Citat:
Ursprungligen postat av
rskworpb
Ja för om man ogillar något han gjort tidigare så är det helt legitimt att utmåla honom som sexförbrytare!
Precis, den här absurda inställningen hör inte hemma i ett civiliserat samhälle. Jag vill dra en lans för sanningen. Är Bali oskyldig så kommer detta att få konsekvenser. Många har tröttnat på den mardrömslika samhällsutvecklingen i allmänhet och hos media i synnerhet.
Citat:
SÄG ATT DU SKOJAR
PUBLIC SERVICE INIFRÅN - tre medarbetare berättar
[...]
Som journalistiskt kollektiv kan dessa människor delas in i två kategorier:
1) De som deltar i gasljusningen av den svenska allmänheten med berått mod.
och:
2) De nyttiga idioterna som deltar utan att förstå.
Under många år jobbade jag åt en lokal P4-station och där dominerades personalstyrkan av kategori två. Det var inga elaka människor som jobbade på redaktionen men de flesta av dem var ointresserade av nyheter och grävande journalistik. Något som är illa nog, men kanske är det ändå lättare att fördra än de journalister som medvetet vilseleder allmänheten.
Genom åren har jag tjatat på mina kollegor att kliva fram och berätta hur illa det, bitvis, är ställt inom statsmedia. Jag har uppmanat dem att inte lämna Jörgen Huitfeldt, Joakim Lamotte, Johan Romin och andra dissidenter i sticket. Men rädslan för social utfrysning sitter djupt. Den som kritiserar public service får finna sig i att bli misstänkliggjord av etablissemanget och att vara anti-etablissemang i Sverige är numera synonymt med att vara nazist. Den intellektuella hederligheten hos framför allt vänstern är många gånger obefintlig. Det är därför de utan att blinka kan bunta ihop Paulina Neuding och Aron Flam med nordiska motståndsrörelsen. Ohederlighet finns förstås på andra sidan också, som när högern buntar ihop Anders Lindberg och Göran Greider med Nordkorea.
https://jensganman.wordpress.com/202...tare-berattar/