nu är dessa röster mindre värda då priset är att ha en ful gubbe i riksdagen.
Det intressanta med folk som Hanif Bali är att de saknar både självbevarelsedrift och insikt om sin plats på jorden. Hanif Bali borde ha vetat att han sitter löst, med tanke på sin utåtagerande plattform, som endast tolererats. Det får inte kosta, mer än nyttan, och nu är nyttan borta. Jag tror att Hanif Balis anhängare är moderater som inte överger partet, om Hanif Bali försvinner. Jag gillade Hanif Bali fram tills han skaffade talibanskägg. Så ytlig är jag.
Jag gillar Ulf Kristersson, Han har visat sig pålitlig och klok i det politiska kaos som pågår i Sverige. Det är en balansgång mellan att bekämpa brottslighet med sin humanism intakt. Och då måste Hanif Bali försvinna.