Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-11, 16:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyus
Enligt deras Facebook bilder verkar det ju varit här i många år och bor i ett mycket fint hus i Huddinge.

Känns inte direkt som tjejen kämpar sig fram på gatan som hemlös som hennes brev till Kungen antydde.

Nej hon behöver ju inte skatta för ett öre. Tror inte heller hon riskerar döden om hon skickas hem till Colombia/Nicaragua. Som papperslös finns det ju tom mer rättigheter än för en svensk hemlös som det här med tandvård.

Men det gäller givetvis att bre på när man skriver till kungen om benådning. Även om det i Sverige saknar betydelse då kungen inte har något politisk inflytande alls.
Citera
2022-01-11, 16:43
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om man skall tänka sig något motsvarande hyckleri för Kristersson så skulle det väl vara om han ertappades med att på fritiden ha propagerat för planekonomi.

Ja, han borde väl närmast kolla upp om de företag han anlitar är med i SAF - Svenska Arbetsgivar Föreningen, eller ej...
Senast redigerad av Enydrion 2022-01-11 kl. 16:46.
Citera
2022-01-11, 16:46
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
En personlig reflektion
Det är förvisso skumt och tokigt på många håll men .Det borde enligt min mening vara mer ordning.
Om jag som privatperson ringer en städfirma med ett Aktiebolag en Svenne som chef med en revisor
Så förutsätter jag att det finns en hel rad befattningshavare som har koll
Skatteverket / Bolagsverket / Revisorsinspektionen / Fackföreningar osv osv
Här i detta är det vidare ett hjärnsläpp att en kriminell firma skickar en kriminell att städa statsministerns bostad. SÄPO

Jag menar att det är Avskedanden som fattas när ngt sådant händer .
En privatperson har små möjligheter att genomskåda ett upplägg med Bulvan och lömska firmor i bakgrunden. Att hen skulle leka Sherlock Holmes är dömt misslyckas ..och irrationellt. Fordras expertis och maktmedel.
Jag har ibland köpt varor på annons Sigge och Märta säljer en Cykel eller Hushållsassistent att jag skall börja på att kräva kvitton och kopia på köpet av assistenten från 1965. Taga kopian på id Handling för köpa cykeln Jag tycker det känns fel misstänkliggöra hyggligt folk som reglerna är
Stoppa in skojarna + buset i stället återetablera det antikverade begreppet " Hederlig " sällan hörs.

Man minns taxibranschen när den avreglerades det fanns Våldtäktsmän utan körkort som körde folk ett tag.
Många branscher klarar av att hålla ihop det
Elinstallationer ..det finns behörighetskrav mm mm .det är rätt sällan dom har tappat det
Brandkåren verkar komma
Lastbilar det är ju skapligt .bortsett från de fallen när föraren har Krökat ner sig.
Processindustrin med tryckkärl exploderar rätt sällan

Att man då inte med de Myndigheter man snackar om som dessutom har beting att samarbeta fex mot Penningtvätt inte kan " Städa av " Städbranschen eller Byggbranschen när byggnads var beredda att strejka pg av brottsligheten .De finns ju uppgifter att jobba vidare på.
Här i detta fallet verkar det vara oegentligheter Hasse dömts för men fortsätter trots det vad det verkar. Gör man ett dåligt jobb är det ingen naturlag att man behåller det
Lite avskedanden så kanske arbetslinjen kommer även till den offantliga sektorn.

Näringsförbud finns också man kan använda lite oftare ..Trixar man med skatten lite för ofta kanske man inte är lämplig driva bolag Skriv lite regler ..Implementera ..

En personlig reflektion från mig med koppling till din. Köpte i augusti en fin cykel på Blocket av ett par i Nacka. Fick tjata mig till ett kvitto. De ville absolut inte uppge hela personnumret. Bara 6 första siffrorna. Svenska människor. Efter 3 dagar i min ägo blev cykeln stulen utanför min port/ bra område i Stockholm. Har en bra hemförsäkring på Folksam så jag fick ut mer än vad jag betalt ! Men just det mellanmänskliga mötet : Knepigt att få ett kvitto osv.
Citera
2022-01-11, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Hur ser en såna som du på kollektivavtalsfrågan då? Och att städfirman utnyttjat en utsatt person?

