2022-02-24, 23:23
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENZOMOOR
Polens svar på Magdalena Anderssons uttalande att det är dags att andra länder få dra sitt strå till stacken gällande eventuella ukrainska flyktingströmmar:

Polska kritiken: "Sverige förstår inte skillnaden på riktiga flyktingar och illegala migranter från Mellanöstern"

Polen 1 Sverige 0

Ha !
Citera
2022-02-24, 23:23
Medlem
UpAndGo2s avatar
Vilket episkt och gigantiskt självmål inför öppen ridå som Ryssland och speciellt Putin har gjort i och med denna invasion!! Det här lär kosta långt mer än det smakar för Ryssland!!
Citera
2022-02-24, 23:24
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Jotack, så logiskt det kan bli från en regim som går över lik för att exemplifiera sina korrekta analyser. Upplysningsvis vill jag bara säga att ett tal av en despot som just har en massiv militär invasion på G, sockrar till sitt prat så det fastnar hos alla fosterlandslälskande folk. Det låter exakt likadant från USA t.ex.

Grejen att du har gått på det är Putin har sålt sitt budskap framgångsrikt till dig. Så långt är det korrekt. Men blandar in Ukraina in i analysen, då kan det bli betydlig svårare. Hur känns det att falla offer för Moskvapropaganda ? Är det första gången ? Känns det bra , eller

Ryssland är en defensiv stat – till skillnad från det hyperaggressiva och imperialistiska USA - och försvarar bara sina nationella säkerhetsintressen. Det Putin gör i talet är ett uttryck för denna defensiva hållning, som dock inte innebär att man viker ned sig, tvärtom. Ryssland kommunicerar klart och tydligt att det inte tillåter fler hot från USA.

Talet kommer at studeras noga inte minst i Sverige och Finland, vars ledare som måste tänka sig för mer än en gång innan de upplåter sina territorier för amerikansk aggression mot Ryssland.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Den sanna terroristen är USA. Många länder kan vittna om det.
Självklart. Men länder vittnar inte. Möjligen kan invånarna i ett land vittna, men själva landet vittnar inte. Jag har hört att de i svenskspråksutbildningen i Ryssland inte lär ut skillnaden mellan ett land och dess invånare och det är en stor brist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Du har inga principer.

All ni som trodde att NATO skulle kliva in, sanktioner skulle fungera, att ukrainska soldater kommer slåss till sista man, att fördömande skull hindra Ryssland. Jag skrattar åter er. För ni har NOLL insikt i vad konflikten verkligen handlar om. Ni lever i en drömvärld och jag förstår att det är jobbigt för er när era fantasier inte överenstämmer med verkligheten. Vad ska nig göra. Omvärdera och återvända till verkligheten eller fortsätta leva i en dysfunktionell drömvärld?
Konflikten handlar om att Pruttler försöker klamra sig kvar vid makten och statskassan för att kunna fortsätta dränera den till sina egna bankkonton och för sina kleptomanpolare. Svårare än så är det faktiskt inte.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Och den krisen handlade inte om Warzawapakten heller utan om kärnvapenmissiler. Inte hypotetiska såna utan faktiska missiler som var utplacerade.
I inledningsskedet handlade den om byggandet av sovjetiska baser på Kuba. Missilerna upptäcktes först senare.

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det finns inga såna i Ukraina men nu kommer det givetvis att placeras ut såna överallt längs alla Rysslands gränser. Grattis, puckon.
Nej, sånt är reglerat. Såtillvida USA inte tänker bryta ingångna avtal.

Jaha, nu vill de nedrusta trots allt!
Citat:
USA erbjuder Ryssland nedrustningsavtal, enligt läckta dokument – båda länderna vägrar kommentera
Publicerad 02.02.2022 14:44.
https://svenska.yle.fi/a/7-10012364
Citera
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Jag hoppas verkligen samma sak,
Men är rädd att Putin kommer piska på ända tills siste man stupat.
Allt detta visar ju bara på hans lögn om att han vill ha dialog.

Vet inte vad folk får alla negativa omdömen ifrån gällande Ryssland, mig veterligt har regimen backat och förhandlat minst lika mycket som andra länder fått gjort. Ett krig i Ukraina kan bara resultera i stora förluster för Ryssland och deras grannländer, försöker se en mer optimistisk lösning med fortsatta förhandlingar istället för ett land i ruiner. Det är ju inte precis IS vi diskuterar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Man kan inte lägga sig platt för en galning. Gränsen går någonstans. Går den i Ukraina, Georgien, Litauen eller Polen?

Jo det gör man om alternativet är kärnvapenkrig. En galning kan försvinna från makten längre fram men ett kärnvapenkrig ger fruktansvärda konsekvenser för alla. Då är det troligtvis slutet för västvärlden också. I varje fall delar av den. Så jo ibland måste man tänka efter lite. Vad blir konsekvenserna av ens handlande? Vilka konsekvenser är värst?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag tror många överskattar motståndet i Ukraina. Då främst splittringen i landet. Nej. Få gillar Putin men långt ifrån alla tycker det är något att dö för. I slutändan handlar det om var man får bäst framtid.

Väst har inte gjort mycket för att hjälpa landet på fötter utan bara tagit russinen ur kakan. Ukrainarna har mest levt på hoppet. Dom vill också ha bra relationer med Ryssland.

Precis. Det blir nog inget motstånd att tala om. Ingen vill dö för den judiska regimen och USA. Det är lite som att vara dansk soldat när Tyskland rullade in 1940. Inte kul att dö en helt meningslös och poänglös död för ingenting. Folk kommer bara fly eller ligga lågt och vänta på att det ska gå över.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Eh? Det är inga tomma ord. Vi = demokratiska länder som inte giftmördar folk som inte tycker samma som våra ledare. Flytt till Ryssland. du verkar trivas bättre där.

Som sagt man kan inte göra mycket när Putin hotar med kärnvapenkrig.

Jag har bott i Ryssland, men är svensk, och ryssarna var trevliga människor. Däremot gillar jag givetvis inte interventioner som den Putin nu iscensatt. Dina »ledare« ger jag inte mycket för dock. Det enda de verkar ägna sig åt är vaccinationsplikt och att yra på om demokrati utan att veta vad det betyder. De verkar ha smittat ner dig.
Citera
2022-02-24, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Så du tror att USA var på g att angripa Ryssland????

Det är vad Putin tror som styr hans val. Han har deklarerat mycket tydligt att han vill få bort USA från sin omedelbara närhet och han försökte lösa det på fredlig väg men ingen ville lyssna. Det hade inte varit svårt för USA att dra sig tillbaka från Ukraina för att undvika detta scenario. Så frågan du skall ställa dig är - vad gör egentligen USA i Ukraina?
Citera
2022-02-24, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Konflikten handlar om att Pruttler försöker klamra sig kvar vid makten och statskassan för att kunna fortsätta dränera den till sina egna bankkonton och för sina kleptomanpolare. Svårare än så är det faktiskt inte.

Det är ditt skruvade narrativ. Mitt narrativ är att Putin ser om sitt eget lands säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in