Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 21:44
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashigqwe
Kan han motanmäla förtal mot dessa?

Någon som vet bättre hur det fungerar?

Naturligtvis kan man motanmälan . Men frågan är, har hon bara
Pratat med ledningen i stängt rum, så vetefan.
Citera
2021-09-16, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashigqwe
Kan han motanmäla förtal mot dessa?

Någon som vet bättre hur det fungerar?

Borde väl gå? Liknande det som hände i typ Cissi Wallin metoo fallet?
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Varför gick tjejen från att ha HB som idol till att hata honom.Blev hon arg för att Bali uppvaktat henne,hon säger sig ju föredra äldre män. Ville hon bara läsa läxor men Bali ville något mer?
Eller blev hon arg för att Bali slutade uppvakta henne..

Hon blev säkert stött för att Bali avvisade henne.
Citera
Medlem
StrawberryTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Ok. Du påstår alltså att han ”våldtagit” denna kvinna? Det är iaf vad jag läser av det du skriver. Eller är iaf din andemening och vad du vill att läsarna här inne skall tolka in.

Tänk efter nu på vad du skriver. Vi pratar om en människa med familj och, enligt många, väldigt stort hjärta. Kanske inte gynnar ditt politiska hjärta, men in-grind och botten är vi alla lika. Nåja, alla förutom vänsteraktivister och kommunister då…;-)
Jag anklagar honom absolut inte för våldtäkt. Det är mycket som gjorts förut, saker som vi alla gjort oss skyldiga till, som säkert skulle kunna tolkas som våldtäkt med dagens hjärndöda lagstiftning. Men det går inte att dömas retroaktivt, lyckligtvis. Vi är inga våldtäktsmän, och det är inte Bali heller. Däremot gäller anklagelserna sexuellt ofredande, och det är inte jag som kommit dragandes med det utan det är överallt i media.
Citera
2021-09-16, 21:46
Medlem
Episkexperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det tror jag inte.

Jag tror att hans motståndare kan räkna med en frontalattack under den närmaste tiden från flera håll och att hans position snarare stärks. Han kommer att bli den nya posterboyen för hur illa vänsterpacket beter sig.

Drar den slutsatsen bl.a. från att både DN och TV4 inte riktigt vill ta i det här med tång.
Frontalattack? Vad betyder ens det i sammanhanget? Finns inget som håller för att åtalas i en domstol men att han vill pilla på minderåriga kommer såklart att ligga honom i fatet bland alla utom fanboys.
Citera
2021-09-16, 21:46
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odok
Tänker på hur MUF västra götaland var så snabba med att ställa in nåt planerat event där HB skulle delta, sen på postaren ST:s kommentarer (förstår det som att det är där han håller till).

Är det någon som vet vilket event det var som HB åsyftade när han beskrev hans träffar med offret?
Nej det var MUF Mölndal som hade engagerat Bali för en digital talarmöte igår och som avlyste det i sista stund.
Citera
2021-09-16, 21:49
Medlem
Vad tror ni om övergrepp i rättssak från partiets sida

Övergrepp i rättssak

Den som genom våld, hot om våld eller på annat sätt angriper en person för att hon eller han har anmält ett brott, vittnat i rättegång eller liknande – eller försöker hindra en person att anmäla, vittna etc. – gör sig skyldig till övergrepp i rättssak.

Med bakgrundsmusiken 12 fall i Malmö tar det en vecka innan man rekommenderar tjejen att anmäla
Vad är det som tar en vecka . ??
På en seriös arbetsplats tänker jag att det är samma dag
En skada eller olycka är det direkt till läkaren fackmannen
Sedan tar det 2 samtal att fråga inblandade för att sedan lämna detta till nästa fackman.

Här i detta borde internutredningen som nu Pausas vad nu det är.
Ganska snabbt frågat tjejen och HB respektive andra i MUF och partiet.
Jag har inga höga tankar om det partiet ..Men skulle inte en Hustler känna igen en Hustler som ljuger rätt över skrivbordet ??
Billström som är gruppledare --- En skurk men en klipsk skurk fex den om " Mattelektioner " känns inte som att han skulle gå på den lätta utan motfrågor
Citera
2021-09-16, 21:51
Medlem
seaworthys avatar
Ursäkta mig men är folk inte riktigt kloka?

OM Hanif Bali raggar på småflickor med hjälp av sociala medier så lämnar det såklart spår. Det fattar ju Bali och hade varit sant hade han bara släckt ner.

