2021-09-18, 12:54
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En enda skärmdump där Bali ber om nakenbilder eller liknande, hade räckt för att släcka ner hela den här tråden. Då hade ingen försvarat Bali överhuvudtaget.

Själv hade jag skrattat på mig av skadeglädje över att moderatsvinen drabbats.

Men fram tills bevis presenteras så känns det hela väldigt tveksamt.
Fast det räcker väl inte att han ber henne om en bild en gång. Han måste tjata och pressa henne för att lagen ska kunna träda i kraft.
Citera
2021-09-18, 12:57
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En enda skärmdump där Bali ber om nakenbilder eller liknande, hade räckt för att släcka ner hela den här tråden. Då hade ingen försvarat Bali överhuvudtaget.

Själv hade jag skrattat på mig av skadeglädje över att moderatsvinen drabbats.

Men fram tills bevis presenteras så känns det hela väldigt tveksamt.
Ja, så är det. Själv uppskattar jag honom och inte minst hans podd. Men skulle det vara sant, och att han dessutom blåljuger om det nu, så är han givetvis rökt. Det är sanningen det handlar om här, inte politiska sympatier.

Jag tror att om en sådan skärmdump hade funnits så hade det varit omöjligt för en försmådd tonåring med stalkertendenser att sitta på den i tystnad i över ett år utan att nån skulle känna till den. Kan givetvis vara sant, men det vore otroligt att hon skulle hålla på den, och lika otroligt att Bali skulle utmana det med en rättsprocess om han vet att den kan finnas.
Citera
2021-09-18, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Men herre gud vad dålig fantasi du har. Vilken vänsteraktivist som helst kan anmäla på uppgifter i media SSU feminister typ.

Nivån är så låg att jag lämnar tråden!

Plötsligt stiger nivån igen...

Hur ställer sig högertokarna till att det kommit in fler anmälningar mot Herr Balle
Citera
2021-09-18, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Fast det räcker väl inte att han ber henne om en bild en gång. Han måste tjata och pressa henne för att lagen ska kunna träda i kraft.

Asså det spelar ingen jävla roll för Hanif som politiker om det är lagligt eller inte. Att som en 33-årig man be en 16-årig tjej om nakenbilder är moraliskt oförsvarsbart och han är körd som politiker även om det i lagens mening inte är olagligt. Om detta nu stämmer.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
måste fan börja bli straffbart att anmäla random personer och förstöra deras karriärer för svepande påståenden. Vad för skada har den påstått drabbade personen råkat ut för som motiverar dessa oceaner av uppståndelse?

Nu anmälde hon inte det till polisen förrän Bali uppmanade henne till det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Hallå. Men tänk om Hanif blir friad helt och hållet. Kan inte det stärka han som person då? Alla skriver att han är död som politiker. Men lika många som hatar vad anklagas för hatar ju den där cancel kulturen och allt det där.

Han borde vara rökt, även om han frias. Vad han förknippas med, räcker nog. Misstanke om Gubbslem räcker i sig och göre sig icke besvär i Sverige idag 2021. Moralpanik råder.

HB blev kanske tänd på tjejen, eller åtminstone smickrad av uppmärksamheten. Det räcker för att medias/poltikens dom blir hård även om HB inget annat gjort än hjälpt till med läxläsning. Handlar mer om trovärdigheten, att föregå med gott exempel, som politiker. Om hans handlingar ger upphov till misstro, eller inte. Finns bevis på efterfrågan om poseringsbilder, är han garanterat körd. Men det vet vi inte i dagsläget.

HB kanske bara är en god, hjälpsam person, utan underliggande avsikter i saken, men han kommer bestraffas, som det motsatta, oavsett, tror jag.
Senast redigerad av Mimmirider 2021-09-18 kl. 13:05.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
På hennes Facebook verkar det bara va hennes ryska morsa som kommenterar hennes bilder, har hon inga vänner 🤷🏻‍♂️
Och exakt vad spelar det för roll för det här fallet?
Citera
2021-09-18, 13:00
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Skojar du nu? Han har ju utförligt redogjort för hur hon ville något mer än bara läxhjälp och hur han var tvungen att säga till på skarpen när hon ville ha sex. Det kan ju vara sant, det vet vi inte, men om det inte är det så är det givetvis en dolkstöt för tjejen.

Är det tjejen som misskrediterar HB genom att anklaga honom för grooming eller är det HB som misskrediterar tjejen när han bemöter hennes anklagelse och säger att det inte har hänt?

Du behöver inte svara på frågan, den är retorisk. Idiot.
Citera
2021-09-18, 13:00
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Ja, så är det. Själv uppskattar jag honom och inte minst hans podd. Men skulle det vara sant, och att han dessutom blåljuger om det nu, så är han givetvis rökt. Det är sanningen det handlar om här, inte politiska sympatier.

Jag tror att om en sådan skärmdump hade funnits så hade det varit omöjligt för en försmådd tonåring med stalkertendenser att sitta på den i tystnad i över ett år utan att nån skulle känna till den. Kan givetvis vara sant, men det vore otroligt att hon skulle hålla på den, och lika otroligt att Bali skulle utmana det med en rättsprocess om han vet att den kan finnas.
Allt detta är för att ”demokratiska” SSU vill ha bort Hanif. Inga bevis finns och kommer komma fram, Hanif kommer bli friad i rätten och rödingarna kommer skylla på ett rasistiskt sexistiskt rättsystem och hur svårt det är som kvinna. Detta funkar inte längre ingen tror på dom.

Dom är helt efterblivna som spelar ut detta kortet men det är deras enda chans, när deras politik inte fungerar
Citera
2021-09-18, 13:04
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Han borde vara rökt, även om han frias. Vad han förknippas med, räcker nog. Misstanke om Gubbslem räcker i sig och göre sig icke besvär i Sverige idag 2021. Moralpanik råder.

HB blev kanske tänd på tjejen, eller åtminstone smickrad av uppmärksamheten. Det räcker för att medias/poltikens dom blir hård även om HB inget annat gjort än hjälpt till med läxläsning. Handlar mer om trovärdigheten, att föregå med gott exepel, som politiker.

HB kanske bara är en god, hjälpsam person, utan underliggande avsikter i saken, men han kommer bestraffas, som det motsatta, oavsett, tror jag.

Det är just det som är sjukt. Får en person en anklagelse om brott om inte anses är "fina" noga. Så är man rökt oavsett om personen är skyldig eller ej.

Ja, han blev nog smickrad.
Citera
2021-09-18, 13:05
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Så vad väntar åklagaren på?
Förundersökningen givetvis. Det ska bevisas att det skickats ett sådant meddelande. Det ska bevisas att det var han som gjorde det. Det ska bevisas att han visste att det var till henne, och att det fanns ett uppsåt. Det ska bevisas att det strider mot lagen. Det ska dokumenteras, förhöras och så vidare.

Detta är alltså vad lagen säger, och det är tämligen orimligt att han skulle kunna fällas:
Citat:
[K6]8 § Den som främjar eller utnyttjar att ett barn under femton år utför eller medverkar i sexuell posering, döms för utnyttjande av barn för sexuell posering till böter eller fängelse i högst två år.

[S2]Detsamma gäller den som begår en sådan gärning mot ett barn som fyllt femton men inte arton år, om poseringen är ägnad att skada barnets hälsa eller utveckling.

[S3]Är brottet grovt, döms för grovt utnyttjande av barn för sexuell posering till fängelse i lägst sex månader och högst sex år. Vid bedömande av om brottet är grovt skall särskilt beaktas om brottet avsett en verksamhet som bedrivits i större omfattning, medfört betydande vinning eller inneburit ett hänsynslöst utnyttjande av barnet. Lag (2005:90).
https://lagen.nu/1962:700#K6P8S1

Det intressanta här är inte om han begått ett brott i juridisk mening, utan om han har gjort det hon påstår och han ljuger om det, eller om det är hon som ljuger.
Citera
2021-09-18, 13:05
Medlem
En jäkla slump att 16 åringen är jäkligt snygg som fick läxhjälp av 35 årige HB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in