2022-10-14, 17:56
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Vi fr se.

Absolut, jag uppdaterade mitt inlgg med dina egna ord. Att vara verens om de stora frgorna r avgrande. Sjlvklart finns det pengar med det skattetryck vi har i Sverige idag, problemet r bara att 8 r av vnsterregering har slsat bort dom p idioti, nu fr vi ordning och reda.
Citera
2022-10-14, 17:57
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det r vl knt inom statsrtten: det spelar ingen roll hur eller varfr man ftt svenskt medborgarskap, s lnge man har det, s kan man inte bli frntagen det mot sin vilja.

ven grundlagen kan ndras.

Danmark infrde r 2002 en bestmmelse om terkallelse i 8 a i sin medborgarskapslag. Danskt medborgarskap fr terkallas av dom- stol om den skande i samband med frvrvet av medborgarskapet har frfarit svikligt. terkallelse fr i sdant fall ske om vederbran- de uppstligen har lmnat oriktiga eller vilseledande uppgifter eller har frtigit relevanta uppgifter som varit av betydelse fr att f medborgarskap.

Fanns ocks ett frslag 2006 i en utredning;
Frslag: Det skall infras en mjlighet att i vissa fall efter om- prvning terkalla felaktiga beslut om svenskt medborgarskap.
https://www.regeringen.se/contentass...-medborgarskap
Senast redigerad av Mindbusiness 2022-10-14 kl. 18:12.
Citera
2022-10-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Fler n jag som firar lite nu nr SD fr lite att sga till om??
Jaa! Tyvrr inget gott hemma ska inventera skafferiet se om det finns lite whisky
Citera
2022-10-14, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad menar du med "detta"???
Oj uttryckte mig lite diffust, menade problem med invandrare
Citera
2022-10-14, 17:59
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Eller att hon har brjat lgga grunden fr att rsta bort detta p landsmtet som kommer.

och d r folkpartiets saga all.

Vilket frvisso skulle vara ett passande slut p ett schizofrent parti.
Tycker dock lite synd om Johan Pehrson, som verkar vara en vettig filur, d man begriper att han tvingats till rejla kompromisser pga partiets storlek.

Man kan sledes bara hoppas att Johan lyckas f ett slut p vansinnet i L, d jag tycker de har en vettig skolpolitik.
Citera
2022-10-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jaa! Tyvrr inget gott hemma ska inventera skafferiet se om det finns lite whisky
Japp..blev en virre nyss...s djvla glad nu.
Citera
2022-10-14, 18:00
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Fler n jag som firar lite nu nr SD fr lite att sga till om??

Japp! Hamburgare och ipa hr!!!
Citera
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Ulf sa idag att det behvs 3 mandatperioder, fr att fixa detta.😀
Sa han och Jimmie det i valrrelse?
Hoppas denna regering faller snabbt som fan! Det tycker jag fast vissa saker gynnar mig personlige, ex snkt skatt p ISK, skattesnkning p pension osv.

Hur ska vi f pengar till skola, omsorg och sjukvrd? r det SDs frslag som ska ge oss dessa pengar?
Att driva politik p mnniskor som har det svrt i lnder som r i krig, frstr jag inte!

Har du en aning om hur mycket vi kommer tjna som land ekononiskt om det utbryter ngot nytt krig i mellanstern (Ukraina r annorlunda, nromrde) och vi inte behver ta emot en strre del, utan istllet en absolut miniminiv? Bara att rusta upp Migrationsverket till samma niver som 2015 skulle vara katastrofalt dyrt. Nu slipper vi detta ok.

Men ven utan ett nytt krig s kommer Sverige tjna extremt mycket p denna restriktiva invandringspolitik. Bidragspolitiken stramas t = folk som kt glassbil p bidrag kommer att ta jobben, lgkvalificerade, som annars tillstts av helt meningsls invandring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Japp! Hamburgare och ipa hr!!!
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123
Hlften av mnnen frn Afrika och Mellanstern mer specifikt ja. Blir bara s trtt nr man alltid hr argumentet "ja men det r bara en liten del av invandrarna som beter sig dligt" nr det enligt statistik r en vldigt stor del.

Sett till hur mnga som har erhllit medborgarskap p vldigt lsa grunder under de senaste ren s borde det vara fullt mjligt att se ver detta. Dessutom s r det hr en vldigt unik situation, vi r ute p oknt vatten, sledes br man kunna ha en plan B som alltid finns till hands.

terigen hlften av UNGA mnnen frn VISSA delar. S ytterst liten del
Citera
2022-10-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Oj uttryckte mig lite diffust, menade problem med invandrare
Jaa, jag jobbade i en mellanstor stad, dr sg man stora problem med invandrare.

Invandrarbarn som drog omkring nr de borde vara i skolan, exempelvis.
Citera
2022-10-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Japp, det blir rttsskert d vittnet inte r anonymt fr domare och advokater.

Som vi har det nu s lggs mnga hundra rttegngar ned mot kriminella d vittnen saknas.
Knappast ett bra samhlle d.
Demokrati krver att medborgarna ska knna sig trygga och inte riskera att f en bomb i sin lgenhet efter de vittnat dr de sett vem som mrdade en annan medborgare. Dr de kriminella stter upp spelreglerna och rddningstjnsten fr st ut med stenkastning nr de ska slcka brnder efter de som frsker frstra vrt land.

Helt rligt trodde jag tidigare att SD:s frslag om detta var rtt s kontroversiellt men nr jag sedan fick reda p att det fungerar s i vra demokratiska grannlnder s blev jag snarare frbannad p de slappa skitstvlarna i regeringen som inte gjorde ett smack mot brottsligheten. Med Morgan Johansson i spetsen.
Jag r emot.
Nej jag vill inte se anonyma vittnen..du frstr inte. Den kriminella vrlden r full av mytomaner. De skulle ltt kpa folk som vittnar falskt osv eller sjlva ljuga fr att f undan mnniskor. Gr man en anmlan, stller sig i rtten osv s ska man kunna gra det med sitt ansikte. Jag frvntar mig att andra mnniskor ska ha lite ryggrad. Sedan gynnar ett sdant system kriminella psykopater. De kastar vem som helst och ljuger s lnge de tjnar ngot p de. Med den hr kriminaliteten skulle det bli rttshaveri. Sitter vi mest i skiten, kan vi inte jmfra med andra lnder.

Nej frebyggande arbeten och utvisning av svrare terfallsfrbrytare. Vi ska inte ha ngot skitsystem som gynnar mytomaner och mnniskor som vi f frtjnster och frdelar och som redan manipulerar systemet bra.

Sedan r korruptionen spass allvarlig att det nd kan lcka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in