Förmodligen finns det noll belägg för incidenter i chatter, sms eller liknande. Istället ska Bali då ha betett sig olämpligt vid eventuella möten. Då blir det ord mot ord och utredningen (om det blir någon) läggs ner.

Bali blir inte riktigt rentvådd och partiet kickar honom eller fasar ut honom. Det är såklart planen från början.
Citera
2021-09-16, 21:52
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Vad tror ni om övergrepp i rättssak från partiets sida

Övergrepp i rättssak

Den som genom våld, hot om våld eller på annat sätt angriper en person för att hon eller han har anmält ett brott, vittnat i rättegång eller liknande – eller försöker hindra en person att anmäla, vittna etc. – gör sig skyldig till övergrepp i rättssak.

Med bakgrundsmusiken 12 fall i Malmö tar det en vecka innan man rekommenderar tjejen att anmäla
Vad är det som tar en vecka . ??
På en seriös arbetsplats tänker jag att det är samma dag
En skada eller olycka är det direkt till läkaren fackmannen
Sedan tar det 2 samtal att fråga inblandade för att sedan lämna detta till nästa fackman.

Här i detta borde internutredningen som nu Pausas vad nu det är.
Ganska snabbt frågat tjejen och HB respektive andra i MUF och partiet.
Jag har inga höga tankar om det partiet ..Men skulle inte en Hustler känna igen en Hustler som ljuger rätt över skrivbordet ??
Billström som är gruppledare --- En skurk men en klipsk skurk fex den om " Mattelektioner " känns inte som att han skulle gå på den lätta utan motfrågor

Nu har du snurrat till det ordentligt.
Citera
2021-09-16, 21:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Delar åsikt med dig, Hanif försvarstal var konstigt. Varför skulle han hjälpa en MUF tjej i gymnasieålder med läxor, eller prata om sitt förflutna med henne osv? Troligen skulle han kanske göra det om han var intresserad av tjejen. För mig låter det som att han försöker vinkla och försvara vad han har skrivit i chatten, men vi får se om det blir utredning och vad slutsatsen av allt blir. Nu kan vi bara spekulera.

Kanske för att hon var en landsman till honom (också från Iran) och han ville hjälpa henne lite?

Rent allmänt tycker jag inte att det är konstigt. I alla fall inte om man är en politiker. Då förväntas man vara lite mer hjälpsam än en vanlig svensson.

Enligt Hanif Bali har de setts tre gånger, varav en gång såg ut så här:

Citat:
Har ni setts i verkligheten?

– Ja, vi har setts vid tre tillfällen. En gång när jag var på ett evenemang och talade 2019. Det var en talarkväll. Hon var där och kom fram och ville ta bild och utbyta några ord, och berätta att hon var ett stort fan.

Blev du smickrad av den kontakten?

– Det är en kontakt som sker ofta. Jag la ingen vikt vid den. Jag blir kontaktad av tusentals personer, vissa vill ha mer hjälp och vissa vill bara skicka hejarop på massor av olika plattformar där jag finns.
Citera
2021-09-16, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Nu sitter du bar och fantiserar fritt. Att hon fått läxhjälp har ju för fan båda sidor konstaterat.
Men var det hon som bad om läxhjälp eller var det HB som erbjöd sig?
Citera
2021-09-16, 21:54
Medlem
HEDP502s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Så du menar att eftersom Martin Timell, Lasse Kroner och Virtanen klarat sig så bra, så kommer HB I egenskap av politiker att klara sig ännu bättre?

Nja. Jag menar så här - du skrev:

”Mmm men HB:s politiska motståndare har redan bestämt hans skuld...”

Och det jag menar är, att även om en person hudflängs i pressen för sin rattfylla/kladdande i badtunna/samboförhållande med pedofildömd/drogproblem/närmande mot minderåriga/fortkörning eller whatever...

...så är det extremt ovanligt att företrädare för andra partier använder det som slagträ i en debatt...

...av det enkla skälet att man vet att skiten förr eller senare träffar fläkten - och då när det gäller det egna partiet.

Gunnar Strömmer konstaterar det ju uttryckligen: ”...att vi är varken bättre eller sämre än någon annan organisation”.

Ergo; förtroendet för politikern kan vara helt utraderat i allmänhetens ögon. Men politikerns handlingar kommer knappast att utnyttjas i en partiledardebatt, eller i SVT:s Agenda eller i några mer möblerade rum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in