Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 17:17
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vilket parti förutom SD skulle vilja ha honom? Jag tvivlar på att SD vill ha honom. Tror ej heller han vill till SD.

Bard har redan sagt att han är välkommen till medborgerlig samling, för ett sådant parti kan det innebära att de kommer in i riksdagen men SD skulle förstås också vilja ha honom.
Citera
2021-09-17, 17:18
Medlem
ETC har inte publicerat bevisen ännu.
Avslöjandena skulle komma 17 september.
Citera
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Estonia är en iaf...

Men jag förstår inte riktigt hur detta kan vara en konspiration, har någon tvingat/manipulerat Hanif att chatta med småungar?

Gör dig inte dummare än du är.
Du vet mycket väl att det inte är däri eventuell konspiration ligger.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
IT om han vill det men flera andra partier skulle vilja rekrytera honom då det kan ge dem många nya väljare från moderaterna.

Vilka partier? Han är för liberal och oberäknelig för SD. Han är för liberal också för KD. Han är för invandrings- och islamkritisk för L och C. Kanske MED kan rekrytera honom?
Citera
2021-09-17, 17:19
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi

Nej, ETC-artikeln skulle handla om något helt annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
M har inte sagt något om det, eller har du en källa att hänvisa till?
Är du dum i huvudet?

Källan är för fan din egen länk, moderater har pratat med SVT, det är moderaterna som tycker att Hanif blir positivt särbehandlad...

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
För att förtal ska bli aktuellt krävs enligt min bedömning ytterst starka bevis på att det hela är taget ur luften. Det räcker alltså inte att det saknas bevis för händelsen.

Det räckte gällande ebba busch, och då fanns det även starka bevis för att det hon sa stämde. Flickan ska absolut åtalas för förtal.
Citera
2021-09-17, 17:20
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Minns inte vad han från ETC heter men det finns här i tråden att han fick fråga om det gällde det här ärendet, då svarade han enbart ”Nej.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Gör dig inte dummare än du är.
Du vet mycket väl att det inte är däri eventuell konspiration ligger.
Okej, jag fattar!

Konspirationen gäller något helt annat än det han är misstänkt för? Typ Illuminati eller 9/11?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Bard har redan sagt att han är välkommen till medborgerlig samling, för ett sådant parti kan det innebära att de kommer in i riksdagen men SD skulle förstås också vilja ha honom.

MED står nog med öppna armar oaktat utgången, men samtidigt är ju också MED ganska desperata då man inte kan påstå att de gjort någon större succé. Ställer mig dock tveksam till att HB skulle ansluta sig till SD. Då är det mer sannolikt att han blir ”oberoende debattör” och lever på riksdagspension.
Citera
2021-09-17, 17:21
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Vilka avslöjanden? Aldrig har det utlovats något spektakulärt gräv som rör den här affären.
Citera
2021-09-17, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Oavsett om herr Bali är skyldig eller inte så är det här en varningsklocka för demokratin.

Dels för att detta tillvägagångssätt gör det möjligt att manipulera val men även risken för att färre vågar ställa upp som politiker.

Till slut kan det bli så att man får införa åtalsimmunitet för politiker för att fylla platserna.

Även EBTs fastighetsaffär skulle kunna falla under valpåverkan.

Lägg märke till att jag med detta inlägg inte tagit ställning i sakfrågan utan endast oroat mig för effekten det har på valsystemet.

Håller fullständigt med dig. Skrämmande att läsa sociala media, pöbeln dömer. Sedan bör man veta att unga flickor (sk "barn") kan sprida hemska rykten om t ex lärare som de inte gillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in