Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-02, 00:00
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja men då kunde väl Hanif Bali också ha brytt sig om de övriga medmänniskorna inom MUF?

Det var dock främst den minderåriga flickan som fick ta del av hans goda hjärta och så kallade läxhjälp
och råkar vara samma flicka som han flörtade med på Tinder.

Jag kan fullt förstå att många inom Moderaterna inte fullt ut litar på hans lämplighet och omdöme.

Jag hjälper en 16 årig tjej med studierna men jag kan inte hjälpa alla, har du verkligen svårt att förstå det?
Citera
2021-10-02, 00:02
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Detta anser du alltså är en lämplig situation för en politiker att befinna sig i?

Sedan undrar jag lite när den här konspirationen mot Bali blivit utredd och granskad?
Eller är en konspiration inom ett riksdagsparti inget att bry sig om?

Angående "situationen" så anser jag inte att den är komprometterande eller olämplig om den sett ut som Bali beskriver den, nej.

När det gäller "konspirationen" så är jag personligen inte övertygad om att den, om den ens existerar, har förgreningar in i Moderaterna. Däremot ser jag det inte alls som osannolikt att det finns personer i tjejens närhet som konspirerat mot Bali, med eller utan tjejens vetskap. Vore det intressant med en granskning av den delen? Absolut, men jag tror samtidigt att det skulle vara så gott som omöjligt i praktiken.

Om vi leker med tanken att den här tjejen har "pushats" av andra att försöka sänka Balis karriär vid ett lämpligt tillfälle så är frågan hur man skulle kunna avslöja det. Vad som skulle behövas är i sådana fall att någon av de inblandade erkänner att så är fallet och tjallar på resten. Någon extern utredning är knappast möjlig då endast rättsväsendet kan begära ut loggar och liknande från externa aktörer och för att de ska bli inblandade måste det finnas en misstanke om brott som föregås av en anmälan.
Senast redigerad av Vintergrisen 2021-10-02 kl. 00:04.
Citera
2021-10-02, 00:02
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ja men då kunde väl Hanif Bali också ha brytt sig om de övriga medmänniskorna inom MUF?

Det var dock främst den minderåriga flickan som fick ta del av hans goda hjärta och så kallade läxhjälp
och råkar vara samma flicka som han flörtade med på Tinder.

Jag kan fullt förstå att många inom Moderaterna inte fullt ut litar på hans lämplighet och omdöme.

Bad resten av MUFarna om hjälp eller?
Citera
2021-10-02, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ok. Vet vi att någon sådan finns? Varför bryr du dig inte om konspirationen mot HB från media, vänstern och dig?
Hanif påstår att det finns en konspiration mot honom inom partiet. Att det är därför han har blivit anklagad. Det där med media och vänstern kommer inte ifrån Hanif.

Men du jag förstår att du inte vill nysta i konspirationen Hanif påstår, eftersom det inte är någon konspiration...
Citera
2021-10-02, 00:04
Medlem
Citat:
Det är ju vad Hanif själv påstår.

En omfattande konspiration att få bort honom.
Men vi ska ignorera detta hot mot demokratin?

Han är redan friad så nu glömmer vi och går vidare? Inte försöka sätta dit de som konspirerat? Varför inte?

Det kanske vi får se framöver.

När det gäller konspirationer så är de normalt betydligt simplare än man kan tro.

Det kan vara exakt så simpelt som det verkar av det som hittills framkommit.

Tjejen själv säger sig ha pratat med personer från olika politiska läger.

Det låter som någon slags hetsande i någon sluten chatgrupp om hur mycket husblatte Hanif Bali är.
Att “juridikstudenten” har varit med är solklart. Säkert några MUFare och kanske någon CUF och LUF också. Vem vet.
Att sedan tjejen skrutit om någon form av kontakt med Hanif är inget konstigt. Vilken starstruck tonåring har inte gjort det. Överdrivit lite. Kanske en hel del för att få bekräftelse och uppmärksamhet av några lite äldre 20 åringar.
Någon ”juridikstuderande” har nappat på något hon överdrivit om någon bild. Inget konstigt om man löst konversationen runt det som Therese Verdun skrev. Där fanns ju ett helt gäng kompletta idioter som på fullt allvar trodde att det var fråga om grooming även den gången. Fler vuxna människor.
Undra på att tjejen själv kunde tro att i stort sett vad som helst kunde vara vad som helst.

Sen kommer en ”smart” person upp med idén att hon ska anmäla detta till partiledningen precis till provvalen. Det är ju klarlagt att det var planerat länge men att de väntade till provvalen.

De fega M medlemmar som anonymt gick till pressen efter den officiella anklagelsen kan ha varit inblandade i planeringen men mer troligt är väl att de tagit chansen att bränna Hanif när läget uppstod för att eventuellt kunna knipa riksdagsplatsen.

Inget av detta är det minsta konstigt.

Det vore konstigt om det vore på något annat sätt.

Exakt vilka som haft vilka roller är ointressant

Det som är intressant är att det har varit hur enkelt som helst att hindra en person att möta Sveriges väljare på riksdagssedeln.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jag hjälper en 16 årig tjej med studierna men jag kan inte hjälpa alla, har du verkligen svårt att förstå det?

