Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-19, 22:15
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Edit igen: Vadå i talande stund!? Ta vinst för i helsike!
Nja, önskar det vore så lätt. Är ju en sådan där som ligger lång, tyvärr. Har en del att beta av innan jag ens hamnar på plus minus noll igen.
Citera
2022-05-19, 22:33
Medlem
LeifD2s avatar
Väldigt bra dag.
Oslo börs ned ordentligt idag, men nästan alla mina axier gick opp, några rejält. Men OBX styrs mycket av hur Equinor går (ca 1/3 av totala börsvärdet) samt DnB och några andra storfräsare. Den enda stora axien jag har är Yara, som knappt rörde sig.
Citera
2022-05-19, 22:49
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Nja, önskar det vore så lätt. Är ju en sådan där som ligger lång, tyvärr. Har en del att beta av innan jag ens hamnar på plus minus noll igen.

Aj fan, du, det var ingen liten summa du spelade med, surt, förstår, då önskar jag lycka till. Jag joinar möjligen att ligga lång fast via Sunworks. Köpte en liten post på 2,02.
Citera
2022-05-20, 09:45
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Aj fan, du, det var ingen liten summa du spelade med, surt, förstår, då önskar jag lycka till. Jag joinar möjligen att ligga lång fast via Sunworks. Köpte en liten post på 2,02.
Blir så när man försöker snitta ner sig och den aldrig upphör att falla. Tack och lycka till med Sunworks.
Citera
2022-05-20, 18:00
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Blir så när man försöker snitta ner sig och den aldrig upphör att falla. Tack och lycka till med Sunworks.

Nähä, min pump is nowhere to be found och jag får den i tvåan, back 4,97% och jag joinar
Som tur är lyckades jag köpa DAX-björnar på toppen idag som gav 16%, detta tillsammans med övriga björnar och div spridda skurar inom olja/gas/gruva/guld/Telia-innehav får dagen att krypa över plusstrecket.
Bästa aktien: NuScale power Corp +3,25%.
Citera
2022-05-20, 20:08
Avstängd
Glossuss avatar
Idag var det säljdag för mig. Sålde nästan allt jag gjort lite pengar på under veckan, Elkem, Norsk Hydro, Nolato och några till..

Sen gjorde jag något jag har tänkt, men aldrig praktiserat, Köpa LUMI på Torontobörsen istället.
Det är förmodligen där man hittar både botten och topp. Än så länge går det enligt plan..
https://ca.finance.yahoo.com/quote/LUN.TO/?p=LUN.TO
Citera
2022-05-21, 09:44
Medlem
Har inre skrivit på ett tag här. Ligger 9,2% upp på ett år vilket känns ok. Tunga innehav på senaste tiden är Note, New Wave och Xano. Gör en del pengar på att swingtrada i t.ex Nibe och Nilörn. Billiga aktier jag äger och hoppas på är Lammhult, Dedicare och Husqvarna.

Sämsta innehaven är nog MSFT, APPL och GOOGL. Vill inte sälja på denna nivå, kommer tvärtom att öka om de går ner ett tag till. Väldigt solida bolag.
Citera
2022-05-21, 10:22
Medlem
Saknar swingexperten. Dennes trollande var stundtals briljant och speglade jargongen här: många här sitter uppenbarligen på magiska portföljer som stiger i såväl uppgång som fall. Statistiskt sett är det inte en chans att det är med verkligheten överensstämmande, annars hade väl Forbes och Financial Times vid det här laget haft långa reportage om mirakeltrejdarna på det lilla svenska forumet Flashback.

Menar nödvändigtvis inte att just Du är oärlig, men dom här trådarna innefattar definitivt inslag av skitsnack, backtrading och cherrypicking av vilka intradagar man rapporterar om, från många användare. Skulle allt stämma, hade väl flashbacks samlade finanselit varit rikare än Silicon Valley vid detta laget.

Visst existerar det väl enstaka finansiella underbarn, typ Soros, Buffet etc. Men de allra flesta av oss brädas i det långa loppet av Agda med indexfonden och hennes hissnande 7%/år. Tro inget annat.

/Jantelagens tappre försvarare.
Citera
2022-05-21, 12:58
Medlem
Swingexpertens avatar
Det blev en spännande vecka på börsen. Min IG-CFD-portfölj steg med +9,5% 🥇 Jämför med OMXS30 som sjönk med -0,8%.
Citera
2022-05-21, 16:21
Medlem
[quote=vraalaak|80314941]Saknar swingexperten. Ajdå, du har lockat tillbaka honom.. Det var rätt skönt att slippa fantasisiffrorna.

Själv går naturligtvis aktierna nedåt, men småsatsningar i Bull olja håller mig nästan på + - i 0 år.

Noterar att Gevo inte följer med index nedåt längre. En mindre summa är nog ok att lägga på Gevo. Köpte 250 Stycken för 3.62 i veckan.
Citera
2022-05-21, 16:26
Medlem
MrLevaLivets avatar
[quote=statlig1700|80318526]
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Saknar swingexperten. Ajdå, du har lockat tillbaka honom.. Det var rätt skönt att slippa fantasisiffrorna.

Själv går naturligtvis aktierna nedåt, men småsatsningar i Bull olja håller mig nästan på + - i 0 år.

Noterar att Gevo inte följer med index nedåt längre. En mindre summa är nog ok att lägga på Gevo. Köpte 250 Stycken för 3.62 i veckan.

Gevo har jag kvar till ett GAV på 4,75. Det får vara kvar i portföljen som annars kryllar av olja och gas. Någon jävla gång skall väl deras bränsle ta över världen!
Citera
2022-05-24, 16:38
Medlem
MrLevaLivets avatar
Vilken jävla slakt! Bl a Tele2-krasch, men björnarna jobbar stenhårt, får se om de orkar få portföljen till nollan. Nu är det lite back.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in