2022-10-02, 11:38
Medlem
Från Sportspalast-talet i Moskva häromkvällen, en av Putlers Goebbelsar manar till heligt krig!
Den ditbussade folkmassan av statsanställda är måttligt entusiastiska..
https://mobile.twitter.com/Konstanti...26809993011205
Citera
2022-10-02, 11:40
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är trendvändningen som är intressant. Ryssland pressade på, stagnerade, och blir nu tillbakapressade. Räkna yta är inte så intressant.

Trendvändningen är dock också ett "epifenomen". Vad vi får för trend beror på hur mycket de bägge parterna eskalerar, och om någon av parterna vid ett läge inte kan eller vill eskalera mer. Om ryssarna inte eskalerar nu (tar sina 350K soldater i bruk, eventuellt mer), kommer Ukraina så småningom ta allt territorium tillbaka. De kommer naturligtvis ta soldaterna i bruk - och naturligtvis ändras då trenden igen - men USA kommer kanske då att eskalera igen.
Jag har väldigt svårt att begripa mig på dig. Dina resonemang är rätt så vettiga mestadels, och du ser igenom det mesta av den ryska propagandan, så du verkar inte vara någon av den groteska mängden rysstroll som huserar här.
Men sen kommer såna här saker:
Citat:
- men USA kommer kanske då att eskalera igen.
USA hjälper Ukraina med materiel och underrättelser. Förmodligen också med träning. Alltså exakt samma sak som Storbritannien gör.

Varför har du fått för dig att USA har nått mer med detta att göra? Detta är ett krig som Ryssland har startat mot Ukraina. USA, Storbritannien, Sverige och en hel radda andra länder hjälper Ukraina på olika sätt.
Varför köper du den helt obegripliga ryska propagandan, när du inte köper resten?
Citera
2022-10-02, 11:41
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är en älskad myt bland anglosaxare att Sovjetunionen slogs och segrade med hjälp av amerikansk krigsmateriel, amerikanska flygplan och tanks, amerikanska kulsprutor osv - och inte av egen kraft och förmåga. Men nu kan vi ju citera från den artikel du länkade till:

.

Sluta sprid dina lögner din obildade kretin!

https://ru.usembassy.gov/world-war-i...ion-1941-1945/

Alla historiker värda namnet och fakta säger att utan den hjälpen hade sovjetryssland varit helt rökta.
Sett i backspegeln hade det nog iofs varit det bästa.

Mytren är bara en, varje "segerdag" fantiserar röösija om att de ensamma besegrade nazismen, den uppblåsta lögnen får ni betala för idag, ni är en 3e rangens makt med en arme som påminner om ett afrikanskt land.
Senast redigerad av Draken55 2022-10-02 kl. 11:44.
Citera
2022-10-02, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Då informationen kommer från TASS betyder det antagligen att ryska styrkor utsatte Ukrainska byar för granatattack, tvärtomspråk. Om det mot förmodan är riktigt, så är det orsakat av träskallen puttlers invasion av Ukraina, allt blod är på hens händer.

Alla har ansvar för sitt eget handlade även vid krig. Jag tror inte ens en domstol hade lyssnat så mycket på en sådan bortförklaring. ” jag dödade dom oskyldiga barnen och kvinnorna för Ryssland har invaderat det är hans fel”.

Mest korkade jag hört...
Citera
2022-10-02, 11:43
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är en älskad myt bland anglosaxare att Sovjetunionen slogs och segrade med hjälp av amerikansk krigsmateriel, amerikanska flygplan och tanks, amerikanska kulsprutor osv - och inte av egen kraft och förmåga. Men nu kan vi ju citera från den artikel du länkade till:

Det allra mesta av den direkta krigsmaterielen tillverkades i Sovjet av landets egen befolkning, efter sovjetiskt utvecklade modeller. Mängder av fabriker flyttades sommaren och hösten 1941 från europeiska Ryssland till Sibirien (med godståg) och monterades upp där.

Logistik är tydligen inte heller din starka sida

Hur lyckades Sovjet flytta sin produktionsapparat utanför räckvidden av tyskt bombflyg ? Gick svarvarna till Ural av sig själva ? De åkte inte Amerikanska lastbilar eller drogs efter amerikanska lok då ? Utan lend and lease skulle Sovjet åkt på storstryk innan den inhemska produktionen flyttats och kommit igång .

