2022-03-01, 12:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Lite så är det och jag tror inte heller kriget tar slut om ryssarna lyckas tillfångata/döda Zelensky och ersätta honom med en ny ledare i Kiev. Om ryssarna har den förhoppningen så är det ett hopplöst försök att ens genomföra då man inte uppnår något med det.

Ja men Putin tror nog det, för i hans stenhårda diktatur är det ju så. Blir Putin utbytt så kommer alla följa den nya Stora Ledaren. Jag tror faktiskt att en ny Putinvänlig president i Kiev inte ens skulle kunna stoppa försvaret av Kiev självt. Resten av landet skulle fullständigt ignorera honom.
Citera
2022-03-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Sluta snacka skit. Den där videon bevisar bara att dom har haft ett möte. Gammal video med. Kom igen med riktigt fakta istället...
20 minuter gammal -.-
Citera
2022-03-01, 12:12
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tack.

Finns det några uppskattningar på förluster på pansar, soldater..,etc..

På bägge sidorna..

Det finns det, jag får återkomma med sådana efter jobb, nu är det möte.
Citera
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Vad baserar du att de bara har 30000 man kvar på? Länk?

Det kommer från multipla källor. Bl.a den pensionerade amerikanske översten Doug McGregor.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Troligen också centerpartist

Jag har hört att han hatar hundar och barn också.
Citera
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Det ska tolkas som en kommentar till hur världen är upp och ner.

Jag satsar inte på Ryssland iallafall.
Ah förlåt trodde du var ett rysstroll
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Stridsflygplan vid konfliktstart:

MIG-29: 29
SU-27: 26
SU-24: 12
SU-25: 17

Per idag:

MIG-29: 19
SU-27: 21
SU-24: 7
SU-25: 12

Totala förluster hittills (obeaktat om förlusterna skett i luften/på marken):

MIG-29: 10
SU-27: 5
SU-24: 5
SU-25: 5

Notera att dessa siffror är osäkra, då de tillkommit genom en mängd olika bedömningar och rapporter, bl.a. från brittiska försvarshögskolan Sandhurst och Jane's Defence.

Jag tror inte att förluster på marken räknas, man talar bara om nedskjutna.
Citera
2022-03-01, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
136 döda civila.

Ukrainas president har kallat på civila att strida och gett ut vapen. Upphör man då inte att vara civil? Ska fienden inte skjuta om den blir beskjuten till exempel, för att någon inte har uniform?

Intressant resonemang.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putler
Fantastiskt om det stämmer men källa tack.

Hittade en tweet från en tidigare ukrainsk ambassadör om saken, men han är ju så att säga part i målet så uppgiften får väl tas med en nypa salt.

https://mobile.twitter.com/ralee85/s...96436811960332
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
20 minuter gammal -.-

Jag ser att just den kanalen la upp den för 20 min sen...

Vilket fall så får man endast se två herrar visa upp sig. Inget där någon av dom sa "vi tänker inte skänka plan till Ukraina"

Du ser problem va?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av falskpost
Jag har sovit väldigt gott, bredvid en vacker kvinna. Hur har du det hos mamma med bidragen? Jag har glatt sett fram emot denna soliga dag. Tackar. Din sömn har varit kort, går att notera. 😉

Bara bra, morsan hälsar. Jag ser att ni västliga demokrater, yttrandefrihetens förkämpar, har stängt ner RT på Youtube. Man vågade inte stänga ner Al-Jazeera under Irak-kriget men det var andra tider det.

Nu har ditt favorit ryss-troll ingen propaganda från RT att komma med så du får ta och hitta någon annan att trakassera.

Ha det.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Så de galna styrande i Ukraina har nu med massa olika utspel försökt föra in så många länder som möjligt i konflikten. De har bara hittat på saker om olika vapenleveranser och löften hit och dit. NATO och USA har bisarrt nog fått agera de vuxna i rummet och dementerar nu allt sånt. Verkar som Stoltenberg fått ta polackerna i örat t.ex. Tydligt att NATO absolut inte är intresserade av att gå i krig med Ryssland. Istället är det då de här dårdrivna länderna som Sverige och Finland som går in i konflikten på Ukrainas sida. Helt jävla sinnessjukt.

Utfallet av det här blir att Ryssland och USA kommer att klara sig hyggligt, och Europa fortsätter att förstöra sig själva. Tyskland verkar beslutsamt om att sänka sitt eget land, t.ex. Och Sverige är bara ett jävla dårhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in