Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-12-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed
Hej.

Jag dikterar detta genom en vän. Jag har varit mycket dålig sista dagarna, vilket hindrat mig från att skriva i denna tråd så som jag hade velat. Jag kommer från imorgon att skrivas in på hospis med allt vad det innebär. Hospis är i sig ingen dödsdom, det är möjligt att jag igen kan bli utskriven men jag vet inte hur det blir. Orkar jag så skriver jag här igen, men det är inte säkert. Min fru kommer som tidigare utlovat att skriva i mitt namn här när jag väl har gått bort. Tack för alla fina frågor, tankar och intresse för min situation. Det har berört mig djupt och jag hoppas att jag har kunnat beröra några av er. Tack för allt.

/Olika Bröd

Det gör mig ont att läsa att du blivit så mycket sämre
Vet att du har dina nära och kära med dig så du inte är ensam. (Jävligt klen tröst)
Vill bara skicka styrka och kärlek till dig och dina nära.
Stort tack för att du startade tråden och gett iaf mig lite eftertanke på vad som är viktigt.
Citera
2021-12-10, 22:18
Medlem
@Traden - just cancer kan vara väldigt random. För egen del kan jag vara rätt säker att min lungcancer är belöningen för 50 års rökning, men varför fick min polare en dödlig strupcancer? Käkade han för mycket chili? Varför fick andra jag kände levercancer, bukspottskörtelcancer och en massa andra sorter? Ingen vet.
Nånstans finns kanske en genetisk faktor. Kanske. Ingen vet. Det är liksom bara att gilla läget och hoppas på att vetenskapen fixar det, eller i vart fall ger en mer tid. Det beror mycket på vilken sorts cancer man får. Några mutationer går att fixa/deleta, andra (som min) gör det inte, det är bara bromsa som gäller.
Citera
2021-12-10, 22:20
Medlem
HVIT.s avatar
Önskar dig en smärtfri väg framöver! Otroligt starkt att skapa denna tråden! Tack!
Citera
2021-12-10, 22:29
Medlem
Just ja - för er som undrar vad immunterapi är..det är en relativt ny cancerbehanling (2016) som går ut på att man får dropp med en mixtur (i mitt fall heter den Pembrolizumab) som lär mitt immunförsvar att fajtas mot cancerceller. Funkar bra för min del, både huvudtumören i lungan och metastaserna (lite här o var) minskar i storlek och jag köper tid. Man brukar ge immunterapi i 2 år, så länge man ser förbättringar. Sen utvärderar man och kollar hur man vill gå vidare.

Edit: Just det - en dos av den brygden ligger på 120ml. Tar en halvtimme att trycka i sej. Och kostar ca 46.000 SEK :-) Var tredje vecka (i mitt fall)
Senast redigerad av FZappa 2021-12-10 kl. 22:40.
Citera
2021-12-10, 22:51
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gastropoda
Tror jag har tänkt på dig varje gång jag bakat bröd sen jag såg denna tråd..

Om vi ska samla ihop till en champagne så är jag med.

Jeg er også med fra Norge ❤❤❤

Hittil har jeg bare lest her i tråden. Ikke skrevet noe. Men lest alt. Berørt meg dypt.

@Brød, du virker å være en usedvanlig klok mann ❤ Jeg har lært så mye av deg. Takk ❤
Citera
2021-12-10, 23:05
Medlem
Vad gjorde att du frågade denna fråga på FB, har du haft annat alias innan här ?

Varför just här ?

Har du ställt frågan på andra siter ?
Citera
2021-12-10, 23:19
Medlem
george-nadas avatar
Finns det något du ångrar med hur du har levt eller liknande?
Innan cancer och så, var du lycklig?
Tänker du på döden som något fint/naturligt eller tycker du döden är läskig eller så?
Citera
2021-12-10, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
Just ja - för er som undrar vad immunterapi är..det är en relativt ny cancerbehanling (2016) som går ut på att man får dropp med en mixtur (i mitt fall heter den Pembrolizumab) som lär mitt immunförsvar att fajtas mot cancerceller. Funkar bra för min del, både huvudtumören i lungan och metastaserna (lite här o var) minskar i storlek och jag köper tid. Man brukar ge immunterapi i 2 år, så länge man ser förbättringar. Sen utvärderar man och kollar hur man vill gå vidare.

Edit: Just det - en dos av den brygden ligger på 120ml. Tar en halvtimme att trycka i sej. Och kostar ca 46.000 SEK :-) Var tredje vecka (i mitt fall)
Så sjukt att inte högskattelandet Sverige ordnar kostnaden 🤣
Citera
2021-12-10, 23:24
Medlem
Åjo, jag betalade in avgiften via tobaksskatten, så mej kostar det max 200 spänn per gång. :-)
Citera
2021-12-10, 23:28
Medlem
Frågorna nedan har redan ställts och besvarats i tråden. Den är lång, så jag förstår att det inte lockar att leta.
Men läs gärna de sista sidorna, så förstår ni varför Picasso2 har svarat som ovan och nedan.
Just nu är det inte läger för pladder, alltså

Citat:
Ursprungligen postat av MadisonJayden
Vad gjorde att du frågade denna fråga på FB, har du haft annat alias innan här ?

Varför just här ?

Har du ställt frågan på andra siter ?

Citat:
Ursprungligen postat av george-nada
Finns det något du ångrar med hur du har levt eller liknande?
Innan cancer och så, var du lycklig?
Tänker du på döden som något fint/naturligt eller tycker du döden är läskig eller så?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Läs gärna tråden. (OlikaBroed har inte ork att besvara frågor just nu).
Citera
2021-12-10, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Så sjukt att inte högskattelandet Sverige ordnar kostnaden 🤣
Varken jag eller den du citerar betalar något för vår immunterapi. FZappa talar om vad själva preparatet kostar per behandlung. Vi själva betalar inget.
Citera
2021-12-10, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
Åjo, jag betalade in avgiften via tobaksskatten, så mej kostar det max 200 spänn per gång. :-)
och jag har bidragit, tack ska jag ha! Men varför ta upp det nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in