Citat:
Ursprungligen postat av
Frispel2
Nu lär detta vara OT, men kan ändå vara intressant. Mig veterligen är problemet med nanopartiklar kopplat till inandningsluft där det kan orsaka skador. När det gäller injektioner så har jag aldrig hört att just nanopartiklar skulle vara ett problem - om inte annat så lär väl virus vara tillräckligt små för att klassas som nanopartiklar? Alla vaccin borde väl i så fall innehålla nanopartiklar?
Har du någon som helst referens till att just nanopartiklar i dessa vaccin skulle ligga bakom eventuella biverkningar?
Jag kollade på Amerikanska Nationella Medicinska Bibliotekets hemsida att vaccinerna består av "self-amplifying" nanoparticles vilket jag tolkar som nanopartiklar som skapar kopior av sig själv genom att omvandla organisk materia till kopior av sig själv.
Sånt som man har studerat genom morgollens sjukdom under 20 års tid.
Det finns olika sorters partiklar såklart men jag antar att den farligaste nanopartikeln är just den som skapar kopior av sig själv eftersom den äter ju upp saker och bajsar ut kopior av sig själv.. typ.
Kemikalieinspektionen har gjort minst en utredning om nanopartiklars bieffekter så jag rekommenderar att man kollar in den innan man kollar och tror på en bipacksedel från ett bolag i en bransch som är känd som den mest korrupta branschen på Jorden.. där aktiebolag vill att folk är sjuka för att det genererar pengar tills det inte finns fler människor att förslava.
Andningsproblem, hjärtinfarkt, DNA-skador och även hjärnan kan ju ta stryk eftersom nanopartiklar kan ta sig in i både hjärta och hjärna vilket inte är nyttigt enligt Kemikalieinspektionen som har en annan åsikt än läkedemelsbolagen och regeringen som tycker att man bör injicera dos efter dos av de farliga nanopartiklarna som riksdagen fick sin rapport om för mer än 10 år sedan, från Kemikalieinspektionen.