2022-05-20, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Fläsket har redan slutat tillagas på många skolor i Stockholm. Mina barn har inte fått fläsk under hela låg och mellanstadiet i den kommunala skolan dom gick på. Det är inte överdrivet mkt invandrarbarn i skolan, däremot har det byggts flera flyktingsförläggningar i området med många barnfamiljer som flyttar in och ut hela tiden. Och denna förort är extremt röd. Allt anpassat efter muslimerna

Såhär ser det ut

Onsdag
Ugnsgratinerad kycklingfalukorv med lök, tomat, gurk pickles & hemgjort potatismos. Svensk kycklingkorv, laktosfri, glutenfri, sojafri, äggfri, senapsfrö.

Ugnsgratinerad sojakorv med lök, tomat, gurk pickles & hemgjort potatismos. Vegan, innehåller soja, senapsfrö, gluten fri.

Specialkost. Grillkorv med mos, sallad & valfrisås. Svensk kycklingkorv, laktosfri, glutenfri, sojafri, äggfri.

Salladsbuffé efter säsong
Mellanmål. Rökt kalkon, edamerost, smörgåsgurka, falurut & fiberrost.

Torsdag

Kassler med stekt potatis, broccolisallad, löksky & tzatziki. Svensk kycklingkassler, mjölkfri, glutenfri, soja fri, äggfri.
Auberginegratäng med tomatsås, lök, potatis, broccolisallad & vegan tzatziki. Vegan, sojafri, glutenfri.

Specialkost. Kycklingnuggets med valfrisås, sallad & ris. Svensk kyckling, äggfri, glutenfri, sojafri, laktosfri.
Salladsbuffé

Mellanmål. Rökt kalkon, kokta ägg med kalles kaviar, edamerost, smörgåsgurka, falurut & vetekaka.

Fredag

Chili con carne, lök, bönor, morot, tomat. Sallad med avocado, tomat & majs. Gräddfil, koriander & ris. Svensk nötfärs, mjölkfri, äggfri, glutenfri, sojafri.

Chili sin carne, sojafärs, lök, morot, bönor, tomat. Sallad med avocado, tomat & majs. Vegan gräddfil, koriander & ris. Vegan, innehåller soja, glutenfri.

Specialkost. Pannkaka med jordgubbssylt. Innehåller ägg, gluten, laktos, soja fri.
Salladsbuffé

Mellanmål. Rökt kalkon, kokta ägg med kalles kaviar, edamerost, smörgåsgurka, falurut, vetekaka, lingongrova.

Anpassat efter ekonomi snarare. Lättare och billigare att bara göra mat alla kan äta. Därför du aldrig ser starkkryddad mat i skolan.
Citera
2022-05-20, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Anpassat efter ekonomi snarare. Lättare och billigare att bara göra mat alla kan äta. Därför du aldrig ser starkkryddad mat i skolan.

Jo men om det inte skulle gå några musliner där hade det inte behövt anpassas.
Kryddade maten är ju en annan sak. Visst måste man inte äta gris, egentligen tycker jag att det är bra för djurets skull. Men det är knappast det muslimer tänker på när man utesluter gris.
Citera
2022-05-20, 13:50
Medlem
Citat:
Jo men om det inte skulle gå några musliner där hade det inte behövt anpassas.
Kryddade maten är ju en annan sak. Visst måste man inte äta gris, egentligen tycker jag att det är bra för djurets skull. Men det är knappast det muslimer tänker på när man utesluter gris.
Om det inte fanns allergiker skulle den inte heller behövas anpassas. Men ser dig inte bråka om laktosintoleranta.
Citera
2022-05-20, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Ja jag skojar. Men jag försöker sätta mig in i hur sådana här personer tänker för att se om det åtminstone finns någon som helst bäring i det.
👍🙂 kan ju vara intressant förvisso. Men ur ett västerländskt sekulariserat perspektiv borde det inte finnas någon som helst bäring i det medan det ur ett starkt religiöst/muslimskt perspektiv finns all bäring i världen. En bör ha i åtanke att det ( enl vad jag uppfattar) i den muslimska befolkningen finns en stor grupp som sitter på den dåliga kombination dålig utbildning/stark religiös övertygelse. Deras uppfattning av religion, kränkning osv kontra demokrati, yttrandefrihet och andra västerländska värderingar är ljusår från vår uppfattning av dessa ting.
Senast redigerad av bossebengbula 2022-05-20 kl. 14:13.
Citera
2022-05-20, 14:10
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Ja jag skojar. Men jag försöker sätta mig in i hur sådana här personer tänker för att se om det åtminstone finns någon som helst bäring i det.
Det är ju inte långt ifrån vad vissa faktiskt verkar tycka. Tyckte det var lite väl gosigt det där med ”sätta sig ned med imamerna” men annars trodde jag på dig.
Citera
2022-05-20, 14:12
Medlem
Citat:
Fläsket har redan slutat tillagas på många skolor i Stockholm. Mina barn har inte fått fläsk under hela låg och mellanstadiet i den kommunala skolan dom gick på. Det är inte överdrivet mkt invandrarbarn i skolan, däremot har det byggts flera flyktingsförläggningar i området med många barnfamiljer som flyttar in och ut hela tiden. Och denna förort är extremt röd. Allt anpassat efter muslimerna

Såhär ser det ut

Onsdag
Ugnsgratinerad kycklingfalukorv med lök, tomat, gurk pickles & hemgjort potatismos. Svensk kycklingkorv, laktosfri, glutenfri, sojafri, äggfri, senapsfrö.

Ugnsgratinerad sojakorv med lök, tomat, gurk pickles & hemgjort potatismos. Vegan, innehåller soja, senapsfrö, gluten fri.

