2022-12-12, 17:09
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ta av dig foliehatten s kanske du frstr varfr dina irrelevanta inlgg frsvinner. Teslas kurs dyker d fundamentan och varumrket krs i botten pga hur elon beter sig. Teslas varumrke r en stor del av fretaget. Sg du exempelvis igr nr Dave Chapelle tog upp Musk p scenen i SA och blev utbuad av 18000 personer?

https://twitter.com/phil_lewis_/stat...tQ9FO4ugKio4Eg

De r dessa personer som varit kparna av Tesla bilar och de hatar numera musk och allt han str fr. Undrar du varfr man sett termen MAGA hat on wheels som beskrivning av tesla bilar senaste mnaden?

Videon frn Steven Mark Ryan r ett sorgligt frsk att frska f det att se ut som ngon frmmande makt frsker pressa ner teslas kurs nr det ganska uppenbarligen r musk sjlv som gr de jobbet genom att f en grupp per dag att hata honom

Har redan kategoriserat dig som en av dem som levt i villfarelsen att det inte funnits ngon korruption och kkat upp woke-vnsterns propaganda med stor sked. Behver vi pminna dig om att... https://youtu.be/cJoGEqZfFDI
Citera
2022-12-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Har redan kategoriserat dig som en av dem som levt i villfarelsen att det inte funnits ngon korruption och kkat upp woke-vnsterns propaganda med stor sked. Behver vi pminna dig om att... https://youtu.be/cJoGEqZfFDI

Ja? Och det r ju pongen. Bara de faktum att Teslas primra kundgrupp varit dessa woke personer som han nu uppenbarligen har ftt emot sig r ju inte korruption utan de r bara ett vrdelst stt att frska locka hgervljare. Det r fakta att musk tappat stdet ifrn demokraterna samtidigt som stdet ifrn republikaner endast kat lite. Net negativt uppenbarligen. Att du frsker f de att se ut som att det r ngon frmmande makt som trycker ner tesla r ju sorgligt. Testa lgg ihop 1+1

https://www.wsj.com/amp/articles/elo...ge-11669764014

Skulle Greta thunberg ka runt i en rak sexa diesel eller om Malala skulle hata kvinnors rtt s skulle ju uppenbarligen stdet fr dessa g ner eftersom deras anhngare r emot just det. Det r uppenbar logik och har inget att gra med ngon osynlig korrupt hand

Det finns en anledning till att 99% av alla fretagsledare aldrig pratat i media om sin politiska vy. Det r alltid nettonegativt
Senast redigerad av job230ge 2022-12-12 kl. 17:23.
Citera
2022-12-12, 17:27
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ja? Och det r ju pongen. Bara de faktum att Teslas primra kundgrupp varit dessa woke personer som han nu uppenbarligen har ftt emot sig r ju inte korruption utan de r bara ett vrdelst stt att frska locka hgervljare. Det r fakta att musk tappat stdet ifrn demokraterna samtidigt som stdet ifrn republikaner endast kat lite. Net negativt uppenbarligen. Att du frsker f de att se ut som att det r ngon frmmande makt som trycker ner tesla r ju sorgligt. Testa lgg ihop 1+1

https://www.wsj.com/amp/articles/elo...ge-11669764014

Skulle Greta thunberg ka runt i en rak sexa diesel eller om Malala skulle hata kvinnors rtt s skulle ju uppenbarligen stdet fr dessa g ner eftersom deras anhngare r emot just det. Det r uppenbar logik och har inget att gra med ngon osynlig korrupt hand

Antingen begriper man att Elon bryr sig mer om att gra det som r bra, snarare n det som gr honom populr, eller s begriper man inte det. Jag tror personer som utgr ifrn sin egna ruttna natur har svrt att frestlla sig att Elon r mer genuin n vad han fr credit fr. Innan tyckte jag bara att han var en genialisk entreprenr som lyckats att bygga flera fretag och gra dem framgngsrika med omjliga odds, nu tycker jag definitivt att han r en hjlte som gr emot ett genomruttet etablissemang. Du kan frska dra mig i smutsen fr det hur mycket du vill, men ditt beteende gr mig bara nnu stoltare att jag inte r som du.
Citera
2022-12-12, 17:33
Medlem
Citat:
de hatar numera musk och allt han str fr.
Frsta halvan r helt korrekt, andra halvan r fullstndigt felaktig. Tittar du p det hr med lite mindre bias kommer du vldigt snabbt frst exakt vad jag menar.

Det hr handlar ju inte om en "konspiration", tminstone inte som fenomen i stort - det handlar om att enorma pengar och enorm politisk makt spenderas p att vlta omkull Musk. S har det varit lnge, men just nu har den makten medvind. Sdant gr i rejla vgor.
Citera
2022-12-12, 18:01
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Frsta halvan r helt korrekt, andra halvan r fullstndigt felaktig. Tittar du p det hr med lite mindre bias kommer du vldigt snabbt frst exakt vad jag menar.

Det hr handlar ju inte om en "konspiration", tminstone inte som fenomen i stort - det handlar om att enorma pengar och enorm politisk makt spenderas p att vlta omkull Musk. S har det varit lnge, men just nu har den makten medvind. Sdant gr i rejla vgor.

