Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-24, 20:36
Avstängd
EU-narrativet om Sverige är just nu att det är högerextremister som styr och så några kurder som protesterar mot Erdogan. Thats it. Ingen nyansering. Och så illustrerar dem det med en bild på "Ung vänster från Uppsala" och skriver undertill: "Unga kurder protesterar mot Turkiet". Det var väldigt blonda kurder det.
Nu är det ju högerextrema och vänsterextrema som gör gemensam sak, och så finns woke-högern och woke-vänstern i mitten, men framför allt woke-högern.
Citera
2023-01-24, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Nä jag vill inte åka in för antisemitism, men prova du

Citat:
Jag ser att bränna symboler som ett hot. Oavsett vilka symboler

Citat:
Jag utmanar dig att prova

Så du är en fegis? Varför blir jag inte förvånad.
Citera
2023-01-24, 20:37
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Jag ser att bränna symboler som ett hot. Oavsett vilka symboler

På vilket sätt skulle det utgöra ett hot och vilka skulle hotas?

Citat:
Jag utmanar dig att prova

Jag har inte för vana att syssla med aktioner av det slaget, men du kan vara lugn då andra redan tycks ha visat intresse:

https://twitter.com/PeterSellei/stat...77746929479684

Självfallet tycker jag att det är helt i sin ordning så länge denne Khaled bränner upp sitt eget exemplar av skriften i fråga.
Citera
2023-01-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
EU-narrativet om Sverige är just nu att det är högerextremister som styr och så några kurder som protesterar mot Erdogan. Thats it. Ingen nyansering. Och så illustrerar dem det med en bild på "Ung vänster från Uppsala" och skriver undertill: "Unga kurder protesterar mot Turkiet". Det var väldigt blonda kurder det.
Nu är det ju högerextrema och vänsterextrema som gör gemensam sak, och så finns woke-högern och woke-vänstern i mitten, men framför allt woke-högern.

Woke-högern och woke-vänstern i mitten? Högerextremister som styr?
Högerextrema och vänsterextrema som samarbetar?

Helt seriös fråga, men är du full?
Citera
2023-01-24, 20:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Prova bränna talmud eller Torah utanför Israels ambassad...
Ja? Gör det! Vad väntar du på?

Vi andra kämpar på vidare för din enfaldiga rättighet till att bränna bibeln utanför en kyrka...
Citera
2023-01-24, 20:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kissgobbe
Woke-högern och woke-vänstern i mitten? Högerextremister som styr?
Högerextrema och vänsterextrema som samarbetar?

Helt seriös fråga, men är du full?

Idiot som inte kan läsa!! Läs om, tänk om, tänk rätt!
Citera
2023-01-24, 20:45
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
I en demokrati tar man hänsyn till varandra och majoriteten tillgodoser minoriteters rättigheter och uppfyller sin skyldighet att inte förtrycka minoriteter.

Att bränna en minoritets heliga manual är ett förtryck
Gnäll hur mycket du vill om förtryck.

Tips från coachen: Det är inte förtryck.
Däremot erbarmligt barnsligt, penibelt trams för massorna. Som sagt, jag håller inte med om Paludans fåniga spel för galleriet men jag kämpar för hans och andras rätt att åskådliggöra det.

Demokrati är inte perfekt, måhända, men det är faaan så mycket bättre än diktatur!
Citera
2023-01-24, 21:07
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Szalenstwo
Vad är alternativet?

Är det osmakligt att bränna en religös skrift? Absolut.

Ska man hindra folk från att göra det? Nej.

Vi har yttrandefrihet, vi har rätten att skita blankt i vad grannen tycker om si eller så, detta innefattar även koranbrännande dårar som danskjäveln.

Det är som sagt osmakligt, men alternativet är att förbjuda det och böja sig inför religiös dogmatism.

Jag ser hellre koranen brännas än att vi böjer oss för religion.

Då får man ju börja förbjuda allt. Det finns alltid nån som blir kränkt.
Citera
2023-01-24, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
"The road to hell is paved with good intentions."