Det spelar ingen roll hur du sitter här och fantiserar
Rysslands infrastruktur är skit idag och den var inte bättre under Stalins dagar .

Har ni för övrigt uppfunnit lastpallar och gaffeltruckar ännu ?
Citera
2022-10-02, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Det är bara de döda i strid. Sedan får du lägga till alla som begår självmord för att slippa skickas till fronten.

Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Nej då!

Såklart att det inte dör några ryzzar.
Det är bara lögner, du kan vara lugn.
Mobiliseringen är bara till för att grottmänniskorna skall få se lite av välden..

Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
De får se ryggen på de ryska soldaterna i alla fall när ryssarna tar till flykten.

Fantastiskt hur ni lyckas lapa i er all propaganda. Jag kan förstå att ni inte gillar ryssar men försök hålla er till den objektiva sanningen åtminstone.
Hur många på den ryska sidan är mobiliserade, skadade och döda?
Hur många på den ukrainska sidan är mobiliserade, skadade och döda?

Erkänn, ni har ingen aning!
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Det är trendvändningen som är intressant. Ryssland pressade på, stagnerade, och blir nu tillbakapressade. Räkna yta är inte så intressant.

Trendvändningen är dock också ett "epifenomen". Vad vi får för trend beror på hur mycket de bägge parterna eskalerar, och om någon av parterna vid ett läge inte kan eller vill eskalera mer. Om ryssarna inte eskalerar nu (tar sina 350K soldater i bruk, eventuellt mer), kommer Ukraina så småningom ta allt territorium tillbaka. De kommer naturligtvis ta soldaterna i bruk - och naturligtvis ändras då trenden igen - men USA kommer kanske då att eskalera igen.

Soundcloud blockeras i Ryssland pga att där sprids enligs fascistregimen i Kreml, felaktig information. Ditt föregångsland är då verkligen något vi alla borde gå ner på knä inför och se upp till.
Citera
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Ja det är ju bara min bedömning. Jag tror 350 000 nya soldater i sig själv (även om de är svagt utrustade och inte har jättebra motivation) kommer minst att stoppa den ukrainska offensiven. Sen kanske Ukraina kastar in ytterligare fler soldater eller på andra sätt höjer insatsen igen. Vi märker om jag har rätt i november-december när de 350K ger "full effekt".
Var kommer siffran 350 000 ifrån???
Citera
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Hehe vilket föranleder detta Youtubeklipp om den person vilkens mindervärdeskomplex med största sannolikhet spelar in i hans storhetsvansinne att växa på Ukrainas bekostnad.

Grymt avslöjande om Putins Napoleonkomplex (i högklackat) så missa inte klippet

https://youtu.be/lY6lHjZjYXE

Länken är ursprungligen oss delgivet av medlem donald12.
Tack till er båda för länken!
Inser nu att jag måste revidera mitt putte den lille till putte plutt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Med andra ord vet vi med säkerhet att RYSSAR LJUGER.

Slutdiskuterat.

Kvinnor med specialkunskap inget annat. Det står på flera ryska sidor.
Citera
2022-10-02, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag har väldigt svårt att begripa mig på dig. Dina resonemang är rätt så vettiga mestadels, och du ser igenom det mesta av den ryska propagandan, så du verkar inte vara någon av den groteska mängden rysstroll som huserar här.
Men sen kommer såna här saker:

USA hjälper Ukraina med materiel och underrättelser. Förmodligen också med träning. Alltså exakt samma sak som Storbritannien gör.

Varför har du fått för dig att USA har nått mer med detta att göra? Detta är ett krig som Ryssland har startat mot Ukraina. USA, Storbritannien, Sverige och en hel radda andra länder hjälper Ukraina på olika sätt.
Varför köper du den helt obegripliga ryska propagandan, när du inte köper resten?

självklart har usa ett finger med i spelet! usa gillar krig det går inte att förneka! att ryssland har startat detta går heller inte att förneka, men frågan är vad som egentligen ligger bakom detta, träffade en ukrainska på en festival som talade om att detta ligger långt tillbaka i historien före krim! hon påstod också att den bild vi blir matad med i sverige är lite skev dvs speglar inte sanningen riktigt.
Citera
2022-10-02, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Var kommer siffran 350 000 ifrån???

Det finns inget satt antal för allmänheten.. fick veta igår från min källa att mobiliseringsantalet är hemligt det är därför man säger 300 000 till 25 miljoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in