2022-02-28, 23:44
Medlem
lezdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xulitan
Alltså vad är det för skojeributik egentligen? Väljer man faktura skickar de ingen men man fick produkten. Ska man sedan ha tag i supporten pga fakturan så får man leta genom hela sidan, fylla i en massa skit och sedan om man hittar rätt, ringer man och kopplas till en indier som pratar så dålig engelska att man omöjligt förstår honom. Han lovar skicka fakturan till ens e-post vilket inte händer och sedan säger han att man får genomgå denna omständliga process för var faktura.

Är det ett skämt eller? Här kan man ju inte handla. Så synd, fick en bra vara annars.
Angående att du fick prata med någon indier var för att du ringer på kvällen, den svenska supporten har öppet alla dagar mellan 9-20. Frågorna du får besvara innan hjälper de som du får prata med att hjälpa dig snabbare
Citera
2022-03-01, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lezde
Du hittar alltid din faktura genom att logga in via denna länk:
www.amazon.se/minafakturor

Amazon använder sig av månadsfaktura vilket innebär att alla köp under en kalendermånad samlas på samma faktura som skickas till dig via mejl den 1a varje månad (kolla skräpposten)
Oj! Där låg de ju båda två!

Alltså..shit. Tack som fan. Du är en ängel.

Hur var det dock tänkt man skulle hitta det själv?

Ja det med indiern berodde på att min enda chans var att välja "speak to an english operator" och ja..kallar de det engelska så. Alltså tänk pandid baba "Melloo? Myes, batt aj tål ju noo missis, ips no deeer" Hade svårt att hålla mig för skratt faktiskt. Och yes, jag ringde sent. Hade ingen aning om öppettider, de har en jättesvåröverskådlig sida tycker jag när man ska hitta hjälp.

Tusen tack, din neger! <3 Nu kan jag betala dem.
Senast redigerad av Xulitan 2022-03-01 kl. 20:08.
Citera
2022-03-01, 21:36
Medlem
lezdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xulitan
Oj! Där låg de ju båda två!

Alltså..shit. Tack som fan. Du är en ängel.

Hur var det dock tänkt man skulle hitta det själv?

Ja det med indiern berodde på att min enda chans var att välja "speak to an english operator" och ja..kallar de det engelska så. Alltså tänk pandid baba "Melloo? Myes, batt aj tål ju noo missis, ips no deeer" Hade svårt att hålla mig för skratt faktiskt. Och yes, jag ringde sent. Hade ingen aning om öppettider, de har en jättesvåröverskådlig sida tycker jag när man ska hitta hjälp.

Tusen tack, din neger! <3 Nu kan jag betala dem.
haha, ja det kan jag förstå. Amazons hemsida är inte den mest användarvänliga. Enkel när man blivit utbildad i den men annars extremt krånglig då inte många verkar förstå sig på den
Citera
2022-03-01, 21:43
Medlem
R5As avatar
Har handlat med amazon nu i cirka 6 månader.

Beslutat nu att alltid använda amazon när jag är lite osäker på en varas kvalité och jag vet att svenska återförsäljare kan bete sig som svin i de fallen. De har löst fall där svenska butiker förmodligen hade dragit mig i byråkratiskt helvete och även fått mig och betala för produkters fel.

Jag har ingen sympati för butiker som konkar och som suger mot sina kunder, t.ex Onoff och Siba. Jag vet varför de inte finns kvar och näst på tur är mediamarkt, jag som själv jobbat där vet vilken anti consumer miljö de är, samt webhallen.

Snabba leveranstider, ibland snabbare än utlovat. Älskar retursystemet med betald frakt. Har ibland fått en vara på helgen.
Vann dessutom 1000 kronor i presentkort för att jag handlade under decembermånad.
Aja, konkurrens är bra så heja Amazon
Citera
2022-03-02, 04:14
Avstängd
puppatorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddyG
"Amazon letar efter toppchef i Sverige – lansering närmar sig"-artikel DI-digital 31 juli.

Vad kommer hända med befintlig affärsverksamhet när amazon kommer till Sverige?

Eftersom de stadigt höjt sina avgifter och haft samröre med Paypal... Får hoppas att Tradera går i döden som en effekt av det (och samtidigt ersätts av vettigt auktionsalternativ som inte tvingar på folk idiotfunktioner som ett trasigt meddelandesystem).

