Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 296
  • 696
  • 746
  • 795
  • 796
  • 797
  • 846
  • 896
2021-09-19, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Om vi bortser från dina perversa snuskfantasier, exakt vad är anledningen att man som vuxen man inte kan erbjuda studiehjälp till unga tjejer?
Är det ok för en vuxen kvinna att hjälpa en ung kille?

För att då är risken att det går så här som det nu har gått.

Det måste inte gå såhär. Men risken ökar, speciellt om man är känd.
Citera
2021-09-19, 08:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det går aldrig att få fram alla fakta när det handlar vad som skett mellan två människor.

Sa du, och är ändå tvärsäker om att Bali måste avgå.

Citat:
Men det jag noterar är att de personer jag avskytt, har jag avskytt på goda grunder.

Heja din intuition.

Citat:
Skenheliga äckliga individer som hittar något de kan livnära sig på, typ SD-light, lagom rasistisk, lagom främlingsfientlig, lagom rasse för att kunna sno röster från SD. Men det är ett bedrägeri för deras egna partier, har tack och lov en annan politik. Dessa politiker som säger olika "sanningar", är bedragare som tolereras, mer eller mindre, då de drar in röster till partiet, från grumliga vatten, från folk som inte hör hemma i moderaterna eller KD.

Alternativt har dessa "skenheliga äckliga individer" de åsikter de säger sig ha på riktigt. Vet inte om du noterat det, men i princip alla partier utom V har helt eller delvis medgett SDs problemformuleringar. Det kanske inte handlar om att halva Sverige gått och blivit rasister, det kanske handlar om att SD - även om de haft rasistiska motiv - kanske hade rätt när de sa saker som "I Sverige talar vi svenska"?

Så, M och KD ska tillbaka till 2013 års syn på migrationspolitik. Du vill alltså att SD ska ha 40% istället för 20%? Folk som du är deras bästa valarbetare, helt ofrivilligt.

Citat:
Hanif Bali är en idiot som inte fattade att han satt löst, när han inte fick vara med i partistyrelsen eller i viktigt arbete i riksdagen. Han har kommit in genom moderaternas lista och inte personröster. Han har bytt ifrån en extrem asylpolitik till en annan syn, samtidigt som han skaffat talibanskägg, i landet där man inte behöver vara proper och repsentativ på jobbet, ens i riksdagen. I Riksdagen, gör han inget som märks och därför har denne vuxne man tid att läsa läxor med en ung kontaktsökande flicka. Det är så dumt, att de dummaste i landet köper Hanif Bali och andra bedragare med hull och hår.

Mycket dumheter i några korta meningar.

Bali blev kickad ur styrelsen och uppdrag i riksdagen för att han öppet sågade Carl Bildt, vilket inte togs emot väl internt. Påhejad av folk som hatar Carl Bild, Hanif Bali och M i allmänhet, fick han en offentlig örondragning och petning. Han fattade mycket väl att han satt löst då, men M valde att behålla honom för hans stora dragningskraft.

Bytet av politik är han inte ensam om. Han säger själv att han gick på partilinjen fast han inte trodde på den, och nu vågar vara mer frispråkig. Huruvida man väljer att tro på det är upp till var och en. Du ser uppenbarligen en cynisk opportunist, det gör inte jag.

Så nu är hans skägg oacceptabelt, och han ser inte representativ ut? Fånigaste argumentet idag.

I riksdagen "gör han inget" för att han blev av med alla utskottsuppdrag och styrelseuppdrag pga Bildt-kritiken. "Sveriges lataste riksdagsman" är för övrigt ett jävla idiotargument från folk som bara vill se honom försvinna - vilket lätt bevisas av motfrågan "Jaha, så du vill ha honom i fler utskott? Kanske som minister?"

Sådana som du vill ju ha noll Hanif Bali-motioner eftersom ni hatar hans åsikter och allt han står för, men använder ändå hans brist på motioner som argument för att han måste sparkas.

Ingenting spelar någon roll för er, så länge han sparkas ut.

Citat:
Det spelar ingen roll vad som verkligen skett.

Nej, för dig spelar ingenting någon roll, det är tydligt. Häng Hanif Bali. Igår, helst. Skyldig? Vem bryr sig?

Jo, det spelar stor roll. Vem som varit drivande och hur dialogen utspelat sig spelar stor roll. Handlar det om att Bali försökt pressa en ung flicka till sexuella aktiviteter hon inte är intresserad av, har allt skett ömsesidigt, eller handlar det om en groupie som blivit avvisad?

