Citat:
Ursprungligen postat av
Nikodemous
Regeringen väl rädda för att betala ut för mycket så att man eldar på inflationen i samband med det. Men det finns ju andra lösningar isf. Tex skippa matmomsen tillfälligt, drivmedelskatten osv. Då kostar allt mindre. Men folket har samma peng att leva för. Men istället lägger regeringen över allt ansvar på den enskilde familjen. TACK!
Det är både vidrigt och idiotiskt, jag tycker dock inte synd om de som röstade på nåt annat än SD, som jag tyckt ändå sedan jag kunnat rösta. En vuxen människa har ett ansvar men det är ju inte extremt många svenskar idag. Verkar mest som små skitungar numera, de fokuserar på det egna, låtsas med i åsiktskorridorerna eller skiter rent ut sagt i allt som har med politik och samhällsfrågor att göra.
Ska man tycka synd om dom? Nej, synd är det bara om dom människor som tänker o gör smarta politiskt medvetna val men som får lida för att resten av befolkningen har totalt tappat det. Ganska fascinerande faktiskt hur jävla lite gemene man tänker på sitt land och politik, även om de nu får så frukterna. Totalt ofattbart faktiskt, jag vet att det finns en rejält stor del av befolkning som VET att det är skit med invandringen, skit med kriminaliteten, skolan, energiförsörjningen och har varit det extremt länge. Ändå skiter de fullständigt i att ändra sig, även om det bara skulle varit för nån annan och inte sig själv. Istället lägger man en jävla lapp vart fjärde år som ingenting och skiter totalt i att engagera sig, jag kan faktiskt inte förstå det.....