Vilken konkurrens har Amazon? Wish och Aliexpress?

Är det varor som ska tullas utifrån eller finns de I Sverige så det äckliga ludret Maggan inte kan profitera?
Senast redigerad av puppatorr 2022-03-02 kl. 04:18.
Citera
2022-03-02, 04:17
Avstängd
puppatorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Kan de i alla fall skicka allt med en firma, gärna en som inte "misslyckas" med att leverera till dörren också.

Vilken firma? Earlybird är dåliga på det där med dörrleverans.
Citera
2022-03-02, 04:24
Avstängd
puppatorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orgonit
UPS är klart bästa alternativet där jag bor. De har aldrig ljugit och sagt att jag inte var hemma när jag var det. De ställer paketet uanför dörren och ringer på. Behöver aldrig gå till ombud och de har aldrig varit försenade eller klantat till det. Kan vara att det bara är en bra kille som har hand om rutten där jag bor. En gång när jag ringde dem så sa de att det brukar vara samma personer som levererar samma område, hela tiden.

Testa snacka med UPS kundtjänst. De har försökt kräva mig på fyrahundra spänn i över ett år nu (de har skickat så jävla många pappersfakturor att kostnaden för detta nog överstiger de pengarna). På det har jag snackat med dem i telefon ett femtiotal gånger och gjort dem uppmärksamma på att jag inte tänker betala (då jag inte är deras kund utan mottagare) och även fått ett erkännande till detta på mail. Likväl fortsätter dem. Klart sämsta fraktalternativet jag upplevt pga detta. När det funkar så funkar det OK men när det INTE gör det... Ja jösses.
Citera
2022-03-23, 15:07
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Jag har beställt en köksmaskin via svenska Amazon som skulle komma igår, men nu är 1-2 dagar försenad (beräknad ankomst 23-24 mars). Jag får upp meddelandet på appen att om inte varan har anlänt imorgon (24/3) får jag pengarna tillbaka, och det innebär väl också att jag då får behålla varan när den väl kommer? Det var Amazons policy innan i alla fall.
Citera
2022-03-24, 18:06
Medlem
Enmansdemos avatar
Till Mark & Jonas, en anal sond-inmatning? https://www.amazon.se/2x250g-kontakt.../dp/B07N3W4LLT

Citat:
2x250g kontaktgel - För vaginal och anal sonder och begagnade TENS-EMS-elektroder

Denna kontaktgel är hudvänlig, luktfri och har utmärkt konduktivitet.
✅ Förbättrar konduktiviteten hos använda limelektroder och förlänger därmed deras livslängd.
✅ Förbättrar konduktiviteten hos vaginala eller anala sonder och garanterar en trevlig användning.
Citera
2022-03-24, 19:38
Medlem
lezdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag har beställt en köksmaskin via svenska Amazon som skulle komma igår, men nu är 1-2 dagar försenad (beräknad ankomst 23-24 mars). Jag får upp meddelandet på appen att om inte varan har anlänt imorgon (24/3) får jag pengarna tillbaka, och det innebär väl också att jag då får behålla varan när den väl kommer? Det var Amazons policy innan i alla fall.
Ja, det stämmer. Amazons system tillåter kunderna att få tillbaka pengarna efter X antal dagar då paketet med största sannolikhet är försvunnet. Om du sedan får paketet så kommer du få behålla det.
Citera
2022-03-25, 10:23
Medlem
CyberIngmars avatar
Lite märkligt. Jag fick en kreditupplysning för ett köp på ca 350kr nu i veckan. Vid januari/feb 2022 köpte jag en iPod för ca 2500kr från amazon ingen kreditupplysning.

Jag betalar alltid in direkt när jag fått paketet. Inget problem från min sida.
Citera
2022-03-25, 17:48
Medlem
lezdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Lite märkligt. Jag fick en kreditupplysning för ett köp på ca 350kr nu i veckan. Vid januari/feb 2022 köpte jag en iPod för ca 2500kr från amazon ingen kreditupplysning.

Jag betalar alltid in direkt när jag fått paketet. Inget problem från min sida.
Kanske för att du betalade med faktura denna gång? Om jag minns det rätt så ska Amazon endast ta en kreditupplysning vid första köpet på faktura.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in