Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-12-15, 10:06
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Jag känner två som drabbats av autoimmunsjukdom efter sprutorna.
Har de anmält misstänkt biverkning?
Om inte be dem göra det https://www.lakemedelsverket.se/sv/r...g-hos-manniska
2021-12-15, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Velat fram och tillbaka men det blir samma för mig. Hör och läser överallt om hur full vaccinerade ligger på IVA och folks biverkningar och mutationer osv. Nä fyfan jag mår bra som jag är tänker ej riskera det plus att jag ej tar risker som att åka kommunalt eller träffa folk där det är mer än 3+ i umgänget. Även då avstånd som gäller.

Ja, avstånd är ett skydd! Jag försöker hålla igång med träning och har slutat äta skräp. Går inte med på att bli kallad för foliehatt heller. Vi förtjänar att få ren data och inte propaganda
2021-12-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R-G-B
Denna film kan förklara många av biverkningarna med blodproppar, hjärtproblem, ödem m.m. beroende på rakbladsliknande nanopartiklar av grafenhydroxid som skär sönder blodådrorna inifrån:
https://www.bitchute.com/video/X9oMvf6dbhCi/

Här är en forskningsrapport där grafenhydroxid verifierats i Pfizer/BioNTechs vaccin:
https://www.docdroid.net/Ov1M99x/off...ria-pdf#page=3
och här:
https://www.researchgate.net/publica...VID19_VACCINES
Det hittades nanopartiklarna i 4 av 4 undersökta vaccinampuller från Pfizer och i tre av tre av andra fabrikat.

Alltså, nanopartiklar är så små och lätta att de knappast kommer att skära sönder något ö.h.t. även om det skulle vara "vassa". Jag misstänker exempelvis även covid är "vasst" här och var. Plus en hel del annat i kroppen lär vara "vasst" när man är nere på den skalan. Vi snackar alltså partiklar som är bra mycket mindre än exempelvis blodkroppar.

Det där låter som ett klassiskt hopkok av saker för att skapa ett antivaccin-narrativ och har rimligen inget alls med biverkningar att göra.
2021-12-16, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yOuNgEXpAt
Det vet jag inte, som sagt. Därför jag frågar här.

Är väl jätte bra för dig att du är ute och springer. Vad bra.

Tycker bara att det är en jävla sjuk timing, strax efter andra vaccinet så började detta.

Svullna ben kan tyda på nedsatt funktion utav njurar eller levern. Vilket vaccinet skulle definitivt kunnat påverka negativt precis som t.ex. mediciner kan det.

Är hemskt när man läser vissa saker här inne, hoppas ni samt era nära och kära blir bättre!
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2021-12-16 kl. 04:46.
2021-12-16, 09:28
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden

Det går säkerligen bra, men det är viktigt att få koll på det där.

Nej, han är körd (precis som alla andra som tagit vaccinet).
2021-12-16, 10:15
Medlem
jjujjus avatar
Morsan fick domningar i armar och händer efter 2:a dosen. Hon är ovanligt trött och har börjat snacka om att gå i pension, och har börjat skylla på att hon är gammal.. (såhär var hon inte innan vaccinen.) Det är inget annat än sorgligt och oroande att se

Är orolig över spruta 3 och försöker hindra henne ifrån att ta den och jag ser i hennes blick att hon är orolig och kluven - min pappa påverkar henne negativt. Han fick inga biverkningar förutom ont i ryggen men det gick över och nu har han bokat tid för att ta tredje sprutan.

