2022-12-12, 19:25
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Och folket säkerställer mainstream-medias fortsatta existens genom att klicka runt på dess hemsidor samt streama dess meningslösa skit.

Till vis del samt monopol , presstöd samt fina herrklubbar med ryggdunkare.
Citera
2022-12-12, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekask
Ni som bor i Villa/Radhus med egen uppvärmning. Köp en dieselvärmare. De kostar under 2000:- och ger 3-8 kw värme. Att värma med diesel kostar cirka 2,50 per kwh..... inkl alla skatter!

1 liter diesel verkar innehålla ca 10 kWh. Men vad är verkningsgraden på en dieselvärmare, och kan man använda den inomhus?
Citera
2022-12-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Detta är kul ! Vi kör vidare. Låt höra. Vi skalar löken.

Ja regeringen placerade in och toppstyrde statliga Vattenfall när dåvarande VD talade för kärnkraft.

Att skylla på svenska folket att det är "vårt" fel för röstat fram politikerna?

Värdelöst strawman argument!

Nästa steg är isåfall att kullkasta vårt politiska system och revolution.
Jag hoppades man skulle ta förnuftet till fånga.
Men det krävs en kris för att de ska öppna ögonen.

Man skulle vilja tro att politiker hade mer sunt förnuft
att tex lyssna på experter.
Inte bara ta billiga politiska poäng med Sveriges framtid på spel. Det gäller samtliga partier.

Politikerna har inte fattat att de behöver ta tuffa beslut även om de är impopulära. De måste balansera det!
Citera
2022-12-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesan
Klarar mig hemma då jag bor i lgh. Men mitt företag kommer gå i kk och 20 pers blir arbetslösa. Men jag har slutat bry mig. Skiter politikerna i detta problem så gör jag det med. Har en mataffär som förbrukar 250.000 kWh och tar man ut det på matpriserna slutar kunderna komma. Fick info att de fackliga organisationerna kräver 5% löneökningar nästa år också. Bra tajming….

4% får man ju varje år. den där enstaka procenten till 5 % kan väll inte vara droppen.
Citera
2022-12-12, 21:35
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
Ja regeringen placerade in och toppstyrde statliga Vattenfall när dåvarande VD talade för kärnkraft.

Att skylla på svenska folket att det är "vårt" fel för röstat fram politikerna?

Värdelöst strawman argument!

Nästa steg är isåfall att kullkasta vårt politiska system och revolution.
Jag hoppades man skulle ta förnuftet till fånga.
Men det krävs en kris för att de ska öppna ögonen.

Man skulle vilja tro att politiker hade mer sunt förnuft
att tex lyssna på experter.
Inte bara ta billiga politiska poäng med Sveriges framtid på spel. Det gäller samtliga partier.

Politikerna har inte fattat att de behöver ta tuffa beslut även om de är impopulära. De måste balansera det!
Kan du försöka skriva det här inlägget igen fast den här gången efter du tagit schizomedicinerna? Det är helt osammanhängande, vi förstår inte vad du försöker säga.
Citera
2022-12-12, 21:44
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roiderbanks
1 liter diesel verkar innehålla ca 10 kWh. Men vad är verkningsgraden på en dieselvärmare, och kan man använda den inomhus?

Verkningsgraden måste ju vara i princip 100%.
Vad skulle förlusterna ta vägen om inte till värme?
Citera
2022-12-12, 22:00
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roiderbanks

I bostadshuset kommer det bli lukt efter en dieselvärmare.
Citera
2022-12-12, 22:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
12 000 kwh a 125 öre = 15 000 kr = 1 250 kr per månad.

Visst kan man komma med tårdrypande skräckexempel om fattiga änkor i stora hus uppvärmda med direktverkande el men så är det ju inte för det stora flertalet i Sverige.

Man kan lika gärna hävda att dessa änkor sedan länge har sina hus betalda eller i alla fall mycket lågt belånade och att de kan sälja dem med en rejäl vinst tillräcklig för att betala en månadsavgift för en varm hyresrätt resten av deras liv.

Du kan hävda precis vad du vill och anse att boende i de femhundratusen villor med direktverkande el får skylla sig själva. Jag har en annan uppfattning och tycker att politiker lurat sig själva och andra när de avreglerade elmarknaden 1996 med S-propositionen som formulerade det sålunda:
Den nya ellagstiftningen innebär konkurrens i handeln med el som ökar valfriheten för elkonsumenterna och skapar förutsättningar för en ökad pris- och kostnadspress inom elförsörjningen.

De föreslagna ändringarna i den vilande ellagstiftningen innebär att elkonsumenternas ställning stärks och att försörjningstryggheten i elsystemet förbättras.
De fetmarkerade delarna är ju rent bedrövligt. Hur kan man kräva att människor ska tro att priserna ska skena volatilt på detta sätt? Politikerna har invaggat alla i en falsk tro samtidigt som de huvudlöst raserat hela elsystemet.
Citera
2022-12-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitchelibitchen
Vad hände med det utlovade elstödet som skulle komma 1a november?

Lita aldrig på en moderat.

Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Eller bitchen Ebba som är vår energiminister. Kristersson är bara mjäkig så tror Ebba styr.

Ni är alltså besvikna över att den nuvarande regeringen inte på tre månader lyckats reparera allt som regeringen Reinfeldt och regeringen Löven under 16 års tid raserade?
Citera
2022-12-12, 22:07
Medlem
Smaka-migs avatar
Miljöpartiet bör klassas som en terrororganisation!
Citera
2022-12-12, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Låter för mig som en större enighet här än vad jag har sett i politiska valdebatter… Riksrevisionen 2016:

https://www.riksrevisionen.se/downlo...T_ANPASSAD.pdf

Detta bevisar både att svensken betalat in mer än vad de förutsatte.
Stamnätet har ju inte heller byggts ut..
"Flaskhalsen" är ju fortfarande kvar.

Samtidigt som man la ner bl.annat Barsebäck i södra landet.

Tyvärr får man i bokslutet konstatera att politiker och de inblandade statligt anställda saknar både ansvar och konsekvenstänk..
Med andra ord lyser inkompetensen rakt igenom detta.
Nu står vi här..
Citera
2022-12-12, 22:12
Medlem
När kan man börja prata offentligt om landsförräderi? När kommer någon skjuta en tidigare ledande politiker för S eller MP på gatan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in