Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-11-09, 10:42
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Bettar min portflj att han r tillbaka inom ngra dagar

Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
zZZ, tnk att den retarderade bjrnen hade rtt ter igen. Undra vilken sida av denhr traden som r naiva?

Loggar ut igen, borde ge dig en liten tankestllare .

puss och kram
Vilken skrll att du r tillbaka dagen efter
Citera
2022-11-09, 11:15
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Vilken skrll att du r tillbaka dagen efter

Var det inte ngon som sa att det som r viktigast fr att bli framgngsrik p brsen r disciplin?
Sounds about right.
Citera
2022-11-09, 12:25
Medlem
wwrs avatar
Han skrev i augusti att han inte skulle slja mer, men nu slde han fr $4 miljarder till.
Citat:
In the (hopefully unlikely) event that Twitter forces this deal to close *and* some equity partners dont come through, it is important to avoid an emergency sale of Tesla stock, he tweeted.
https://www.theguardian.com/technolo...ares-worth-4bn
Citera
2022-11-09, 17:40
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Han skrev i augusti att han inte skulle slja mer, men nu slde han fr $4 miljarder till.

S jvla ovntat att Elon Musk av alla inte hller vad han lovar. Verkligen s konstigt.
Citera
2022-11-09, 19:43
Medlem
raskenss avatar
Tesla fortstter sjunk som en sten. 6% minus i dag i skrivande stund. Tror ni att blankar har brjat g in och hrja igen?
Citera
2022-11-09, 20:04
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tesla fortstter sjunk som en sten. 6% minus i dag i skrivande stund. Tror ni att blankar har brjat g in och hrja igen?

Jag tror att Tesla lngsiktigt kommer sjunka bra mycket mer.
Citera
2022-11-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Nej, ingen tankestllare alls. Du gissar hejvilt och alltid med en negativ spin, sen plockar ut bitarna du haft rtt om och viftar bort allt du haft fel om. Inget har frndrats p den biten.

~denial ain't just a river in egypt~

Vrdet utav en diversifierad portflj har aldrig blivit mer uppenbart. Efter att du haft mage att pst att Tesla enskilt r en tillrcklig diversifiering skulle jag skmmas lagom om jag var du. 55% ner i r och VDn vrker ur aktier. Frvnta er flertalet form 4s kommande dagar.

ckligt att lura in folk att lgga alla gg i samma korg, speciellt nr korgen r en biltillverkare till en absurd vrdering.

Och nej, det viktigaste fr att tjna pengar p brsen r inte disciplin. Det r att inte g all in i vervrderat skrp. Synd bara om man lr sig den lxan med hela sitt ek
Senast redigerad av job230ge 2022-11-09 kl. 22:19.
Citera
2022-11-09, 22:35
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

4 miljarder r vl iofrsig en liten post men det rcker vl inte p lnga vgar att finansiera Twitterkpet. Men igonfallande att han lovade att aldrig slja. hur mycket r hans lften vrda?
Citera
2022-11-09, 22:45
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:

Vrdet utav en diversifierad portflj har aldrig blivit mer uppenbart. Efter att du haft mage att pst att Tesla enskilt r en tillrcklig diversifiering skulle jag skmmas lagom om jag var du. 55% ner i r och VDn vrker ur aktier. Frvnta er flertalet form 4s kommande dagar.

ckligt att lura in folk att lgga alla gg i samma korg, speciellt nr korgen r en biltillverkare till en absurd vrdering.

Och nej, det viktigaste fr att tjna pengar p brsen r inte disciplin. Det r att inte g all in i vervrderat skrp. Synd bara om man lr sig den lxan med hela sitt ek

Haha, allright.
Sjlv har jag alltid tyckt det r lite sliskigt med mnniskor som ltsas ha ngon slags moralisk hg grund och fr upp sina egna fisar till nsan. Vem tror du att du r egentligen?
Citera
2022-11-09, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Haha, allright.
Sjlv har jag alltid tyckt det r lite sliskigt med mnniskor som ltsas ha ngon slags moralisk hg grund och fr upp sina egna fisar till nsan. Vem tror du att du r egentligen?

Moralisk hg grund r i detta fallet vldigt lgt. Tycker bara det r allmnt sunkigt att du under de senaste ret avfrdat all rimlig kritik mot Tesla som FUD och "retarderade bjrnar".

Jag har bara lite roligt, d tesla idag passerade mitt Price Target jag gav i brjan av ret (550 dollar, dvs 183 dollar nu). Vi behver bara g upp 125% hrifrn fr att n den nivn dr du freslog att man skulle kpa varenda dipp som kommer fr att vi snart ser nya highs!

och att du inte kan se den hga hsten du satt dig p hela frra ret dr du konstant sagt att alla som bettar emot tesla r efterblivna och kommer frlora alla sina pengar r ganska talande.
Senast redigerad av job230ge 2022-11-09 kl. 22:57.
Citera
2022-11-09, 23:03
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Moralisk hg grund r i detta fallet vldigt lgt. Tycker bara det r allmnt sunkigt att du under de senaste ret avfrdat all rimlig kritik mot Tesla som FUD och "retarderade bjrnar".

Jag har bara lite roligt, d tesla idag passerade mitt Price Target jag gav i brjan av ret (550 dollar, dvs 183 dollar nu). Vi behver bara g upp 125% hrifrn fr att n den nivn dr du freslog att man skulle kpa varenda dipp som kommer fr att vi snart ser nya highs!

och att du inte kan se den hga hsten du satt dig p hela frra ret dr du konstant sagt att alla som bettar emot tesla r efterblivna och kommer frlora alla sina pengar r ganska talande.

Du fr vl helt enkelt njuta av den lilla stund du fr lov att knna dig smart d. Nr Tesla passerar $1.4T s blir dessa inlgg skoj lsning. Just nu frstr jag att du inte kan hlla dig hrifrn.
Citera
2022-11-09, 23:15
Medlem
gladihattens avatar
Citat:

Nu var det vl ifs jag som sa att TSLA r en diversifierad position, ngot jag str fr, och jag har aldrig uppmanat ngon till att g all in vad jag minns. Har ven pongterat att just Elon r en joker i sammanhanget och key man risk r frhllandevis stor som Tesla-aktiegare. Men ocks att den som studerat Elon vet att frdelarna med hans stt att skta saker uppvger nackdelarna.

Kan tillgga att i princip samtliga positioner jag hade i min tidigare, diversifierade, portflj har rasat nnu mer n Tesla sedan toppen i julas (och de gick inte upp lika mycket innan heller). Men visst, hade jag varit lika smart som du hade jag hllit cash eller ngon annan position du i efterhand kan cherrypicka efter att ha kt tidsmaskin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in