Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-08, 10:32
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s44m
Har Tesla verkligen ett P/E tal p 400??????

Du kan ppna valfri sida som ger bolagsinformation s hittar du siffror fr lite allt mjligt. Prova ppna yahoo finance och knappa in Tesla.

Sedan om Tesla har ver 300-400 i P/E tal r helt ovsentligt nrmaste 10 ren.
Citera
2021-11-08, 10:47
Medlem
wwrs avatar
Hr str det att TSLA fallit 9% i tidig handel i Frankfurt efter det att Elon ltit Twitterfljarna (!) bestmma att han skall slja 10% av sitt innhav. Han ger visst 23% av aktierna.
Citat:
Tesla shares fall after Elon Musks Twitter poll backs sell-off plan

Teslas Frankfurt-listed shares fell about 9% in early trading on Monday as investors prepared for the chief executive Elon Musks proposed sale of about a tenth of his holdings in the electric carmaker after his Twitter poll.
https://www.theguardian.com/technolo...-sell-off-plan
Senast redigerad av wwr 2021-11-08 kl. 10:49.
Citera
2021-11-08, 10:52
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Frutsatt att man slde i tors/fre.
Annars kan det nog bli klurigt nr brsen ppnar nr "alla" vntar in dippen.

Slja fr ver 1100 borde vl bli svrt, eller?
Som sagt amatr, men fr att kunna slja s mste vl nn vilja kpa....
Jag frstod inte ditt inlgg riktigt.
Jag gratulerade dom med en kortposition, allts dom som tjnar pengar p att kursen gr ner. Jag tror dock att nedgngen blir kortvarig.
Citera
2021-11-08, 11:31
Medlem
Powrs avatar
-5% p pre market i skrivande stund. Var det allt? Inte ens vrt att kpa dippen ju. Fr se hur veckan spelas ut.
Citera
2021-11-08, 15:35
Medlem
illuminas avatar
Kpte mer idag. Kommer fortstta kpa om det gr ner mer
Citera
2021-11-08, 15:48
Medlem
Jag r vldigt ny p aktier, tror ni man ska slja nu? Snackas ju om kursras i tidningarna vad betyder det? ven om 10000, inte r avgrande fr min verlevnad sklart s r det inte kul det gr ner 90%, jag ligger ju 800kr plus nu s. Hur ska jag gra?
Citera
2021-11-08, 15:59
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mac4EVER-
Jag r vldigt ny p aktier, tror ni man ska slja nu? Snackas ju om kursras i tidningarna vad betyder det? ven om 10000, inte r avgrande fr min verlevnad sklart s r det inte kul det gr ner 90%, jag ligger ju 800kr plus nu s. Hur ska jag gra?
Tror du p Tesla lngsiktigt? I s fall s utnyttjar man nedgngar till att ka sin position.
Om du r osker och blir rdd fr varje negativ artikel s r det kanske bttre att parkera pengarna i ngon index fond. Lycka till med ditt beslut, sjlv s kper jag mer.
Citera
2021-11-08, 16:05
Medlem
Citat:
Kommer nog iofs inte g ner 90% hr och nu, men att kursen kan g ner en del fr du nog vara beredd p, med tanke p din vinst har du gtt in i aktien p en historiskt ganska hg niv, du fr vara beredd p att det nd finns en ganska stor risk i investeringen du gjort.

Men samtidigt r det inte en jttestor summa, och du sger att det inte r avgrande fr din verlevnad, s tror du p det r det vl bara att stanna kvar, men jag hoppas du kpt dem baserat p ngot mer n att ngon sagt att Tesla ska till mnen eller dylikt...

Som Illumina sa kan du ju alltid anvnda nedgngar till att fylla p mer, men var frsiktig med det, och gr det inte frhastat, vad som fr tillfllet knns som en rejl nedgng kan alltid bli vrre...
Citera
2021-11-08, 16:14
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av David86
Kommer nog iofs inte g ner 90% hr och nu, men att kursen kan g ner en del fr du nog vara beredd p, med tanke p din vinst har du gtt in i aktien p en historiskt ganska hg niv, du fr vara beredd p att det nd finns en ganska stor risk i investeringen du gjort.

