Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-03, 17:49
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Mig veterligen är det endast flickan som påstår att de flörtat. Men du kanske har annan info?
Varför skulle denna arab träffa en 16årigt barn av motsatt kön, som delat mindre påklädda bilder på sig själv? Dig veterligen såklart.
Citera
2021-10-03, 17:50
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Varför skulle denna arab träffa en 16årigt barn av motsatt kön, som delat mindre påklädda bilder på sig själv?

Vad tror du om förklaringen som Hanif presenterat?
Citera
2021-10-03, 17:51
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Vad tror du om förklaringen som Hanif presenterat?
Att det är tunt att svara en fråga med en fråga.
Citera
2021-10-03, 17:56
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Att det är tunt att svara en fråga med en fråga.

När du benämnde Hanif som arab och flickan (som enligt egen utsago endast knullar äldre män) som barn kändes det lämpligt.
Citera
2021-10-03, 17:58
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
När du benämnde Hanif som arab och flickan (som enligt egen utsago endast knullar äldre män) som barn kändes det lämpligt.
Så ett barn som är sexuellt perverterad är numera att anse som en kvinna? Typiska arabtankar, jag tror att Hanif Bali också tycker det är såsom du tror.

Väljer du att inte kommentera min fråga så får jag anta att det är för att svaret inte ligger din arab till godo.

Iranier är araber, kurder är också araber. Gilla det! Som att säga att Samer inte är skandinavier för att de tillhör en liten del av en annan demografi.
Serber & albaner är däremot européer, konstigt nog. Kulturella främlingar är dem dock.
Senast redigerad av GoUoD 2021-10-03 kl. 18:00.
Citera
2021-10-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja han har gjort bort sig i bemärkelsen att han flörtade, chattade och bjöd in en då 15 årig flicka från MUF.

Det är olämpligt för en förtroendevald offentlig makthavare att göra det eftersom man lätt kan
hamna i besvärliga situationer, vilket också blev resultatet av hans agerande.

Jag förstår därför att Moderaterna inte önskar att han ska fortsätta som riksdagsledamot nästa mandatperiod.

Ja, det är mycket som är ”olämpligt” p.ga vad andra har fått för sig. Vad för slags besvärliga situationer tänker du dig, som har relevans för hans förtroende eller förmåga att sköta sina uppdrag? I realiteten alltså. Inte enligt vad woke-mobben och ivriga på-hejare av Cancel Culture anser.
Citera
2021-10-03, 18:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ja han har gjort bort sig i bemärkelsen att han flörtade, chattade och bjöd in en då 15 årig flicka från MUF.

Det är olämpligt för en förtroendevald offentlig makthavare att göra det eftersom man lätt kan
hamna i besvärliga situationer, vilket också blev resultatet av hans agerande.

Jag förstår därför att Moderaterna inte önskar att han ska fortsätta som riksdagsledamot nästa mandatperiod.
16 år. Varför är det så viktigt för er att dra ner hennes ålder? Snart är väl hon 12 och han 50!
Citera
2021-10-03, 18:12
Medlem
Citat:
Jag utgår från de samstämmiga uppgifter som kommer från både Hanif Bali själv och flickan som anmälde honom
och det har redovisats fram och tillbaka genom hela diskussionen.

Jag anser att ingen av de båda behöver ha gjort sig skyldiga till någonting brottsligt på något sätt.

Fast däremot borde han ha haft bättre omdöme och riskbedömning, i det avseendet gjorde han bort sig.

Och jag anser Moderaterna löste det hela på ett rimligt sätt, man låter honom sitta kvar mandatperioden ut
men framför påtryckningar och önskningar om att han helst inte bör ställa upp för omval.

Det lär bara vara temporärt. Eftersom han är en tillgång för M, så låter det nog det bara svalna lite, och mobben hittar nya offer att fokusera på.
Citera
2021-10-03, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ja, det är mycket som är ”olämpligt” p.ga vad andra har fått för sig. Vad för slags besvärliga situationer tänker du dig, som har relevans för hans förtroende eller förmåga att sköta sina uppdrag? I realiteten alltså. Inte enligt vad woke-mobben och ivriga på-hejare av Cancel Culture anser.

Ja det allra tydligaste exemplet på vilken typ av situation som kan uppstå
är väl kanske just den situation som faktiskt uppstod.

En makthavare på hög nivå inom ett parti, oavsett vilket, bör undvika att ha allt för nära eller intima relationer
med minderåriga flickor eller pojkar som är med i samma parti.

Det gäller inte bara Hanif Bali, det hade varit lika olämpligt och riskabelt oavsett vilken politiker och oavsett vilket parti.

Det har ingenting med varken påstådd så kallad cancel culture eller woke att göra,
utan har snarare i alla tider betraktats som olämpligt och riskabelt för en offentlig makthavare.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-03 kl. 18:19.
Citera
2021-10-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
16 år. Varför är det så viktigt för er att dra ner hennes ålder? Snart är väl hon 12 och han 50!

Ja men det kanske beror på att du inte är lika bra på uppenbar matematik som en del andra då?

Den minderåriga flickan ifråga har ju födelsedatumet April 2004.

Jag kan då med mycket enkel matematik räkna ut att hon var 15 år gammal
när Hanif Bali inledde sin kontakt med henne hösten 2019.

Fast sedan är frågan om det just var enbart den enkla matematiken som Hanif Bali ville ge som läxhjälp
åt den minderåriga flickan eller om det fanns också annat motiv med i bilden.
Citera
2021-10-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ja men du får försöka hänga med i diskussionen, det är förundersökningen om brott som har lagts ner.

Det anser jag vara helt korrekt eftersom det utifrån den bevisningen inte går att styrka att
vare sig Hanif Bali eller flickan skulle ha gjort sig skyldiga till något brott.

Däremot framkommer det både från Hanif Bali och flickan att de har flörtat, chattat och träffats privat
vid ett antal tillfällen.

Flickan var dels 15 år när kontakten inleddes och dessutom medlem i MUF och därför i en viss beroendeställning
till Hanif Bali, riksdagsledamot för Moderaterna.

Alltså kan man utifrån den grunden konstatera att det hela var dumt, olämpligt och riskabelt.

Det är också den aspekten som Moderaterna tar hänsyn till när de funderar över hans lämplighet som just riksdagsledamot.

Beroendeställning? Det påståendet skulle jag nog utmana. Inte så att han kan kicka någon från ett ungdomsförbund. Inte heller är hon avlönad på något vis.

Det är komik och genomskinligt att alla som hakar på mobben, sedan länge har känt ett hat mot personen Bali och hans åsikter. Något som många verkar ha svår att skilja på idag.
Citera
2021-10-03, 18:21
Medlem
Citat:
Varför skulle denna arab träffa en 16årigt barn av motsatt kön, som delat mindre påklädda bilder på sig själv? Dig veterligen såklart.

Läs tråden. Läxhjälp talas det ju om.

Hade bilderna varit av den karaktären som du fantiserar om, så hade aldrig åklagaren lagt ned ärendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in