Citat:
Ursprungligen postat av
achoooklar
Förutom detta så nej inte känt av något annat och mår förövrigt bättre än någonsin. Dock kan jag konstatera att första veckan jag fick detta så kändes det som att det var väldigt svårt att ta riktigt djupa andetag. Detta försvann dock helt efter 1.5 vecka.
Att maten inte gick ner antar jag var på grund av reflux och har förövrigt inte känt så sedan den där första veckan av dessa symptom.
Okej.
Det går förstås absolut inte att konstatera någonting gällande just dig för någon över nätet, men jag undrar om vaccinen ibland kan initiera en inflammation i diafragman eftersom många uppger diffusa biverkningar som skulle kunna bero på en försvagning av denna. Reflux och dysfagi liksom tung andning hör till sådana symptom.
om så skulle vara fallet i ditt fall innebär det att inflammationen ska ha gått tillbaka efter det vaccinet verkat och immunförsvaret inte längre har någonting att bekämpa.
Reflux kan bero på att dessa symtom släpar efter. Eftersom medicin mot sura uppstötningar verkar hjälpa dig och de andra symtomen var kortvariga bör,
om jag har rätt även din reflux försvinna om inte allt för lång tid.