Men samtidigt r det inte en jttestor summa, och du sger att det inte r avgrande fr din verlevnad, s tror du p det r det vl bara att stanna kvar, men jag hoppas du kpt dem baserat p ngot mer n att ngon sagt att Tesla ska till mnen eller dylikt...

Som Illumina sa kan du ju alltid anvnda nedgngar till att fylla p mer, men var frsiktig med det, och gr det inte frhastat, vad som fr tillfllet knns som en rejl nedgng kan alltid bli vrre...

Jag tror inte p elbilar om 5 r men ett tag gr jag. Har hllt p med avanza och aktier i 3 mnader och fram till idag nr det sjnk hade jag tjnat 3000kr p 25000kr som jag spridit p olika aktier, varav en tesla aktie som kostade 9200kr. Borde kanske slja d. 800kr r alltid ntt😃
Citera
2021-11-08, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det var Teslas styrelse som d kpte Bitcoin. Inte Elon Musk. Men Elon hatar "saker som inte behvs". Allts banker behvs inte och Elon begriper att Bitcoin/Krypto r samma sak som valuta/dollar fast bttre. Tnk er tex IKEA som fr in 100 olika valutor varje dag. De mste vxla hos banken och frlorar skert 1 miljard i menlsa avgifter varje r. (lght rknat) Bankerna r allts artificiella och maniupulerar dessutom med valutorna och har monopol p att pressa/mina nya pengar.Absolut kommer Tesla att acceptera Bitcoin som betalning inom 5 r. D kan BTC rusa till dollarns marcetcap. dvs 1000 ggr till.

Att Bitcoin blir vrldens strsta "valuta" r faktiskt den mest sannolika utvecklingen ty ingen bank, politiker, hedgefond eller annat kan styra Bitcoin. Idag r Bitcoins "marketcap" typ skr. Jag tror serist att BTC kommer att lgga sig side by side med Euro, Dollar i ett 5-10 rs perspektiv.
I n g e n har makten ver bitcoin eller tex dogecoin. Det begriper geniet Elon Musk. En valuta r bara en psykologisk verenskommelse. Precis som Krypto/Bitcoin. - Det r bara pong. Se p skr som sjunkit 40% mot den danska kronan p 40 r. Hur bra r det att pensionspara i skr? Bitcoin dissas av meduia som gs direkt eller indirekt av narcisstiska bankirer. Vore en befrielse fr alla att bli av med dessa menlsa fstingar. - BTC skapades med "revolt" mot bankirerna i sinnet. BTC skapades fr att rvknulla bankvsendet.

Bitcoins skapare r hemlig etc. - Om Elon Musk skapat Bitcoin skulle jag inte bli ett dugg frvnad.

Fortfarande kallas denna trd fr Tesla Motors fast det var snart ett decennium Tesla Motors bytte namn och inrikting. Tesla motors existerar inte lngre. Tesla r frmst ett energibolag. De flseta trdar hr handlar bvara om bilar fast Tesla tom skall bygga restauranger, laddstationer. leverera energi,. solceller, frskringar, taxi etc etc etc. S biter sig vissa fast i "BILARNA"
Det r vl bara att frbjuda bitcoin?
Citera
2021-11-08, 16:46
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Hh, nnu en vlhngd krigare ntrar scenen! Kollat en del p Mav och r sugen p att sticka in kniv i suffln ?
En mani driven av call options i vervikt och manipulation.
Men jag vill nd hja ett brunt varningens finger, the market can stay retarded longer than you can stay liquid.

Hatten av fr att du har bollarna. Jag rr varken Tesla eller andra memestocks p den korta sidan. Fr oberkneligt.
Jag ska kra min 240 tills jag dr. Synd Greta.

Hehe, jajamen, enough is enough. Mina Bear gr helt OK. Nu har precis den frsta Lucidkunden ftt leverans. Fortsatt slutsats: Bearish Tesla.
Citera
2021-11-08, 18:01
Medlem
raskenss avatar
-3% n s lnge. Antar han inte har brjat slja ut n. Kanske mnga Teslaentusiaster stdkper en del nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in