Citat:
Ursprungligen postat av
StrawberryTea
Nonsens, det är högst relevant. I ett proportionellt valsystem får enskilda partier ytterst sällan en majoritet av rösterna, och det är inte alltid rösterna fördelar sig så att ett visst block blir majoritet heller. Då får blocken samarbeta sinsemellan, vilket kallas för en blocköverskridande överenskommelse. Inget konstigt med det.
Man hör på orden ”blocköverskridande överenskommelse” att det rör sig om skilda block. Högerblocket blir inte ett vänsterblock bara för att de behöver driva igenom vissa vänsterfrågor, och vänsterblocket blir inte ett högerblock bara för att de behöver driva igenom vissa högerfrågor. Detta är grundläggande.
Poängen är helt enkelt att det inte går att göra pedofili och annat sexuellt olämpligt beteende till en fråga om vänster-höger. Det finns överallt. Och hur man kan säga att dessa saker är exklusivt vänster efter det som uppdagats från högerpartier världen över är mycket, mycket märkligt. De färska pedofilskandalerna från nordiska länder kom från högerrepresentanter.
Men vänta här nu!
OM nu Hanif gjort det han anklagas för, dvs olämpligt beteende gör det honom inte till pedofil. Har han frågat efter nakenbilder (vilket jag inte tror på) är detta naturligtvis högst olämpligt, men det gör honom ändå inte till pedofil.
Om du inte misstycker så vill jag citera ett inlägg du själv har gjort i en annan tråd:
Citat:
"Jag hade en älskarinna som var i 40 årsåldern när jag var 17. Minns hur underbart det kändes att vara med en erfaren kvinna. Hon visste exakt hur hon skulle göra - sanslöst sexigt"
Enligt ditt inlägg, var din betydligt äldre älskarinna pedofil menar du?
Flickan det hela gäller har ju hängt efter Hanif i ett par år. Varför har hon gjort det om hon inte var väldigt intresserad av honom? Hanif säger, vad jag har sett, att han endast träffat henne 3 gånger dessutom