Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-11-26, 07:52
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Kommer din fru överta ditt flashback-konto efter att du ”rest vidare”?

Vet hon att du har skapat den här tråden?

Hon kommer att skriva något i ”mitt namn” när det hela är över. Hon har alltså tillgång till mitt loggin.
Citera
2021-11-26, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed
Hon kommer att skriva något i ”mitt namn” när det hela är över. Hon har alltså tillgång till mitt loggin.

Tack för svaret.

Hoppas att du får en fin dag, att du orkar göra något som du gillar och äta något gott.
Citera
2021-11-26, 19:37
Medlem
Kan bara hålla med i det sista.
Citera
2021-11-27, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politiskt-Inkorrekt
Kan rekommendera filmen "Enter the void" av Gaspar Noe, fransk regissör och mycket känd men filmen är på engelska.

Handlar i princip om döden. Och blandar olika tro och teorier..fruktansvärt intressant.
Kanske kan det ge dig lite egna tankar om det som alla människor som någonsin levt och förmodligen kommer leva,alla kommer uppleva men inte kan kommunicera tillbaka till oss.

Har själv varit kliniskt död i 10 minuter och förväntades vara hjärndöd. Upplevde en hel del intressanta saker men inget som gav några svar, och vem vet vad som var signalsubstanser eller medicin?

Hoppas du inte har smärta,eller lider fysiskt.
Det är knepigt det där. Jag antar att du hade cirkulation till hjärnan (HLR) eller var nedkyld. I annat fall hade du inte varit här nu. Man kan väldigt förenklat säga att man kan ta bort allt nedanför halsen och ändå vara vid liv, förvisso en kort tid, men ändå. Men bara om man har cirkulation till hjärnan.
Det säger lite om att det inte handlar om att du var död eller att själen ex. sitter i ex. benet. För mig betyder det att själen sitter djupt inne i hjärnan för där går en gräns hur mycket som kan tas bort innan man faktiskt oåterkalligen dör. Många håller inte med mig och det är helt OK
Citera
2021-11-27, 19:30
Medlem
Vilken viktig trådstart. Otroligt att vi får vara med på din resa. Du ger oss en inblick i denna process. Tack.
Själv tror jag att tillvarons grund är kärlek och ljus och att vi är väntade när vi lämnar det har livet.
Citera
2021-11-28, 08:14
Medlem
Om man kan tänka sig att 80 år är en normal livslängd, då har du levt halva den. Så man kan tänka sig dina livserfarenheter till nu x2, sen skulle du vara död iallafall.
Senast redigerad av Robin-JG 2021-11-28 kl. 08:16.
Citera
2021-11-28, 11:14
Medlem
Hur går det med dig Bröd?
Citera
2021-11-28, 11:20
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Tror du på Gud?

Hur tror du dig på livet efter döden.

Paradiset eller helvete.
Citera
2021-11-28, 13:33
Medlem
ProPapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Tror du på Gud?

Hur tror du dig på livet efter döden.

Paradiset eller helvete.

Den frågan har besvarats ungefär femtielva gånger om du orkar bläddra i tråden.
Citera
2021-11-28, 13:43
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Hej Bröd

Jag har följt tråden från start men inte riktigt vetat hur jag ska uttrycka mig. Det vet jag inte nu heller men jag känner starkt att jag vill hinna skicka med dig en liten, liten uns av vad den här tråden, och din historia, bidragit till för mig och min familj.

Jag är själv under utredning just nu för symptom som kan bero på något som kan innebära att jag får veta att jag inte har jättelång tid kvar. Än vet jag inget alls annat än att jag är sjuk. När oron och ångesten kommer krypande har jag gått in här och läst. Jag vill skicka med dig att den här tråden, dina reflektioner och ditt perspektiv skänker stor tröst. Jag hoppas att det inte låter konstigt? Jag försöker nog förmedla att din berättelse gör det okända och skrämmande konkret och påtagligt på ett väldigt vackert och nästan ömsint sätt. Oändligt sorgligt och hjärtskärande, men likväl mer konkret och därmed hanterbart.

Jag har två barn, 9 och 12 år gamla. De är såklart oroliga för att det är något farligt som gör att jag är sjuk även om vi försöker leva på som vanligt så mycket det går. Den här tråden ger mig ett lugn som gör att jag kan möta barnens oro med trygghet och utan ångest. Och om det visar sig att den skit jag har i kroppen går att bota så kommer jag ändå ha med mig men hel massa insikter, och en styrka att känna mina egna tankar kring döden. Tack!

To infinity and beyond 👊❤️
Citera
2021-11-28, 15:21
Medlem
Jag hade inte kunnat förtydliga det bättre @Picasso2. Hokuspokus är vad det är. Fast säkert välment.
Citera
2021-11-28, 15:23
Medlem
kaffekoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed

❤️

Styrka till dig och de dina. Väldigt stark tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in