Citat:
Kul med en hel del nya namn. Min tippade ordning i gruppen blir så här:
1. Hellquist & Unge (känns överlägsna i denna grupp).
2. Uusma & Betnér (båda är förvånansvärt duktiga och kompletterar varandra väl).
3. Bramme Sey & Krunegård (Amie har tidigare gjort hyfsat ifrån sig i På Spåret och Mackan i Alla Mot Alla)
4. Hallberg & Grytt (Messiah är hyfsat vass. Kan räcka till en fjärdeplats trots att Kajsa Grytt troligen är ett rejält sänke).
5. Kalle Lind & Ina Lundström (Båda har varit med i På Spåret utan att göra bort sig).
6. Källner & Ooms (Här blir det Niklas som får dra ihop de få poäng laget kommer att få. Amanda får nöja sig med att bidra med en Milffaktor om inte åldern till slut har tagit ut sin rätt på henne också).
7. Henry & Irving (Clara kunde inte mycket förra säsongen så egentligen konstigt att hon tackade ja till att vara med igen. Tony lär ju inte kunna särskilt mycket utan är nog främst med som Filips hackkyckling där Filip kommer att köra återkommande skämt om att han inte förstår vad han säger o.s.v.).
8. Öfvergård & Lundell (Här kommer det inte att bli många poäng. ”Arga Snickarn” behöver väl troligen få in cash efter att ha hamnat totalt i frysboxen och har därför tackat ja till att vara med här).
1. Hellquist & Unge (känns överlägsna i denna grupp).
2. Uusma & Betnér (båda är förvånansvärt duktiga och kompletterar varandra väl).
3. Bramme Sey & Krunegård (Amie har tidigare gjort hyfsat ifrån sig i På Spåret och Mackan i Alla Mot Alla)
4. Hallberg & Grytt (Messiah är hyfsat vass. Kan räcka till en fjärdeplats trots att Kajsa Grytt troligen är ett rejält sänke).
5. Kalle Lind & Ina Lundström (Båda har varit med i På Spåret utan att göra bort sig).
6. Källner & Ooms (Här blir det Niklas som får dra ihop de få poäng laget kommer att få. Amanda får nöja sig med att bidra med en Milffaktor om inte åldern till slut har tagit ut sin rätt på henne också).
7. Henry & Irving (Clara kunde inte mycket förra säsongen så egentligen konstigt att hon tackade ja till att vara med igen. Tony lär ju inte kunna särskilt mycket utan är nog främst med som Filips hackkyckling där Filip kommer att köra återkommande skämt om att han inte förstår vad han säger o.s.v.).
8. Öfvergård & Lundell (Här kommer det inte att bli många poäng. ”Arga Snickarn” behöver väl troligen få in cash efter att ha hamnat totalt i frysboxen och har därför tackat ja till att vara med här).
Amie hyfsad i På Spåret är nåt form av skämt va? Om jag inte blandar ihop personerna i fråga här nu så har ju Johan Glans mer eller mindre lirat själv i sitt lag i På Spåret.
Nåväl. Mitt tips:
1. Hanna & Jonathan (Chans till avancemang: 90%)
2. Bea & Magnus (74%)
3. Kalle & Ina (58%)
4. Messiah & Kajsa (53%)
5. Amie & Markus (52%)
6. Niklas & Amanda (38%)
7. Anders & Sanna (30%)
8. Clara & Tony (5%)
Ganska svårtippad grupp överlag tycker jag. Ettan given och jumbon lika given i min bok. Utöver det är det tajt, fast ändock en ganska klar tvåa på rankingen. Får för mig att Kalle kan vara skapligt vass här, men återstår att se hur vass. Mest svårtippade laget är Niklas & Amanda, kan mycket väl placera sig på övre halvan även om utgångstipset inte landar i detta. Återstår även att se hur starka lagen som på förhand ser ut att i det närmaste bli enmanslag är, såsom Markus lag och Messiahs dito. Att tippa Krunegård på undre halvan tar lite emot, vi snackar ändå om en person som var utslagsfrågor ifrån att vinna säsong 4 - men Emma Molin kontra Amie är troligen som natt och dag. Blir väldigt förvånad om inte Clara & Tony blir jumbos här.