Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Hittills tyder precis ingenting på att det skulle vara en bluff. Men kan ju gå åt helvete ändå.
Vilka datum har det bollats med enligt dig? Enda jag vet är att de ville, symboliskt, leverera ett batteri innan 2022. Vilket de gjorde.
Löpandebandproduktionen är inte igång, det är när den startar du får ett hum om hur det går.
Det följs upp när fabriken är igång, var så säker. Just nu sitter du och gnäller på att en fabrik som inte ens är igång inte levererar.
Fabriken gav intrycket att produktionen skulle starta vid nyår genom att framställa sitt första batteri. De hade då 500 anställda. Senare framkom att de skall ha invigning i juni. Nu har de ettusen anställda och har planer att öppna fabriker i Borlänge, Göteborg, Tyskland och USA. Men de har bara genomfört en leverans till hemlig köpare. Företaget är ett startup som skall konkurrera med asiatiska världsledande industrier inom produktionsindustri. Företaget har fått miljardbelopp från både EU och våra pensionsfonder.
Vad gäller Musk så visade sig invigningsdatum och öppningsdatum vara olika. Tidschemat glider.
Det är absolut tillräckligt för att misstänka en bluff. Detta bör utredas.
Det finns även troll i tråden som stöder företaget genom att förvirra diskussionen. De kanske har betalt för att skriva och frågar om nästan vad som helst. Det har jag inte tid att svara på.
Företaget har nu varit igång sedan nyår. Det har ettusen anställda. Men det har inte bevisat någon produktion. Detta måste klarläggas av t.ex större tidningar.
Det är vad jag har att säga om detta för tillfället.