Citat:
Ursprungligen postat av
BästeHrMongolid
Jag tror inte Elon r bekvm med hatet, men inte heller frvnad. Han vet att propaganda fungerar p de dumma massorna, men han gr det han tycker r rtt och riktigt nd. Jag tycker mnskligheten r tmligen patetisk, och den bevisar om och om igen exakt hur patetisk, s jag frstr egentligen inte varfr Elon bryr sig om att gra den bttre.
Om jag fr gissa blir han s oerhrt enerverad av den frbluffande anti-intelligensen som resulterar i att folk agerar groteskt ckligt att han inte kan titta bort. Knner igen situationen och d har jag inte en tiondel p Elons asperbeger-skala.
Kombinationen av:
1 Folk anklagar andra (hr Elon) fr att vara dliga mnniskor, samtidigt som det r de sjlva som uppvisar en
sjukt vidrig och narcissistisk mnniskosyn. Sen har de satt en trend-flagga eller dylikt vid namnet som p ngot vis ska indikera att de r goda nr de driver dessa vidrigheter.
2 Motiveringarna r s anti-intelligenta att det helt uppenbart
inte har ngot alls att gra med IQ, det vill sga det r ingen kronisk begrnsning - de r bara totalt frvirrade av ngot. Elon Musk blir
Adolf Hitler liksom. P riktigt. Hela ansatsen r s djupt frsjunken i narcissism och frustration att attackerna blir s lngt ifrn en trivial sanning de bara kan komma.
Just punkt 2 r vad som gr det svrt. Miljoner mnniskor sitter och skriker "BlHurg 2+4 = 928! Det r fakta! S du kan g och d med ditt forskande om att 2 + 4 = 6 ditt vidriga fascist-ckel! Tur att dina barn hatar dig!"
Om man d r en viss typ av person r det vldigt, vldigt, vldigt svrt att inte fortstta frska mana till lugn och leta efter vgar att frklara att 2 + 4 = 6.