Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-07, 06:25
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashriddaren128
Det r roligt att bli kallad en cult av dessa personer som r skeptiska mot Tesla. Det r nstan som att de hoppas att aktien gr dligt med tanke p hur mycket tid dem gnar sig t att hlla koll p Tesla.

Mr. bste vill frga dig en frga angende telefonen Tesla tillverkar. Tydligen ska man inte behva ett simkort p den och den kommer vara kopplad till starlink. Hur tror du den kommer bemtas av kpare/marknaden?

Hade det varit fr 10-15 r sedan s hade jag inte haft en aning om hur patetiska dessa mnniskor var. Jag kanske rent utav hade varit en av dem d jag var helt blst nr det gllde produktionsteknik och marknadsekonomi.
Hade de kunnat nnting om Tesla s hade de anmrkt p serviceverkstderna som har blicit helt usla. Men r man en vilsen boomer som hatar Tesla och inte knner ngon som har Tesla s repeterar man ju bara det man lstcpp Facebook. Jag tror det r den allmna bitterheten ver livet och lga testosteronniver som gr att de mste hitta ngot att gnlla p.

Tesla har ingen telefon vad jag vet. Det var ngot rykte men trodde det hade blivit avfrdat som ett skmt.
Citera
2022-05-07, 07:13
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Hur vet man d nr ngon inte vet vad de pratar om eller r ett troll?
De sger att konkurrenter ligger fre Tesla med autonom krning.

https://twitter.com/elonmusk/status/...Zc10Gm00g&s=19
Citera
2022-05-07, 07:28
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Hade det varit fr 10-15 r sedan s hade jag inte haft en aning om hur patetiska dessa mnniskor var. Jag kanske rent utav hade varit en av dem d jag var helt blst nr det gllde produktionsteknik och marknadsekonomi.
Hade de kunnat nnting om Tesla s hade de anmrkt p serviceverkstderna som har blicit helt usla. Men r man en vilsen boomer som hatar Tesla och inte knner ngon som har Tesla s repeterar man ju bara det man lstcpp Facebook. Jag tror det r den allmna bitterheten ver livet och lga testosteronniver som gr att de mste hitta ngot att gnlla p.

Tesla har ingen telefon vad jag vet. Det var ngot rykte men trodde det hade blivit avfrdat som ett skmt.

Jag har andra sidan knnt till att det finns bokstavstrogna fanatiker, som inte erknner verkligheten ens nr den presenteras mitt framfr gonen p dem, hela livet.

Personligen lgger jag frsumbar tid p Tesla, inte mer n vad det tar att skiva i den hr trden faktiskt. Det behvs inte. Det jag vet r att man inte kan lita p Elon. Man kan inte vrdera en aktie utifrn lften frn Elon. Tesla kan bara vrderas p vad som finns, inte vad Elon lovar kommer nsta r. Den enkla insikten har gjort att mina prediktioner varit bttre n alla Teslafans, som helt verkar ha tappat kontakt med verkligheten.

Avsaknaden av Teslacervice har jag nmnt flera gnger. I kombination med urusel kvalitet (lite av mina favoritsaker med Tesla faktiskt, hihi hur r det mjligt att bygga samma modell i 10 r och fortfarande ha prototyp-status p den)

Trevlig helg!
Citera
2022-05-07, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Personligen lgger jag frsumbar tid p Tesla, inte mer n vad det tar att skiva i den hr trden faktiskt. Det behvs inte. Tesla kan bara vrderas p vad som finns, inte vad Elon lovar kommer nsta r.

Trevlig helg!

S du lgger ingen tid p Tesla frutom denna trd och sger samtidigt att Tesla bara kan vrderas p vad som finns.

Hur kan du veta ngot om vad som finns om allt du gr r att lsa denna trd?

Hade jag bara lst denna trd hade jag nog varit lika ignorant om fretaget som du r.
Citera
2022-05-07, 14:40
Medlem
neiges avatar
Gud vilken stor trd, det r bara en elbil. Jag lr aldrig frst varfr inte el-vespor eller el-motorcyklar blev populrare under detta rtionde, den marknaden kommer Kina ta ver.
Citera
2022-05-07, 17:27
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
S du lgger ingen tid p Tesla frutom denna trd och sger samtidigt att Tesla bara kan vrderas p vad som finns.

Hur kan du veta ngot om vad som finns om allt du gr r att lsa denna trd?

Hade jag bara lst denna trd hade jag nog varit lika ignorant om fretaget som du r.

