Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 20:58
  #505
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karestan
Jag tror tvärtom att många svenskar är införstådda med risken att vi drabbas. Men, vi har störst chans att stoppa Putten nu. Plus att en mobbare inte ska vinna och dra vidare, och vidare, och vidare. Inte läge att blunda och hoppas att det obehagliga försvinner självmant.
Knäpp den j#veln.
Med tanke på den skuld många svenskar tycks känna i dag över den svenska linjen under andra världskriget är det möjligt att dessa människor anser att vårt land inte ska göra om samma "misstag" igen, fast kriget tog slut den gången helt utan svensk inblandning. Tror för egen del att det är fullt genomförbart att bli av med Putin på ett eller annat sätt om vi står utanför den här gången med.

Nä, det känns jävligt onödigt att skicka vapen när vi vet att Sverige redan är en liten finne i röven på ryssarna. Lägg till det att Sverige ligger bra till rent strategiskt, om än farligt nära flera Nato-länder.
Citera
2022-02-27, 20:59
  #506
Medlem
Stones avatar
Kriget mot Rayssland har pågått i 20 års tid. Nu när USA är försvagat och den nya doktrinen att inte starta nya krig fick Putin sin chans. Men tyvärr måste NATO hejdas.
Citera
2022-02-27, 21:01
  #507
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyguns
Svar ja. Har du din tönt?

Och jag snackar om alla journalister och millioner smartphones
Ja , det har jag och påhopp visar bara din bristande intelligens.

"alla journalister" som kryper vid frontlinjen. Vilka gör det? Finns det någon journalist i ett stridande förband?

Ryssjävlarna har ju spelat in sin media i förtid så de har inga journalister ute.

"Miljoner smartphones". Hos stridande förband? Har de smartphones som de filmar med och lägger ut på media. Är det smart tycker du? Hade du gjort det själv om du var med i denna konflikten?

Du kan verkligen ingenting om krigföring.
Citera
2022-02-27, 21:05
  #508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ja , det har jag och påhopp visar bara din bristande intelligens.

"alla journalister som kryper vid frontlinjen". Vilka gör det? Finns det någon journalist i ett stridande förband?

Ryssjävlarna har ju spelat in sin media i förtid så de har inga journalister ute.

"Miljoner smartphones". Hos stridande förband? Har de smartphones som de filmar med och lägger ut på media. Är det smart tycker du? Hade du gjort det själv om du var med i denna konflikten?

Du kan verkligen ingenting om krigföring.
Jag pratar om att civilbefolkningen har mobiler….sluta acceptera all propaganda du matas med lille vän.

Har spenderat totalt sett flera år inom försvarsmakten så kör din LARP för någon annan.
Citera
2022-02-27, 21:08
  #509
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyguns
Jag pratar om att civilbefolkningen har mobiler….sluta acceptera all propaganda du matas med lille vän.

Har spenderat totalt sett flera år inom försvarsmakten så kör din LARP för någon annan.
Civilbefolkningen? Om du märker att det ska krigas till utanför ditt fönster. Stannar du kvar med din smartphone i högsta hugg då? Förbannat smart.

Matas av propaganda? Är kriget ett hittepå menar du?

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/new/
Citera
2022-02-27, 21:12
  #510
Medlem
"Kriget" hehe. Ryska soldater verkar behandla ukrainarna med silkesvantar. https://twitter.com/RALee85/status/1497973474576506883

Residents from a town in Zaporizhzhia Oblast blocked the path of a Russian T-90A tank and forced it to turn around.

Som jag sagt tidigare i veckan så bör inte andra länder blanda sig i Ukrainas och Rysslands konflikt. Och speciellt inte Sverige, såvida vi inte också vill smaka på lite bombanfall eller sanktioner från Ryssland. (tänker på om de bestämmer sig för att strypa gas/energi vilket de så sent som för någon dag sedan hävdade att de inte vill göra. Utan de vill fortsätta sälja sin gas till världen trots Ukraina-skiten. Men de kan ju ändra sig.)
__________________
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-02-27 kl. 21:26.
Citera
2022-02-27, 21:19
  #511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Hahaha din agenda är så tydlig. Bara håll käften med dina fakenews. Muslimkramande dvärgrunkande landsförrädare är du

Även vänstermedia som The Guardian medger att den förra ledaren blev avsatt samt att den nya ledaren tillsattes genom en kupp.

It's not Russia that's pushed Ukraine to the brink of war

Citat:
The attempt to lever Kiev into the western camp by ousting an elected leader made conflict certain. It could be a threat to us all.

The threat of war in Ukraine is growing. As the unelected government in Kiev declares itself unable to control the rebellion in the country's east, John Kerry brands Russia a rogue state. The US and the European Union step up sanctions against the Kremlin, accusing it of destabilising Ukraine. The White House is reported to be set on a new cold war policy with the aim of turning Russia into a "pariah state".
Citera
2022-02-27, 21:22
  #512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Även vänstermedia som The Guardian medger att den förra ledaren blev avsatt samt att den nya ledaren tillsattes genom en kupp.

It's not Russia that's pushed Ukraine to the brink of war

Den nya ledaren blev avsatt av en kupp, ja? Det är väl inget nytt?
__________________
Senast redigerad av offlife 2022-02-27 kl. 21:38.
Citera
2022-02-27, 21:23
  #513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Jag tror också detta. Ingen förstår varför eller egentligen vill kriga mot sitt syster- och broderfolk.

Sedan det väst gör - vad vill de komma med detta, upptrappning, Agenda 2030? Vad?

Vad tror du själv west gör? Är du dum i huvudet eller? Dom skyddar Ukraina såklart och är rädda Ryssland kommer fortsätta mot något NATO land
Citera
2022-02-27, 21:24
  #514
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Hur undviker man död i ett krig ? Gummikulor ? Rysstroll!

Du misstolkade det jag skrev och i.o.m att det kommer bli ett gerillakrig kommer ryssarna skjuta på allt som rör sig och bomba allt som inte rör sig
Citera
2022-02-27, 21:25
  #515
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Vad tror du själv west gör? Är du dum i huvudet eller? Dom skyddar Ukraina såklart och är rädda Ryssland kommer fortsätta mot något NATO land


Varför skickar vi inte militären dit då istället för vapen och ammo och låter Ukrainarna gå ut med dem och attackera Ryssarna?

Väst gör det ju inte helhjärtat alls, ännu iallafall!
Citera
2022-02-27, 21:26
  #516
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Russia-Ukraine latest news: US condemns Putin’s nuclear deterrence order;
https://www.theguardian.com/world/li...ft-system-live
Putin tar fram kärnvapnen. USA svarar med ett kraftfullt ... Fy på dig!

Det här är alltså inte en normal konflikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in