Det är naturligtvis fel att tvinga folk att jobba utan kollektivavtal men det är en följd av vår inhumana flyktingpolitik att det behöver förekomma ”illegala” (den som flyr har inget val, ingen människa är illegal) som måste hitta försörjning till varje pris i vårt land.
Citera
2022-01-11, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det är en tragiskt historia på många sätt.

Hon hade varit inne i huset tidigare, intervju med henne i Expressen-TV:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...om-papperslos/

Och du tror inte den borgerliga fulpressen kan betala en ensam kvinna i en utsatt situation för en bra story som smutskastar landets statsminister?
Citera
2022-01-11, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Annars är det väl statsministern som utnyttjat den utsatta kvinnan. Tänk hur djupt somliga ka sjunka bara för gissningsvis högst ett par tusen i månaden. Nu har hon ju LO:s ordförande som camouflage för sitt trixande. Men hjälper det? Är svenska folket så lättlurade?
Svar: JA. Svenska folket behövde bara lite nya Covidrestriktioner och lögner för att glömma allt!

Säpo mörkar hela historien, regeringen mörkar, Lådvins-Maggan ljuger skamlöst och media ställer in sig i ledet. Välkommen till Kalle-Ankalandet Tzvärje.
Citera
2022-01-11, 16:57
Medlem
Kalle81s avatar
Jag tror den arma flickans brev till kungen får effekt.

Ett osedvanligt driv att redan kunna skriva till kungen. Hur många av er långsvenskar skulle klara det?

Tänk på att flickan saknar rösträtt. Därför deporteras hon till en säker död.

Arbetsduglighet och nykterhet är inte värt nåt i ett land styrt av korrupta politiker och personalvetare

Jag tror kungen tar tag i detta för silvias far var också en flykting. I nästa generation; en drottning.

Låt flickan blomma ut! Låt oss tillsammans göra uppror!
Citera
2022-01-11, 17:00
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Och du tror inte den borgerliga fulpressen kan betala en ensam kvinna i en utsatt situation för en bra story som smutskastar landets statsminister?
Det vore en journalistisk härdsmälta om man inte följer upp denna historia. Är du journalist ?
Citera
2022-01-11, 17:01
Medlem
Jag är säkert 123:a på bollen här, men Expressen visar en video på städerskan, visserligen maskad, där hon tycks ha långt ljust hår och prata italienska.

Hon verkar i varje fall inte vara någon galen islamist, om man ska döma av utanverket.

Citera
2022-01-11, 17:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag är säkert 123:a på bollen här, men Expressen visar en video på städerskan, visserligen maskad, där hon tycks ha långt ljust hår och prata italienska.

Hon verkar i varje fall inte vara någon galen islamist, om man ska döma av utanverket.

Det finns nog inte så många islamister i Sydamerika & ingen har väl heller beskyllt städerskan från att vara islamist.
Citera
2022-01-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Både namn och bild finns i FUP.

Var är pojkvännen nu?
Kom dom till Sverige tillsammans?
Har han också utvisningsbeslut och är efterlyst?
Har han någonsin jobbat och om så jobbar han också åt Hasse?
Eller har han enbart försörjt sig i Sverige med att ”handla” på Åhléns?
Citera
2022-01-11, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag tror den arma flickans brev till kungen får effekt.

Ett osedvanligt driv att redan kunna skriva till kungen. Hur många av er långsvenskar skulle klara det?

Tänk på att flickan saknar rösträtt. Därför deporteras hon till en säker död.

Arbetsduglighet och nykterhet är inte värt nåt i ett land styrt av korrupta politiker och personalvetare

Jag tror kungen tar tag i detta för silvias far var också en flykting. I nästa generation; en drottning.

Låt flickan blomma ut! Låt oss tillsammans göra uppror!
Ha ha ! Gillar att du skjuter på personalvetare och detta jävla HR kluster som växer kvadratiskt och ingen jävel vet vad de gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in