Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
Du kunde sovit på saken och köpt alldeles under 18 kr istället 10% billigare således.
Det är ett nybörjarmisstag att tro att aktier som sjunker över tid blir "billigare och billigare", generellt så är det bättre att köpa aktier när de är i en stigande trend och sälja när de är i en sjunkande trend.
Hej Ringhals.
Det är ju förmodligen alltid lätt o.dyka upp samt redogöra för någon aktieägare när man ska köpa och därtill vid vilken tidpunkt,när man förmodligen redan vet allt i efterhand hur en aktie har öppnade upp samt utvecklas över dagen i bolaget.
Du kan ju förmodligen inte veta på förhand vad som skulle inträffa o.äga rum idag aktie-B? Samt hända i SBB? En aktie kan eventuellt öppna upp på en positiv nyhet och då hinner man vanligtvis inte med att investera och köpa.
Jag har en väldigt lång syn på bolaget och även om jag tappade en del på det jag köpte igår så gör det förmodligen oftast inget på längre sikt.
Och på långsikt gör det förmodligen inte så mycket om kursen gick ner idag.För det jag gav igår för mina aktier-B det kommer förmodligen att passeras =och antagligen på sikt då gå förbi dem aktierna-B i sbb som jag köpte igår och då på längre sikt bolaget.
Det är det som händer i sbb och bolaget som förmodligen är viktigast inte kortsiktiga svängningar i aktiekursen-B.
/Du uppför dig förmodligen o.framstår nu antagligen som en typ av kortsiktig spekulant.Som därtill förmodligen stirrar sig blind på aktiekursens kortsiktiga svängningar.