Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-30, 22:38
  #157
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Jag är ganska insatt och svarar gärna på era frågor.

Jag har väl kanske en liten agenda att lyfta några perspektiv. Men ska försöka hålla mig till att svara på era förhoppningsvis seriösa frågor.

Ni är idioter som inte har koll på vetenskap eller verkligheten och bara agerar nyttiga idioter åt miljardärer som har makten i världen.
Citera
2022-04-30, 22:53
  #158
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Sveriges koldioxidutsläpp ökar inte alls, den minskar. Det minskade med 8,9% bara förra året.

Så vad protesterar ni mot egentligen?

Precis, kan de inte åka till Kina och Indien och protestera istället, där utsläppen sker.
Citera
2022-04-30, 23:00
  #159
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Precis, kan de inte åka till Kina och Indien och protestera istället, där utsläppen sker.

Ja det vore ju något. De kan tramsa sig i Himmelska fridens torg haha.
Citera
2022-04-30, 23:44
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Suffragetterna, Martin Luther King mfl, Mahatma Ghandi, Osv.....

Tvärt om Civil olydnad fungerar och är en viktig del av vår demokrati.

Jag måste ändå påstå att den enda av dina exempel som kört med civil olydnad var Ghandi. Övriga utförde terror i mer eller mindre grad.
Martin Luther King var väl med o våldtog tjejer om jag inte minns helt fel. En inte så trevlig kille.

På vilket sätt kommer hindrandet av vanligt folk att ta sig till och från jobbet att göra så att er vilja går igenom?
Nej, civil olydnad som ni utför det fungerar inte.
Citera
2022-04-30, 23:46
  #161
Medlem
covf33fs avatar
Tycker du själv att stoppa trafiken är ett vettigt sett att påverka?
Citera
2022-04-30, 23:46
  #162
Medlem
Hur ser du personligen på antinatalism? Det vill säga, att motsätta sig reproduktion av etiska skäl.

Är det vanligt förekommande i ER att vara och ämna till att vara barnfri?

Är veganism givet för att bli tagen på allvar, att "få vara med" i ER?

Jag tackar på förhand för denna tråd.
Citera
2022-04-30, 23:55
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Så då ska vi strunta i att forska/satsa på sådan teknik för att den kanske ligger 10-20 år bort eller hur ska jag tolka din frågeställning ?

Du ser inga problem med alla mikroplaster som frigörs från turbinbladen som är av betydande mängd och är de nya bättre i det avseendet ?

Fråga till TS då jag inte formulerade mig nog tydligt kommer ni att demonstera utan för Ukrainska och USA ambasader och Riksdag/Regeringen för att visa erat missnöje med kriget som har betydande miljöpåverkan och slukar miljarders miljarder som hade kunnat användas i klimatsatsningar i stället ?
För jag antar att det var det missnöjet ni visade utanför Ryska ambasaden, allternativt vädjade till Ryssland/Putin att genast stänga av gasen och oljan till EU ?

Vi kanske skall strunta i att bygga ut sol, vind, vatten, våg och geo energi för att vi kanske hittar bättre sätt att bygga kärnkraft i framtiden? Nej, omställningen skulle skett för flera år sen, klimatförnekare och olje samt kärnkraftslobbyn har sett till att det inte hänt, det är beklagligt.

Det kommer säkert microplaster ur vindkraftverk, precis som det säkert kommer massa annan skit förutom radioaktivt avfall ur ett kärnkraftverk (kärnkraftverk har också rörliga delar, och bygga av diverse material). Så jag tror inte microplasterna är den stora grejen här.

Som kärnkraft ser ut idag måste den bort, och det är inte säkert att vindkraft är bästa ersättaren, men en mix av olika förnybara energikällor i kombination med varandra.
Citera
2022-05-01, 00:11
  #164
Avslutat konto
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Jag är ganska insatt och svarar gärna på era frågor.

Jag har väl kanske en liten agenda att lyfta några perspektiv. Men ska försöka hålla mig till att svara på era förhoppningsvis seriösa frågor.

Kära vän. Kina, Indien och Afrika kommer stå för minst hälften av hela världens utsläpp och energibehov länge. Eftersom alla klassas som U-länder är ingen av dem bunden till något klimatavtal eller utsläppsminskningar. Nejdå det kommer bara öka och de kommer tyvärr få en stor del av sitt energibehov från Ryssland. Afrika kommer dessutom genomgå en industriell revolution liknande våran men i mångdubbel skala.

Detta faktum kommer inte förändras för att vi sanktionerar Ica-kassar eller sätter oss på gatan som treåringar på centralbron.

Jag respekterar din klimatpanik. Det finns många psyksjuka med liknande symptom. Men här har du inget att hämta.

Vill du försöka göra nått för klimatet? Åk till kina och sitt. Lycka till med det.
Citera
2022-05-01, 00:23
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Alltså alla SDare och rasister borde kämpa för att ställa om samhället. Klimatflyktingar kommer öka lavinartat och skapa ett enormt tryck på oss här uppe. Och det är vi som skapat situationen. Som sagt, EU 25% historiskt ansvar för utsläpp. Asien 8%. osv.....

Historiskt kanske, men Asien kommer öka lavinartat, följt av Afrika som även de vill komma upp i västvärldens levnadsstandard.

Jobbar ni även i tex Kina?
Citera
2022-05-01, 00:25
  #166
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Jag är ganska insatt och svarar gärna på era frågor.

Jag har väl kanske en liten agenda att lyfta några perspektiv. Men ska försöka hålla mig till att svara på era förhoppningsvis seriösa frågor.
Varför tar du inte bara livet av dig?
Överbefolkning är ju grundproblemet, särskilt av idioter som du.
Just do it, du gör det ju för en god sak.
Citera
2022-05-01, 00:26
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Varför tror du att den dåliga förståelsen här beror på att ”speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år”?
Eller var detta bara ett misslyckande med ditt eget modersmål? Om det senare alternativet är det rätta - Vad beror detta på? Var du påverkad när du skrev, eller är det någon form av handikapp eller bristande IQ? Konstnärlig frihet?
__________________
Senast redigerad av Ajjamenassovafan 2022-05-01 kl. 00:28.
Citera
2022-05-01, 00:31
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000

Som kärnkraft ser ut idag måste den bort, och det är inte säkert att vindkraft är bästa ersättaren, men en mix av olika förnybara energikällor i kombination med varandra.

När du säger "som kärnkraft ser ut idag", vilken menar du då? Sveriges?
Rysslands?, Japans? Eller vad menar du?

Det är extremt sällsynt med stora skador pga kärnkraften, och dagens moderna verk är ju något helt annat än Sveriges (som även de är väldigt säkra, trots att de varit i drift ett tag).

Jag tror att man får välja.
Endera så ska allt drivas av elen och då måste vi drastiskt öka elproduktionen (kärnkraft), eller så får man leva med att vi inte har kapacitet för vårat levnadssätt och välja mellan värme i husen eller export (vindkraft), för det kommer inte att räcka till både och...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in