Inget passande citat här eftersom det finns 0 goda saker med islam
Citera
2023-01-24, 21:10
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Inget passande citat här eftersom det finns 0 goda saker med islam

Jag syftar på om koranbränningen förbjuds för att muslimer blir kränkta.
Citera
2023-01-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Du inbillar dig alltså att alla länder i världen fungerar lika bra?

Dubai fungerar dåligt tycker du? Dubai är fyllt till bredden med Tredjevärlden-människor och ändå håller sig alla i skinnet, pga att där är det inte kaffe och bullar till kriminella som gäller.

Singapore och Dubai är tryggare och bättre än skitlandet Sverige, bara för dig att svälja.

Inga religiösa böcker kan få brännas i en mångkultur. Enbart med hård hand kan man styra en mångkultur. Dödsstraff måste införas även för mindre brott.

Frågan om GW Persson är inte seriös. Debattera som en vuxen människa.

Nej naturligtvis ska man inte få bränna flaggor. Den svenska flaggan bör dock avvecklas eftersom Sverige nu är en del av EU. Sverige bör lyssna på kritiken från EU och anpassa sig till EUs linje, Varför lät man Paludan bränna en Koran utanför den turkiska ambassaden? Låt honom bränna den i Rinkeby utan polisskydd, varsågod.

Singapore är mitt ideal, jag är en regelbunden besökare där, och i Dubai.

Nej, du antydde att Singapore skulle vara bättre än alla andra länder och att det inte fanns något annat bättre land...

I Dubai offrar du din frihet för säkerhet och trygghet. Det är ett muslimskt land och allt funkar givetvis väl så länge du respekterar Islam och följer deras lagar och regler. Prova att bränna Koranen där så ska du få se - du dör.
"The legal system in the UAE is based on a hard-line interpretation of Sharia law." - det säger ALLT.

Dessutom, Dubai är Top 10 rikast i världen och "fattigdom" där visar sig inte i hemlöshet och arbetslöshet, utan snarare i kassa arbetsvillkor hos arbetarklassen.

OK, ja till dödsstraff. Då blir vi av med typ alla blattar och negrer i Sverige.

Jo, frågan om GW Persson är seriös. Du verkar bara inte förstå den.
Poängen med den var att en bok förblir en bok; oavsett vad den innehåller.
Senast redigerad av S0urce 2023-01-24 kl. 21:28.
Citera
2023-01-24, 21:48
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Nej, du antydde att Singapore skulle vara bättre än alla andra länder och att det inte fanns något annat bättre land...

Ja Singapore är bättre än alla andra länder. Renare, tryggare, mer välfungerande, modernt, bäst skolresultat i världen. Har du några egentliga sakargument att anföra emot detta?

Citat:
I Dubai offrar du din frihet för säkerhet och trygghet. Det är ett muslimskt land och allt funkar givetvis väl så länge du respekterar Islam och följer deras lagar och regler. Prova att bränna Koranen där så ska du få se - du dör.
"The legal system in the UAE is based on a hard-line interpretation of Sharia law." - det säger ALLT.

Ja var det inte det jag skrev? Jag har funderat på att flytta till Dubai. Och varför i helvete skulle jag vilja bränna Koranen där när jag är emot Koranbränning här. Helt rätt med dödsstraff för Koranbränning. Man ska inte pissa på andra människor hursomhelst.

EU har alltså helt rätt i sin kritik mot Sverige. Total yttrandefrihet lämpar sig inte för en mångkultur, och det är vad Sverige är idag många har bara inte förstått det än.

Citat:
Dessutom, Dubai är Top 10 rikast i världen och "fattigdom" där visar sig inte i hemlöshet och arbetslöshet, utan snarare i kassa arbetsvillkor hos arbetarklassen.

Det är inte Topic.

Citat:
OK, ja till dödsstraff. Då blir vi av med typ alla blattar och negrer i Sverige.

Nej, men vi blir av med alla som är problematiska, vilket inkluderar kriminella svenskar.

Citat:
Jo, frågan om GW Persson är seriös. Du verkar bara inte förstå den.
Poängen med den var att en bok förblir en bok; oavsett vad den innehåller.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in