Jag tror inte Elon r bekvm med hatet, men inte heller frvnad. Han vet att propaganda fungerar p de dumma massorna, men han gr det han tycker r rtt och riktigt nd. Jag tycker mnskligheten r tmligen patetisk, och den bevisar om och om igen exakt hur patetisk, s jag frstr egentligen inte varfr Elon bryr sig om att gra den bttre.
Citera
2022-12-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag tror inte Elon r bekvm med hatet, men inte heller frvnad. Han vet att propaganda fungerar p de dumma massorna, men han gr det han tycker r rtt och riktigt nd. Jag tycker mnskligheten r tmligen patetisk, och den bevisar om och om igen exakt hur patetisk, s jag frstr egentligen inte varfr Elon bryr sig om att gra den bttre.
Om jag fr gissa blir han s oerhrt enerverad av den frbluffande anti-intelligensen som resulterar i att folk agerar groteskt ckligt att han inte kan titta bort. Knner igen situationen och d har jag inte en tiondel p Elons asperbeger-skala.

Kombinationen av:
1 Folk anklagar andra (hr Elon) fr att vara dliga mnniskor, samtidigt som det r de sjlva som uppvisar en sjukt vidrig och narcissistisk mnniskosyn. Sen har de satt en trend-flagga eller dylikt vid namnet som p ngot vis ska indikera att de r goda nr de driver dessa vidrigheter.
2 Motiveringarna r s anti-intelligenta att det helt uppenbart inte har ngot alls att gra med IQ, det vill sga det r ingen kronisk begrnsning - de r bara totalt frvirrade av ngot. Elon Musk blir Adolf Hitler liksom. P riktigt. Hela ansatsen r s djupt frsjunken i narcissism och frustration att attackerna blir s lngt ifrn en trivial sanning de bara kan komma.

Just punkt 2 r vad som gr det svrt. Miljoner mnniskor sitter och skriker "BlHurg 2+4 = 928! Det r fakta! S du kan g och d med ditt forskande om att 2 + 4 = 6 ditt vidriga fascist-ckel! Tur att dina barn hatar dig!"

Om man d r en viss typ av person r det vldigt, vldigt, vldigt svrt att inte fortstta frska mana till lugn och leta efter vgar att frklara att 2 + 4 = 6.
Citera
2022-12-12, 21:40
Medlem
Madagascars avatar
Elon mste ju vara medveten om att hans agerande p och med Twitter pverkar $TSLA mycket.

Han bryr sig inte?
Eller vill han aktivt minska kursen?
Citera
2022-12-12, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Elon mste ju vara medveten om att hans agerande p och med Twitter pverkar $TSLA mycket.

Han bryr sig inte?

Gillar Musk, fr att han r vldigt intelligent och ven frisprkig. Tesla dremot r grovt vervrderat i mina gon, en halvering av brsvrdet r kanske berttigat.
Citera
2022-12-12, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Han bryr sig inte?

Ett ras i Tesla skulle vara frdande fr musk d han stllt sina aktier som skerhet fr Twitter-kpet.

D de gjordes genom en LBO har bankerna antagligen stllt konvenanter relaterat till Twitters intkter vilket skulle leda till att rntan hjs om finanserna brjar se smre ut.

Dvs att en lg teslakurs r de absolut sista musk behver nu. Varfr han kr ryktet i backen fr bde sig sjlv och drmed hans unge tesla r drfr fr mig ofrsteligt.

Det kan ocks vara s att de vi sg idag var frsljning ifrn Elon. Eller s har instutitioner brjat trttna p att Musk beter sig som en bebis online
Citera
2022-12-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ett ras i Tesla skulle vara frdande fr musk d han stllt sina aktier som skerhet fr Twitter-kpet.

D de gjordes genom en LBO har bankerna antagligen stllt konvenanter relaterat till Twitters intkter vilket skulle leda till att rntan hjs om finanserna brjar se smre ut.

Dvs att en lg teslakurs r de absolut sista musk behver nu. Varfr han kr ryktet i backen fr bde sig sjlv och drmed hans unge tesla r drfr fr mig ofrsteligt.

Det kan ocks vara s att de vi sg idag var frsljning ifrn Elon. Eller s har instutitioner brjat trttna p att Musk beter sig som en bebis online

Han frsker komma in billigt igen.
Citera
2022-12-12, 22:33
Medlem
Madagascars avatar
Citat:

Intressant.

Ja, svrt att begripa. Det borde finnas stort utrymme att fkta fr yttrandefrihet och sin version av Twitter utan att samtidigt snka $TSLA.

Extra intressant ifall det var han sjlv som slde idag.
Senast redigerad av Madagascar 2022-12-12 kl. 23:24.
Citera
2022-12-12, 23:30
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDI
Gillar Musk, fr att han r vldigt intelligent och ven frisprkig. Tesla dremot r grovt vervrderat i mina gon, en halvering av brsvrdet r kanske berttigat.

Vad tycker du r ett rimligt PE-tal fr ett fretag som vxer med 40-50% om ret och har den strsta vertikala integrationen bland biltillverkare? Vilket vrde stter du p FSD, egen batteritillverkning, minskade produktionskostnader genom gigacasting, implementering av 4680-celler osv? Rknar du in ngot vrde alls frn AI-delen dr Tesla r vrdsledande? Frutom rena vinstsiffror s har alla dessa saker ett vrde. Vid nsta rsredovisning faller PE-talet ner till runt 35 enligt Wall Streets egna prognoser. Tnker du att t.ex Alphabet, Netflix och Amazon kommer vxa sina intkter mer n Tesla de kommande ren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in