Försöker hindra båda ifrån att ta sprutan men det är som att argumentera med väderkvarnar, dom förstår inte. Har börjat inse att jag inte kan göra något. Det är deras val trots att dom inte vill ta till sig utav fakta och föredrar propaganda. Min mamma ringde mig när jag jobbade häromdagen, jag blev rädd och mina första tankar gick till att min pappa kan ha fått en hjärtattack. Det är jobbigt psykiskt nu.
2021-12-16, 11:36
Medlem
Är det någon som har fått halsbränna/magsaftsreflux efter vaccinet? Jag tog första dosen Pfizer i Oktober och bara någon vecka efter har jag haft en konstant magsaftsreflux. Första veckan den kom så var det hemskt. Kändes som att maten aldrig gick ner riktigt. Tog andra dosen i November och har tyvärr fortfarande halsbränna dagligen. Prövat receptfria läkemedel och det dämpar det bra men får panik då jag nästan aldrig har haft detta skit innan vaccinet. Är förövrigt 24 år man och normalvikt. Behöver ju absolut inte vara på grund av vaccinet men då jag ALDRIG haft problem med detta innan och det helt plötsligt kommer efter vaccinet så blir jag fundersam....
2021-12-16, 12:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av achoooklar
Är det någon som har fått halsbränna/magsaftsreflux efter vaccinet? Jag tog första dosen Pfizer i Oktober och bara någon vecka efter har jag haft en konstant magsaftsreflux. Första veckan den kom så var det hemskt. Kändes som att maten aldrig gick ner riktigt. Tog andra dosen i November och har tyvärr fortfarande halsbränna dagligen. Prövat receptfria läkemedel och det dämpar det bra men får panik då jag nästan aldrig har haft detta skit innan vaccinet. Är förövrigt 24 år man och normalvikt. Behöver ju absolut inte vara på grund av vaccinet men då jag ALDRIG haft problem med detta innan och det helt plötsligt kommer efter vaccinet så blir jag fundersam....
Inte ett svar på din fråga men;

Känner du av någonting annat?

Tung andning?
Klump i halsen?
Ont i magen?
Ont i ryggen?

Har du känt det som att det smärtar i hjärttrakten vid något tillfälle?

Att maten inte riktigt går ned, är det pga reflux när du sväljer, eller blir det ibland så ändå?
2021-12-16, 13:02
Medlem
Kate80s avatar
Citat:

Det verkar som det kan vara en biverkning av vaccinet.

Citat:
Some have reported heartburn as a side effect after receiving a COVID vaccine, according to information from the American Journal of Medical Virology.

https://www.conwaymedicalcenter.com/...id-19-vaccine/
2021-12-16, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Inte ett svar på din fråga men;

Känner du av någonting annat?

Tung andning?
Klump i halsen?
Ont i magen?
Ont i ryggen?

Har du känt det som att det smärtar i hjärttrakten vid något tillfälle?

Att maten inte riktigt går ned, är det pga reflux när du sväljer, eller blir det ibland så ändå?
Förutom detta så nej inte känt av något annat och mår förövrigt bättre än någonsin. Dock kan jag konstatera att första veckan jag fick detta så kändes det som att det var väldigt svårt att ta riktigt djupa andetag. Detta försvann dock helt efter 1.5 vecka.

Att maten inte gick ner antar jag var på grund av reflux och har förövrigt inte känt så sedan den där första veckan av dessa symptom.
2021-12-16, 13:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Förutom detta så nej inte känt av något annat och mår förövrigt bättre än någonsin. Dock kan jag konstatera att första veckan jag fick detta så kändes det som att det var väldigt svårt att ta riktigt djupa andetag. Detta försvann dock helt efter 1.5 vecka.

Att maten inte gick ner antar jag var på grund av reflux och har förövrigt inte känt så sedan den där första veckan av dessa symptom.
Okej.

Det går förstås absolut inte att konstatera någonting gällande just dig för någon över nätet, men jag undrar om vaccinen ibland kan initiera en inflammation i diafragman eftersom många uppger diffusa biverkningar som skulle kunna bero på en försvagning av denna. Reflux och dysfagi liksom tung andning hör till sådana symptom.
om så skulle vara fallet i ditt fall innebär det att inflammationen ska ha gått tillbaka efter det vaccinet verkat och immunförsvaret inte längre har någonting att bekämpa.

Reflux kan bero på att dessa symtom släpar efter. Eftersom medicin mot sura uppstötningar verkar hjälpa dig och de andra symtomen var kortvariga bör, om jag har rätt även din reflux försvinna om inte allt för lång tid.
Senast redigerad av LadySweden 2021-12-16 kl. 13:32.
2021-12-16, 13:57
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Det verkar som det kan vara en biverkning av vaccinet.

https://www.conwaymedicalcenter.com/...id-19-vaccine/

Lite mer än så.

EudraVigilance for TOZINAMERAN Pfizer(up to 11/12/2021)
Cardiac disorders,
Fatal: 2246
Not Recovered: 12840
Unknown outcome: 8736

Skulle gärna villa veta vad som döljer sig i "Unknown outcome".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in