Citat:
Ursprungligen postat av
sebastianlarsson2
Vad r detta fr konstigt larv egentligen? r det ngot Tesla dominerat fullstndigt med s r det mjukvara. Ingen annan r nra, alls, oavsett om vi rknar framsteg eller problem/buggar. Det r extremt f som haft problem verhuvudtaget med Teslas mjukvara, och d pratar vi rejl takt p utvecklingen.
S om vi kan anvnda dig som ett exempel vore det intressant att hra spekulation kring hur du kan ha blivit shr frvirrad. Har du lst mycket anonser? "Nyheter"? Har det uppsttt ngon kognitiv barrir via saker som jantelagen eller liknande? Spekulera grna sjlv.
Hej Sebastian!
Tack fr frgan.
Att Tesla ligger i bottenligan avseende kvalitet r inte kontroversiellt. Speciellt den numer 10 r gamla model S, som fortfarande r bland de smsta bilarna som gr att kpa. Kolla T.ex p J.D. Powers plitlighetslista.
Att Teslas mjukvara inte fungerar r likas fakta. Tesla kr med konceptet att mjukvara som r lite fr buggig/inte fungerar, stmplar man som Beta.
Man sljer allts mjukvara som inte r frdig och som allts inte fungerar, och kunderna kper det! Betalar fr det allts, otroligt men sant. Andra bolag gr inte s.
Personligen har jag varit ganska ointresserad av Tesla d jag tycker att de r fula och verkar ointuitiva att anvnda. Men jag har lnge knt till att Elon inte haft rent mjl i psen p lnge och att han ofta (alltid) lovar saker han sedan inte hller.
S p AI day 2021 gr Elon ut och lovar en humanoid robot, med en prototyp som ska presentera nu faktiskt. D trodde jag att nu r det vll nd uppenbart fr alla att hela Tesla r ett skmt (i bsta fall). Men nejd, alla musketrerna och Tesla-kossor rmade att nu kommer Teslas vrde att ka exponentiellt. Trots att det uppenbarligen inte blivit s r det ngra som nnu inte vill fatta att de r blsta. Detta fenomenet r intressant.
Vad Tesla behver:
- ny VD
- nya modeller
- hja kvalitn
- sluta kasta pengar p robotar
- officiellt skrota Semi truck, Roadster, Cybertruck, FSD, Optimus mm. Fr att ka trovrdigheten och rikta resurser till krnverksamheten.
Mvh