2022-04-20, 13:06
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benderowsonn
Du förstod inte. Eller du vet inte geografi. Om Nato går med kommer Sverige att vara skyldigt att skydda alla Nato-länders intressen. Korrekt? Ryssland gränsar till USA? (titta på jordklotet). I händelse av en militär konflikt i Alaska bör Ryssland automatiskt svara på USA:s allierade. Korrekt? Jag vet inte varför du vill brinna i helvetet.

Kolla under tiden upp planen för en kärnvapenattack mot Nynäshamn:
https://www.expressen.se/nyheter/foi...b-i-nynashamn/

Ja det är väl upp till er i så fall om ni vill bli utplånade med kärnvapen. Jag nöjer mig med att konstatera att Ryssland hittills inte har vågat attackera ett NATO-land eller ett land med kärnvapen.

Du kan vifta med ryska kärnvapenhot och planer på att atombomba Sverige bäst fan du vill. Det stärker bara min övertygelse om att vi ska gå med i NATO så fort det bara går. Detta trots att det enda eran patetiska invasion av Ukraina har bevisat är att ni är bättre på att mörda, plundra och våldta än på att kriga..
Citera
2022-04-20, 13:07
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Sverige och Finland har fått "alla varningar" om konsekvenserna som ett eventuellt inträde i Nato skulle innebära, det säger det ryska utrikesdepartementets talesperson Maria Zakharova i tv-kanalen Ryssland-24.

Zakharova säger att Ryssland har varnat Sverige och Finland både offentligt och genom diplomatiska kanaler.

Hon går inte in på exakt vad länderna har fått för varningar, och vad konsekvenserna eventuellt skulle bli, men Zakharova säger att Sverige och Finland väl känner till vad som kommer hända om något av länderna går med i Nato.

– De vet detta, så det finns inget att bli förvånad över. De informerades om allt, vart det skulle leda, säger Zakharova.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kring-ukraina

Sverige kommer bli attackerad med missiler om vi går med i NATO, den saken är säker.

Frågan är - Vet Magdalena Andersson vad konsekvensen skulle bli?

Du tycker att om att Ryssland hotar oss med krig, så ska vi göra som de vill????
Citera
2022-04-20, 13:09
Avstängd
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Du tycker att om att Ryssland hotar oss med krig, så ska vi göra som de vill????

Går vi med i nato så är det kört.
Citera
2022-04-20, 13:09
Citat:
Korrekt

Sorgligt att så många svenskar är såpass hjärntvättade att dom tror EU skulle försvara Sverige militärt, innan det redan är försent.

Kommer resa till sommarhuset i Spanien dom sista veckorna innan datumet för NATO-ansökan.

Hahaha fan vilken tragisk böghora du är. Man up, kärring!
Citera
2022-04-20, 13:10
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ja

Jag ser hellre att Sverige går tillbaka till att vara neutrala än att skapa ett krig mot en galen man som Putin.

Hur tror du Sverige ska lyckas skydda vårat land?

Återigen, skapas det ett krig mellan Ryssland och Sverige så kommer Ryssarna attackera via luften då det i praktiken inte skulle funka att skicka ner en massa trupper på vår mark.

Då är nog du inte lika tuff längre.
Citera
2022-04-20, 13:11
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Hahaha fan vilken tragisk böghora du är. Man up, kärring!
Är jag en "böghöra" för att jag är realistisk och förstår att Sverige skulle förstöras totalt om ens Ryssland började fokusera på oss?
Citera
2022-04-20, 13:11
Avstängd
Horrorgrams avatar
Citat:
Korrekt

Sorgligt att så många svenskar är såpass hjärntvättade att dom tror EU skulle försvara Sverige militärt, innan det redan är försent.

Kommer resa till sommarhuset i Spanien dom sista veckorna innan datumet för NATO-ansökan.

Ja det är sorgligt. Det kommer bli undergången för Sverige.
Citera
2022-04-20, 13:17
Medlem
Sverige kan ju inte ens försvara sig mot huliganer i Linköping och Norrköping, hur ska detta gå
Citera
2022-04-20, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ja det är väl upp till er i så fall om ni vill bli utplånade med kärnvapen. Jag nöjer mig med att konstatera att Ryssland hittills inte har vågat attackera ett NATO-land eller ett land med kärnvapen.

Du kan vifta med ryska kärnvapenhot och planer på att atombomba Sverige bäst fan du vill. Det stärker bara min övertygelse om att vi ska gå med i NATO så fort det bara går. Detta trots att det enda eran patetiska invasion av Ukraina har bevisat är att ni är bättre på att mörda, plundra och våldta än på att kriga..
Kära kompis. Din hjärna är drogad av västerländsk propaganda. Ryska soldater dödar inte barn eller våldtar kvinnor. Och man kan inte ens hota någon form av kärnvapen mot Ryssland, för Sverige har inga. Och det kommer det inte.
Varför du vill brinna i kärnkraftshelvetet för din amerikanska hallicks välfärd vet jag inte.
Citera
2022-04-20, 13:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Går vi med i nato så är det kört.

Kört för Putler, kamrat.
Citera
2022-04-20, 13:21
Avstängd
Citat:
Korrekt

Är det inte klokast att resa hem till Pappa Putler i Kreml? Spanien är ju redan med i NATO.
Citera
2022-04-20, 13:22
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Är det inte klokast att resa hem till Pappa Putler i Kreml? Spanien är ju redan med i NATO.
Precis.

Jag är trygg i ett NATO-land.

När Ryssland attackerar Sverige kommer vi bara vara igång med ansökan, och tror du verkligen NATO kommer stå upp för Sverige under ansökningsprocessen?

Mycket tveksamt.
Dessutom är det inte en självklarhet att vi inte ens får gå med i NATO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in