Ja men du kanske inte är en förtroendevald offentlig politiker och riksdagsledamot som samtidigt också flörtar med henne på Tinder.

Du får nog försöka förstå att många både bland allmänheten och Moderaterna faktiskt kan uppfatta det
som ganska dumt och olämpligt, även om inget direkt brott har begåtts.

Hanif Bali får försöka ta ansvar över sina egna dåliga beslut och inte enbart skylla ifrån sig på alla andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ja med allmänheten så åsyftar jag nog främst de som är utanför exempelvis Flashback och Twitter.

Hanif Bali är enbart rentvådd från brott, dock inte från olämpligt och omdömeslöst uppträdande
vilket också är det som Moderaterna fokuserar på när de reflekterar över hans lämplighet.

Jag kan därför förstå att många inom Moderaterna är skeptiska och tveksamma till om Hanif Bali
bör ställa upp för omval som riksdagsledamot till ytterligare en mandatperiod.

Hanif Bali själv uppgav ju i sitt Facebook inlägg att flera inom Moderaterna nu vill ha bort honom.

Förmodligen har Hanif motståndare inom partiet försökt snoppa honom länge. Ett stort nederlag för Moderatorna vid uteblivande. Uppträder vara dom mot oss kultur - orsak är intressant, konkurrens? Skör avundsjuka? Anser han tillhör minoriteten debattörer med vettiga slutsatser och substans i sakfrågorna, verkligen greppat spelet i digitala kanaler.

Distanseringen mot tonårsmus visar både svaghet och styrka
Citera
2021-10-02, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Angående "situationen" så anser jag inte att den är komprometterande eller olämplig om den sett ut som Bali beskriver den, nej.

När det gäller "konspirationen" så är jag personligen inte övertygad om att den, om den ens existerar, har förgreningar in i Moderaterna. Däremot ser jag det inte alls som osannolikt att det finns personer i tjejens närhet som konspirerat mot Bali, med eller utan tjejens vetskap. Vore det intressant med en granskning av den delen? Absolut, men jag tror samtidigt att det skulle vara så gott som omöjligt i praktiken.

Om vi leker med tanken att den här tjejen har "pushats" av andra att försöka sänka Balis karriär vid ett lämpligt tillfälle så är frågan hur man skulle kunna avslöja det. Vad som skulle behövas är i sådana fall att någon av de inblandade erkänner att så är fallet och tjallar på resten. Någon extern utredning är knappast möjlig då endast rättsväsendet kan begära ut loggar och liknande från externa aktörer och för att de ska bli inblandade måste det finnas en misstanke om brott som föregås av en anmälan.
Vi behöver inte leka med tanken, det är hanifs egna ord att det är en konspiration inom partiet. Han hävdar också att han har bevis för det.

Men dumt att utreda sånt va? Bättre att glömma och gå vidare, det är ju trots allt bara en lögn så bäst att inte rota i det för mycket...
Citera
2021-10-02, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Det som är intressant är att det har varit hur enkelt som helst att hindra en person att möta Sveriges väljare på riksdagssedeln.
Precis. Ett hot mot demokratin.
Hanif påstår sig ha bevis för det dessutom.

Men vi glömmer och går vidare istället för att nysta i det va?
Citera
2021-10-02, 00:09
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ja men du kanske inte är en förtroendevald offentlig politiker och riksdagsledamot som samtidigt också flörtar med henne på Tinder.

Du får nog försöka förstå att många både bland allmänheten och Moderaterna faktiskt kan uppfatta det
som ganska dumt och olämpligt, även om inget direkt brott har begåtts.

Hanif Bali får försöka ta ansvar över sina egna dåliga beslut och inte enbart skylla ifrån sig på alla andra.

Varför ska inte politiker få hjälpa sina medmänniskor, det är väl hela deras uppgift och borde vara en drivkraft de har.
Citera
2021-10-02, 00:10
Medlem
Citat:
Vi behöver inte leka med tanken, det är hanifs egna ord att det är en konspiration inom partiet. Han hävdar också att han har bevis för det.

Men dumt att utreda sånt va? Bättre att glömma och gå vidare, det är ju trots allt bara en lögn så bäst att inte rota i det för mycket...

Nej han säger inte så. Du verkar blanda ihop hans första Facebookinlägg med hans sista.
Citera
2021-10-02, 00:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jo hela utredningen baseras på dessa ihopfantiserade nakenbilder som dock aldrig existerade. Artiklarna i media som först ledde till 2 anmälningar från läsare innehåller uppgifter från denna mytoman till kvinna.

Enligt de första medieuppgifterna talades det om "bilder av sexuell karaktär". Flera anmälde honom för detta, och det är förstås anledning att inleda en förundersökning. Denna visade att det inte var "frågan om medverkande i eller utförande av sexuell handling eller ohöljd exponering av sexuell innebörd".

Men var bilderna hon visade och beskrev av "sexuell karaktär"? Kanske, kanske inte. Det är ju inte bedömt. Åklagarens jobb är att undersöka om det rör sig om något brottsligt, och det är det inte.

Citat:
Jo det är lämpligt att riksdagsmän bryr sig om sina medmänniskor.

Vilket inte görs genom att träffa tonårstjejer för att lära dem liggande stolen eller Hallands fyra åar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in