Citat:
Det som spelar roll är att en riksdagsman hamnar i en så här grisig situation. Det är brist på impulskontroll, och respekt för det parti som gav honom den plattform han raljerar med. Det är bristande respekt för Sverige, när han kan hamna i situationer som detta, när han är riksdagsman. Det är en säkerhetsrisk, som visar sig nu, då han inte förstår hur fel det är.

Enligt ditt resonemang ska en vuxen man aldrig någonsin interagera med en ung flicka eller kvinna pga risken att det feltolkas. Blir en intressant utmaning att vara politiker om man inte får prata med vissa människor.

Jag har inga problem med Balis version om den skulle visa sig stämma. Klart han får chatta med en ung supporter, klart han får träffa henne och diskutera politik och läxor, klart han får interagera med henne på sociala medier. Jag vill inte ha ett samhälle där människor alltid ska låta bli att prata med vissa människor pga risken hur det kan se ut.

Citat:
I Sverige har vi glömt att beakta folks karaktär när de är förtroendevalda, och därför blir fallet stort när gränsöverskridande personer som Hanif Bali, Ebba, Frederick, m.m. tänjer på gränserna till det yttersta, där de är nära det som är brottsligt. De har alla gemensamt att deras ego blåses upp, eftersom de i grund och botten har en bräcklig grund, beträffande fostran och utbildning. Det ser på saker från en avvikande grundsyn i etik och moral. Någon störning har de, och det är så uppenbart att man undrar varför de inte slängdes ut ur sina partier innan fallet blev så stort.

Vågad psykologisk analys baserat på nyhetsartiklar där.

Hanif Bali har vi fortfarande ingen aning om vems version som stämmer. Jag avvaktar fortfarande med att döma om han agerat klandervärt eller ej. Det borde fler göra, hur tråkigt det än är.

Ebba Busch har gjort flera misstag i husaffären - att inte backa när hon insåg vilken surdeg affären skulle bli (även om hon tycks ha rätt i sak). Politiskt har affären enbart kostat väljarstöd. Förtalet förstår jag inte hur de kunde lägga ut, när texten rimligen borde kollats av X personer i Buschs stab före den gick iväg. Med det sagt, visa mig den privatperson som backat ur när de har ett påskrivet kontrakt för det boende de vill ha.

Federley däremot, där finns det svart på vitt att han agerat djupt omdömeslöst - om än inte olagligt. Få människor vill rösta på en politiker som tagit de beslut Federley tagit kring pedofilen han dejtade.
Citera
2021-09-19, 08:06
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headsoft
För att då är risken att det går så här som nu har gått.

Det måste inte gå såhär. Men risken ökar, speciellt om man är känd.

Du skulle nog trivas i Afghanistan nu tror jag, det är nog ett perfekt samhälle för dig där kvinnor bara får umgås med familj och nära vänner
Citera
2021-09-19, 08:12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Fast du är en pedofil, till skillnad ifrån Bali gillar du ännu yngre barn, vilket du också varit helt öppen med.
Your point?
Citat:
Ingen skulle försvara dig, inte ens idioterna som förvarar Bali.
Alla barn jag någonsin känt försvarar mig, ty jag inte sexunyttjat någon av dem utan endast nöjt mig med att vara en God Vän till dem. Till och med deras föräldrar försvarar mig.
Your point?
Citat:
Hade hellre sett 100 Hanif Bali än 1 som dig.
and that's why you'll get to keep living in a world where the rich and powerful will get to exploit the poor and where You will be contempt with stoning "a bad man" every now and then while the abuse from higher levels unto the unprivilegied will continue uninterrupted.

From a spiritual point of view, You're one of Satans Minions...
Senast redigerad av Trolltestet 2021-09-19 kl. 08:20.
Citera
2021-09-19, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Gott om bevis betyder inte full bevisning, hur kan du ha svårt att förstå det om du har svenska som modersmål?

Sedan kan heller inte Bali veta hur mycket falsk bevisning som kvinnan och teamet bakom henne har skapat. Här är ett exempel på vad en man kan råka ut för:

https://samnytt.se/anklagade-man-for...-falska-bevis/
Såhär ser inläggen ut:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Kan du nämna något fall där en offentlig person anklagats för någon form av sexualbrott och sagt sig ha bevis för sin oskuld?
Bali har inte sagt det heller.
Hanif hävdar att han har gott om bevis för att han är oskyldig.

Varför hittar du på och ljuger ihop om att någon skulle ha "full" bevisning för någonting?

Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Är det första gången du "diskuterar" med rskworbp? Jag tror man måste ha anoxiska hjärnskador för att förstå mitt hur hen resonerar.
Haha nej, jag har pratat med honom innan, tycker bara hans förklaringar är så roliga!

Men ser ju tydligt att han inte ens tror sig själv utan hela tiden hittar på nya lögner för att dölja den förra, typisk mytoman.

Jag är mest nyfiken på om det drivs av ett politiskt engagemang eller om han verkligen är mytoman på riktigt.
Senast redigerad av Blalotus 2021-09-19 kl. 08:17.
Citera
2021-09-19, 08:15
Medlem
Kalle81s avatar
Nu är det slut på Bali

Jag gillade hans lite friare position i sitt parti. Varje parti borde ha några sådana

Men nu är det slut, inte mycket mer med det.
Citera
2021-09-19, 08:20
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Såhär ser inläggen ut:

Hanif hävdar att han har gott om bevis för att han är oskyldig.

Varför hittar du på och ljuger ihop om att någon skulle ha "full" bevisning för någonting?

Du har det i ditt eget citat, du skrev: "Kan du nämna något fall där en offentlig person anklagats för någon form av sexualbrott och sagt sig ha bevis för sin oskuld?"

Gott om bevis betyder inte att man kan bevisa sin oskuld, det betyder bara att man har mycket bevis som talar för oskuld. Om du inte har svenska som modersmål kanske du har en svensk i din närhet som kan hjälpa dig?

Bali kan heller inte veta hur mycket falsk bevisning kvinnan och teamet bakom henne har fabricerat, här har du ett exempel på sådant: https://samnytt.se/anklagade-man-for...-falska-bevis/
Citera
2021-09-19, 08:26
Medlem
Citat:
Gott om bevis betyder inte att man kan bevisa sin oskuld, det betyder bara att man har mycket bevis som talar för oskuld.
Hahahaha...
Okej, så bevis för sin oskuld är alltså INTE bevis för sin oskuld, utan endast bevis för sin oskuld?
Detta blir bättre och bättre...

Det jag är mest nyfiken på är ifall du faktiskt ser sig själv utifrån just nu och skäms som en hund eller om du är inne i någon slags vanföreställning om att du resonerar logiskt...
Citera
2021-09-19, 08:28
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Hahahaha...
Okej, så bevis för sin oskuld är alltså INTE bevis för sin oskuld, utan endast bevis för sin oskuld?
Detta blir bättre och bättre...

Det jag är mest nyfiken på är ifall du faktiskt ser sig själv utifrån just nu och skäms som en hund eller om du är inne i någon slags vanföreställning om att du resonerar logiskt...

Gott om bevis betyder som sagt mycket bevisning, fråga en svensk i din närhet.
Citera
2021-09-19, 08:28
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu är det slut på Bali
Inte då. Polisutredningen kommer att generera NADA, vilket Hanif kommer att använda på samma sätt som Oisín Cantwell använde sina anklagelser.

Om något, så kommer Hanif Bali gå STÄRKT från detta.

Mediedrev kan omintetgöras väldigt enkelt.
Citera
2021-09-19, 08:30
Medlem
Fistkramps avatar
White trash inget annat. Ser ut som en taliban, plastfarsa åt någon annans unge, illa omtyckt i det egna partiet, tappat körkort och tinderanvändare.

Trovärdigheten för denna man har alltid varit noll och nu ligger han en bra bit på minussidan. Självfallet måste man agera läxhjälp åt någon random tonåring, att puzzla ihop sitt familjeliv med sina politikeruppdrag är naturligtvis sekundärt.
Citera
2021-09-19, 08:30
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu är det slut på Bali

Jag gillade hans lite friare position i sitt parti. Varje parti borde ha några sådana

Men nu är det slut, inte mycket mer med det.

Tror jag med. Skall detta vevas i lång tid i domstol och överklagas osv med ständig media bevakning. Månader kanske t.o.m. ett år går. Även om han frias blir det som med Martin Timell. Friad men ändå dömd. I rollen som förtroende vald politiker är det kört då. Tyvärr den gode Hanif har nog tänkt med dicken och gått rakt i en fälla. Förblindad av att det var en vän eftersom dom tillhörde samma parti. Men i värsta fall är allt super riggad fälla för att skjuta honom i sank. Även om hon ljuger så är det alltid sanning mitt emellan. Såklart han skejtat snett här. Han är inte den första som säger sig vara ”helt oskyldig” sen kryper det fram. Får dom ut raderad chatt så lär det klarna snabbt.
Citera
  • 296
  • 696
  • 746
  • 795
  • 796
  • 797
  • 846
  • 896

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto