Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-02, 16:26
Medlem
proconsuls avatar
Ingen tråd om detta ännu verkar det som? Nåväl, SVT Play sänder en dokumentär kallad Konspiration UFO i 4 avsnitt. Mycket sevärd. Klippet med astronauterna på månen som undrar vad det var som flög förbi....priceless. Som det sägs i filmen gäller inte diskussionen längre om det finns UFO´s utan frågan är i stället varifrån de kommer. Att förneka existensen av dem tyder bara på en kraftig faktaresistens.

Jag tippar på att de kommer från andra solsystem. Att det skulle röra sig om hemliga vapen eller farkoster testade av olika regeringar verkar mindre troligt. Dess för att de manövrerar på ett sätt som ligger väldigt långt borta från vår teknik, alltså så långt borta att den inte går att förklara.
Garanterat, om ett land hade haft det enorma försprång det innebär att ha den typen av teknik skulle nog vilken regering som helst låta det bli känt. Resten av världen skulle ju skita på sig om något land visade upp flygfarkoster som kunde utföra det som de oidentifierade flygande objekten gör.

Jag tycker inte att det handlar om "vi som tror på UFO" längre, utan mera "ni som inte gör det".
Alltså förnekare. UFO förnekare, som förintelseförnekare eller plattjordare typ.
Vad säger ni, håller opinionen på att vända? Jag menar, det blir väl svårt att förklara sin ståndpunkt som ufoförnekare när exempelvis Barack Obama säger att de finns.
Och varför skulle de inte finnas?
Citera
2021-11-02, 16:34
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag tycker inte att det handlar om "vi som tror på UFO" längre, utan mera "ni som inte gör det".
Alltså förnekare. UFO förnekare, som förintelseförnekare eller plattjordare typ.
Vad säger ni, håller opinionen på att vända? Jag menar, det blir väl svårt att förklara sin ståndpunkt som ufoförnekare när exempelvis Barack Obama säger att de finns.
Det har väl aldrig varit någon som förnekat att det förekommer fenomen i luften som vi inte kan förklara.
Citera
2021-11-02, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ingen tråd om detta ännu verkar det som? Nåväl, SVT Play sänder en dokumentär kallad Konspiration UFO i 4 avsnitt. Mycket sevärd. Klippet med astronauterna på månen som undrar vad det var som flög förbi....priceless. Som det sägs i filmen gäller inte diskussionen längre om det finns UFO´s utan frågan är i stället varifrån de kommer. Att förneka existensen av dem tyder bara på en kraftig faktaresistens.

Jag tippar på att de kommer från andra solsystem. Att det skulle röra sig om hemliga vapen eller farkoster testade av olika regeringar verkar mindre troligt. Dess för att de manövrerar på ett sätt som ligger väldigt långt borta från vår teknik, alltså så långt borta att den inte går att förklara.
Garanterat, om ett land hade haft det enorma försprång det innebär att ha den typen av teknik skulle nog vilken regering som helst låta det bli känt. Resten av världen skulle ju skita på sig om något land visade upp flygfarkoster som kunde utföra det som de oidentifierade flygande objekten gör.

Pöbeln har släppt Gud, så nu tror vi på klimatförintelsen och UFO:n istället. Tack och lov, så finns personer som Thunderf00t och Mick West som plockar ner UFO:na på jorden (pun intended).
Citera
2021-11-02, 16:39
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Tack och lov, så finns personer som Thunderf00t och Mick West som plockar ner UFO:na på jorden (pun intended).
Har dom debunkat alla oförklarliga fenomen på himlen?
Citera
2021-11-02, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har dom debunkat alla oförklarliga fenomen på himlen?
Nej, självklart finns det tusentals oförklarade fenomen, men de har sparkat undan stolen på de här fanatikerna som skriker om Fravor, tictac och vad de andra kallades som dök upp förra sommaren.
Citera
2021-11-02, 16:45
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ingen tråd om detta ännu verkar det som? Nåväl, SVT Play sänder en dokumentär kallad Konspiration UFO i 4 avsnitt. Mycket sevärd.
Länk till serien på SVT Play;
https://www.svtplay.se/konspiration-ufo
Citera
2021-11-02, 16:56
Medlem
Citat:

Men varför ska det vara så svårt att plocka fram bevisen? Det skall alltid vara lite höljt i dunkel. "Se den här TV-serien, det förklaras allt". Sen när man tittar är det någon som har sett en röd prick på himlen, filmat med skakig kamera i spöregn med upplösningen 320*240, typ. Varenda gång. Det är inte övertygande. Det lockar inte ens till nyfikenhet. Du får nog anstränga dig lite mer om du vill övertyga någon.
Citera
2021-11-02, 17:08
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det har väl aldrig varit någon som förnekat att det förekommer fenomen i luften som vi inte kan förklara.

Inte? Jag skulle påstå att det förnekas hela tiden. Mycket genom att medvetet applicera fel förklaringar på fenomenen.
Citera
2021-11-02, 17:09
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Länk till serien på SVT Play;
https://www.svtplay.se/konspiration-ufo

Tack för den.
Citera
2021-11-02, 17:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Inte? Jag skulle påstå att det förnekas hela tiden. Mycket genom att medvetet applicera fel förklaringar på fenomenen.
Men ingen förnekar väl att det förekommer saker i luften som vi inte kan förklara? Det vore ju jättedumt.
Citera
2021-11-02, 17:13
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Men varför ska det vara så svårt att plocka fram bevisen? Det skall alltid vara lite höljt i dunkel. "Se den här TV-serien, det förklaras allt". Sen när man tittar är det någon som har sett en röd prick på himlen, filmat med skakig kamera i spöregn med upplösningen 320*240, typ. Varenda gång. Det är inte övertygande. Det lockar inte ens till nyfikenhet. Du får nog anstränga dig lite mer om du vill övertyga någon.
Det finns massor med fall där flera observatörer sett fysiska föremål, i dagsljus och rapporterat detta.
Inte vanligt, men tillräckligt för att strunta i de fallen du nämner.

Exempelvis: https://www.ufo.se/index.php/h/964-haknas-fallet
Citera
2021-11-02, 17:14
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary

Kolla gärna serien. Det finns väldigt starka filmsekvenser där. Jag vill inte övertyga någon, alla får väl tro vad de vill. Frågan är mera om vi håller på att se ett skifte från "foliehattar som tror på UFO" till "ufoförnekare".

Vad skulle du acceptera som ett bevis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in