Citat:
Ursprungligen postat av
Politiskt-Inkorrekt
Kan rekommendera filmen "Enter the void" av Gaspar Noe, fransk regissör och mycket känd men filmen är på engelska.
Handlar i princip om döden. Och blandar olika tro och teorier..fruktansvärt intressant.
Kanske kan det ge dig lite egna tankar om det som alla människor som någonsin levt och förmodligen kommer leva,alla kommer uppleva men inte kan kommunicera tillbaka till oss.
Har själv varit kliniskt död i 10 minuter och förväntades vara hjärndöd. Upplevde en hel del intressanta saker men inget som gav några svar, och vem vet vad som var signalsubstanser eller medicin?
Hoppas du inte har smärta,eller lider fysiskt.
Det är knepigt det där. Jag antar att du hade cirkulation till hjärnan (HLR) eller var nedkyld. I annat fall hade du inte varit här nu. Man kan väldigt förenklat säga att man kan ta bort allt nedanför halsen och ändå vara vid liv, förvisso en kort tid, men ändå. Men bara om man har cirkulation till hjärnan.
Det säger lite om att det inte handlar om att du var död eller att själen ex. sitter i ex. benet. För mig betyder det att själen sitter djupt inne i hjärnan för där går en gräns hur mycket som kan tas bort innan man faktiskt oåterkalligen dör. Många håller inte med mig och det är helt OK