Specialkost. Grillkorv med mos, sallad & valfrisås. Svensk kycklingkorv, laktosfri, glutenfri, sojafri, äggfri.

Salladsbuffé efter säsong
Mellanmål. Rökt kalkon, edamerost, smörgåsgurka, falurut & fiberrost.

Torsdag

Kassler med stekt potatis, broccolisallad, löksky & tzatziki. Svensk kycklingkassler, mjölkfri, glutenfri, soja fri, äggfri.
Auberginegratäng med tomatsås, lök, potatis, broccolisallad & vegan tzatziki. Vegan, sojafri, glutenfri.

Specialkost. Kycklingnuggets med valfrisås, sallad & ris. Svensk kyckling, äggfri, glutenfri, sojafri, laktosfri.
Salladsbuffé

Mellanmål. Rökt kalkon, kokta ägg med kalles kaviar, edamerost, smörgåsgurka, falurut & vetekaka.

Fredag

Chili con carne, lök, bönor, morot, tomat. Sallad med avocado, tomat & majs. Gräddfil, koriander & ris. Svensk nötfärs, mjölkfri, äggfri, glutenfri, sojafri.

Chili sin carne, sojafärs, lök, morot, bönor, tomat. Sallad med avocado, tomat & majs. Vegan gräddfil, koriander & ris. Vegan, innehåller soja, glutenfri.

Specialkost. Pannkaka med jordgubbssylt. Innehåller ägg, gluten, laktos, soja fri.
Salladsbuffé

Mellanmål. Rökt kalkon, kokta ägg med kalles kaviar, edamerost, smörgåsgurka, falurut, vetekaka, lingongrova.
Om det är som du beskriver en anpassning efter muslimer så är det extremt illa. Samtidigt, på torsdagsmenyn står det kassler och det är väl ändå fläsk?
Citera
2022-05-20, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Om det inte fanns allergiker skulle den inte heller behövas anpassas. Men ser dig inte bråka om laktosintoleranta.

För att det är en stor skillnad på allergi och religion. Ser du inte det själv?
Hur mkt ska svenska samhället anpassa sig? Ska vi tillåta strafflagar?
Nu pågår ju sexköp i allahs namn med.
Senast redigerad av granskottet80 2022-05-20 kl. 14:17.
Citera
2022-05-20, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Om det är som du beskriver en anpassning efter muslimer så är det extremt illa. Samtidigt, på torsdagsmenyn står det kassler och det är väl ändå fläsk?

Ja det är anpassningar efter muslimer för att det blir för dyrt att laga olika. Det står kycklingkassler dock
Citera
2022-05-20, 14:14
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Typiskt svar från de som icke kan besvara eller får slut på ord, helt enkelt! Rasist, nazist och diverse andra ord har totalt tappat sin mening. Han har dessutom helt rätt - de som flyttar hit skall enkom stå med mössan i hand och följa våra lagar, regler och förordringar - däri ligger yttrandefriheten. Gillar man icke detta finns mängder med kaostiska ökenländer att välja att flytta till - vassegoa!

Håller inte med. Det här är deras land. De som kommer hit mitt i livet. Det enda svenska är barbariet.
Citera
2022-05-20, 14:16
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Du står med andra ord inte upp för alla människors lika värde. Du hör hemma i en diktatur.

Nej det är väl klart att jag inte står upp för alla människors lika värde. Vad är det för dumheter?
Citera
2022-05-20, 14:21
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
👍🙂 kan ju vara intressant förvisso. Men ur ett västerländskt sekulariserat perspektiv borde det inte finnas någon som helst bäring i det medan det ur ett starkt religiöst/muslimskt perspektiv finns all bäring i världen. En bör ha i åtanke att det ( enl vad jag uppfattar) i den muslimska befolkningen finns en stor grupp som sitter på den dåliga kombination dålig utbildning/stark religiös övertygelse. Deras uppfattning av religion, kränkning osv kontra demokrati, yttrandefrihet och andra västerländska värderingar är ljusår från vår uppfattning av dessa ting.

Men det är just ur ett västerländsk perspektiv jag gärna vill kunna förstå.

Jag vill verkligen kunna förstå hur exempelvis Expo, etablerad media, politiker och andra likar tänker när de yttrar sig så som de gör samt hur de kommer fram till dessa åsikter som de ger sken av att ha.

Min slutsats är att dessa människor inte alls tycker så som de ger sken av utan egentligen så håller de med "högern", islamkritikerna och massmigrationskritikerna men att det är liksom deras levebröd och image.

Det är ju sådana självklarheter plus att vi ser hur de vänder lite försiktigt och nu säger sådant som för tio år sedan var "rasistiskt".

Jag tror inte alls att de är genuina utan allt är bara ett stort skådespel. Ett dyrt sådant för Sverige och det svenska samhället.
Citera
2022-05-20, 14:23
Medlem
Jag är så jævla trøtt på den här populist-bøgen Rasmus. Han är inte bättre än kaoz-babbar. Han bara utnyttjar systemet och är en allmänt äcklig jävel.

Vad fan är poengen med att provosera låg-intelligenta, fattiga människor? Det blir kaos, han skapar bara problemer och større väggar mellan dessa människor och andra inhemska svenskar.

Det är inte babbarnas fel att Sverige är vad det är idag, människor är opportunister och jag kan slå vad om att 99.9% av dom man frågar, ifall de var väldig fattiga och dumma, skulle emigrera till ett land som ger «allt».

Det är inte babbarnas fel, vi måste integrera dessa nu när vi e stuck med dom, det är politikerna som har sabbat landet och dessa som borde provoseras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in