Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-14, 23:53
  #3181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickolito
Nu jiddrar du igen tomten!
Varför skulle det vara synd om S? Om CB nu är så hemsk som några av er vill få honom att framstå skulle hans barn o mammorna knappast vilja ha någon kontakt eller?!
Sen verkar du inte ha någon koll på hur underhållsbidrag funkar heller. Det är inga pengar som går direkt till barnet utan till den förälder barnet bor hos. Om den andra föräldern inte betalar så får man underhållsstöd från försäkringskassan.


Som i det här fallet CB måste betala hela eller delar av beloppet tillbaka till FK.
Citera
2022-02-15, 00:01
  #3182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GafflaLagom
Som i det här fallet CB måste betala hela eller delar av beloppet tillbaka till FK.
Exakt! I alla fall. Pratar inte om just CB utan om alla föräldrar som inte betalar underhållsbidrag.
Citera
2022-02-15, 00:12
  #3183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotandsecretsanta
Jag tycker så jäkla synd om CB’s dotter, han kan inte betala underhåll men att bjuda PW på Grisslehamns havsbad går bra.
Hur är man då funtad som pappa?!
Enl kronofogden så är han skyldig stora pengar nu.
Usch för män som inte prioriterar sina barn.

Tror inte att CB har bjudit PW. Hon råkade filma en ur produktion på sin story. Varför skulle han vara där om det inte var upplagt?

Däremot håller jag med dig, i det andra du skriver.
Citera
2022-02-15, 00:40
  #3184
Medlem
Såg reklamen om att nästa säsong börjar snart och då var det bla P och hennes föräldrar vid bordet och man kan anta att P berättar att hon dejtar C. En tanke som slog mig då - undra om det finns något överhuvudtaget, som händer/ska hända, som P känner att hon vill ha för dem själva, alltså inte filmas. Med tanke på allt som faktiskt varit med, som man känt ”varför..?” så tvivlar jag på att privatliv ens finns i hennes vokabulär..
Citera
2022-02-15, 02:03
  #3185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickolito
Exakt! I alla fall. Pratar inte om just CB utan om alla föräldrar som inte betalar underhållsbidrag.

Du som verkar ha koll.. Kan inte uteblivna underhållsbidrag gå vidare till Kronofogden? C.B verkar ju ha skulder hos KF.
Citera
2022-02-15, 02:15
  #3186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Du som verkar ha koll.. Kan inte uteblivna underhållsbidrag gå vidare till Kronofogden? C.B verkar ju ha skulder hos KF.

Du frågade i och för sig inte mig, men ja skulden går till KF
Citera
2022-02-15, 02:28
  #3187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GafflaLagom
Du frågade i och för sig inte mig, men ja skulden går till KF

Tack för svar. Det säger ganska mycket.
Att strunta i att betala för sitt barn, men nu dyker upp som ”gubben i lådan”..
Citera
2022-02-15, 05:42
  #3188
Medlem
Indirekt spelar det ju ingen roll om nu Försäkringskassan är inblandad och att mamman får underhållet till barnet - jo, det spelar roll för henne givetvis, men betalar inte han sin del till Försäkringskassan, är han ju den r*vhatt, som alla påpekar.
Citera
2022-02-15, 07:56
  #3189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Someone1
Jag tror du missförstår. Det handlar inte om att rädda någon. Det handlar om att ge en korrekt bild av Bauer.

För vems skull vill man göra det då?
Citera
2022-02-15, 07:57
  #3190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Och same same hela tiden, som en gammal repig skiva. Narcissist, sviker sina barn, mediakåt, lögnare osv osv. Jag får nästan känslan av att vissa VILL att det ska gå åt helvete.

Klart dom vill! Vad skulle vissa annars ägna sina beklagliga liv åt?
Citera
2022-02-15, 08:54
  #3191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Det är extremt löjligt av en 50++ kvinna att kalla sig själv för ”tjäääj”, men onekligen minst lika löjligt när karln hennes gör detsamma..!

Du fattar väl att hon kallar sig "tjäj" för att provocera sådana som du?
Citera
2022-02-15, 08:59
  #3192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Jag lyssnade på Wahlgren & Wistams podd i söndags och Pernilla berättade att hon slutat blogga pga troll PÅ Flashback som kommenterar och har förstört allt. Blev lite nyfiken och gick in och läste.....Jisses, jag förstår henne! Mitt nickname nämndes och flera andras och det insinuerades helt galna saker.
Off topic: Jag har aldrig kommenterat på Wahlgrens blogg

Förstår henne också helt och hållet. Man kan inte vinna mot troll hur man än vrider och vänder sig tyvärr. De har sin uppfattning klar och försöker man säga emot så ljuger man!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in