Jag tnker att den dagen NY r fullt av sjlvkrande bilar (2020 enligt Musk) lr jag f reda p det.

Annars jobbar jag med liknande teknik och vet ungefr var grnsen gr, oavsett mrke p huven.

Mvh
Citera
2022-05-07, 20:30
Medlem
Citat:
Hur vet man d nr ngon inte vet vad de pratar om eller r ett troll?
De sger att konkurrenter ligger fre Tesla med autonom krning.

https://twitter.com/elonmusk/status/...Zc10Gm00g&s=19

Det faktum att Elon i 7 r har kastat ut flashiga tweets om Neural Nets, Ai osv och hur nsta version kommer vara helt maxad samtidigt som FSD testare sger att de inte har mrkt ngon skillnad senaste 1.5 ren... Elon r vrldsmstare i att anvnda svra ord som sekten retweetar d de knner sig smarta-
Citera
2022-05-07, 20:52
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Det faktum att Elon i 7 r har kastat ut flashiga tweets om Neural Nets, Ai osv och hur nsta version kommer vara helt maxad samtidigt som FSD testare sger att de inte har mrkt ngon skillnad senaste 1.5 ren... Elon r vrldsmstare i att anvnda svra ord som sekten retweetar d de knner sig smarta-

Vad Elon har sagt vet du skert bttre. Jag utgr ifrn faktiska framsteg i utvecklingen av tekniken. Fast man skall ju frst lite om den biten ocks.
Citera
2022-05-07, 21:48
Medlem
Peppa-pigs avatar
Huga

Tesla gjorde tydligen en recall p "fart sound" i februari i r. Tesla fr allts inte gra ljliga prutljud lngre! Vad hnder hrnst, ska de ta bort dance mode ocks? Blir inte mycket vrde kvar i Teslan...
Lite synd fr dem som betalat fr skiten, detta var ju en av de f buggfria applikationerna.

r detta en del av anledningen till Teslas rejla fall p brsen i r?

https://edition.cnn.com/2022/02/13/b...box/index.html
Citera
2022-05-07, 21:51
Medlem
Citat:
Vad Elon har sagt vet du skert bttre. Jag utgr ifrn faktiska framsteg i utvecklingen av tekniken. Fast man skall ju frst lite om den biten ocks.
Faktiska framstegen? Kolla med ett nyktert ga p vad som skett med FSD senaste 3 ren, inte ens den strsta av bulls kan pst att FSD gr som planerat. En tweet om vad som komma i nsta version r vl inte direkt "faktiska framsteg" nr samma person lovat guld och grna skogar i form av FSD i snart ett decenium
Citera
2022-05-07, 22:19
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Faktiska framstegen? Kolla med ett nyktert ga p vad som skett med FSD senaste 3 ren, inte ens den strsta av bulls kan pst att FSD gr som planerat. En tweet om vad som komma i nsta version r vl inte direkt "faktiska framsteg" nr samma person lovat guld och grna skogar i form av FSD i snart ett decenium

Bara s du vet, jag har inte en diskussion med dig, jag r bara s fascinerad ver hur nn kan vara intresserad och ha sn dlig koll p hur det ser ut idag. Sg till nr en konkurrent klarar en resa frn San Francisco till Los Angeles med 0 ingripanden.

Har ibland uppriktigt sagt vldigt svrt att avgra om folk trollar eller r helt efterblivna.
Citera
2022-05-08, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Huga

Tesla gjorde tydligen en recall p "fart sound" i februari i r. Tesla fr allts inte gra ljliga prutljud lngre! Vad hnder hrnst, ska de ta bort dance mode ocks? Blir inte mycket vrde kvar i Teslan...
Lite synd fr dem som betalat fr skiten, detta var ju en av de f buggfria applikationerna.

r detta en del av anledningen till Teslas rejla fall p brsen i r?

https://edition.cnn.com/2022/02/13/b...box/index.html
Vad r detta fr konstigt larv egentligen? r det ngot Tesla dominerat fullstndigt med s r det mjukvara. Ingen annan r nra, alls, oavsett om vi rknar framsteg eller problem/buggar. Det r extremt f som haft problem verhuvudtaget med Teslas mjukvara, och d pratar vi rejl takt p utvecklingen.

S om vi kan anvnda dig som ett exempel vore det intressant att hra spekulation kring hur du kan ha blivit shr frvirrad. Har du lst mycket anonser? "Nyheter"? Har det uppsttt ngon kognitiv barrir via saker som jantelagen eller liknande? Spekulera grna sjlv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in