Flashback bygger pepparkakshus!
2023-03-15, 09:58
Medlem
peterZiipens avatar
Först trodde Erik & Lotta att Rumäniens konturer var Ukraina, och nu tror Tobbe och Erika att Kiev ligger allra längst väster ut i landet i närheten av Lviv. 🤔
Citera
2023-03-15, 11:36
Medlem
Saloths avatar
[quote=kaReri182|83804810]
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Han är garanterat mer allmänbildad än Svennis, Henke Larsson, Janne Josefsson m.fl./QUOTE]

På vilka grunder bygger du den garantin? I vilka sammanhang har PS visat sig vara allmänbildad?

Nja, han har inte varit med i nån frågeprogram vad jag vet.
Men man kan ana en vill allmänbildning när man ser/hör hans intervjuer.
Roligast var han nog när han gjorde bort Holm när Holm tjatar om att hoppa 10 gånger 2.40 är bättre än 1 gång 2.42, kommer inte ihåg exakt hur det lät men Sjöberg säger ju att det heter höjdhopp inte jämnhopp eller nåt sånt.

Det är inte svårt att vara mer allmänbildad än dessa som jag nämnde, ett tag trodde jag Svennis var lobotomerad. Kunde Henke nån fråga öht? Josefsson funderade jag på om han spelade dum, för att dra tittare eller nåt liknande.
Nä jag har väl inget att kunna påvisa att Sjöberg skulle vara bättre men kan man vara sämre?
Citera
2023-03-15, 11:42
Medlem
[quote=Saloth|83813397]
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182

Roligast var han nog när han gjorde bort Holm när Holm tjatar om att hoppa 10 gånger 2.40 är bättre än 1 gång 2.42, kommer inte ihåg exakt hur det lät men Sjöberg säger ju att det heter höjdhopp inte jämnhopp eller nåt sånt.

Det är inte svårt att vara mer allmänbildad än dessa som jag nämnde, ett tag trodde jag Svennis var lobotomerad. Kunde Henke nån fråga öht? Josefsson funderade jag på om han spelade dum, för att dra tittare eller nåt liknande.
Nä jag har väl inget att kunna påvisa att Sjöberg skulle vara bättre men kan man vara sämre?

Tyvärr kommer vi aldrig att få något svar. Säga vad man vill om PS, men han är definitivt så pass "slipad" att han aldrig ställer upp i ett frågesportprogram och därmed avslöjar sin dåliga allmänbildning.
Citera
2023-03-15, 11:55
Medlem
Saloths avatar
[quote=kaReri182|83813445]
Citat:

Tyvärr kommer vi aldrig att få något svar. Säga vad man vill om PS, men han är definitivt så pass "slipad" att han aldrig ställer upp i ett frågesportprogram och därmed avslöjar sin dåliga allmänbildning.

Du sa att jag skulle bevisa att han var allmänbildad.
Nu säger du att han har en dålig allmänbildning!
Kan du bevisa det?
I vilka sammanhang har han påvisat dålig allmänbildning?
Citera
2023-03-15, 12:08
Moderator
Dr Kings avatar
[quote=Saloth|83813397]
Citat:

Det var otroligt klassiskt ja där Sjöberg totalt plattade till Holm i diskussionen. Sjöberg tog upp att Holm hade tjajat om att han hade fler hopp över 2.30 än Sjöberg (troligen för att han var skadad mindre än Sjöberg och tävlade i fler tävlingar). Sjöberg tyckte att 2.30 var en skithöjd som det var löjligt att räkna antal hopp över och att om man ville titta på jämnhet skulle man titta på snittet för de 10 eller 20 bästa hoppen där Sjöberg hade ett betydligt bättre snitt än Holm.

Sedan avslutade han med det klassiska 2.42 är högre än 2.40. Det är därför det heter höjdhopp annars kunde det ha hetat jämnhopp

Diskussionen finns här

https://www.dailymotion.com/video/x2ty2u7
Citera
2023-03-15, 12:21
Medlem
[quote=Saloth|83813566]
Citat:

Kan du bevisa det?

Jag har träffat och "umgåtts" en del med honom i samband med en semesterresa för ett tiotal år sedan. Vilket bevisvärde det har kan ju iofs diskuteras.
Citera
2023-03-15, 15:37
Medlem
Saloths avatar
[quote=Dr King|83813680]
Citat:
Det var otroligt klassiskt ja där Sjöberg totalt plattade till Holm i diskussionen. Sjöberg tog upp att Holm hade tjajat om att han hade fler hopp över 2.30 än Sjöberg (troligen för att han var skadad mindre än Sjöberg och tävlade i fler tävlingar). Sjöberg tyckte att 2.30 var en skithöjd som det var löjligt att räkna antal hopp över och att om man ville titta på jämnhet skulle man titta på snittet för de 10 eller 20 bästa hoppen där Sjöberg hade ett betydligt bättre snitt än Holm.

Sedan avslutade han med det klassiska 2.42 är högre än 2.40. Det är därför det heter höjdhopp annars kunde det ha hetat jämnhopp

Diskussionen finns här

https://www.dailymotion.com/video/x2ty2u7

Där är den
Tack så mycket!
Jag såg intervjun med Sjöberg härom veckan i Min sanning.
Tyckte han var väldigt vältalig och gav mycket bra svar och som alltid när det kommer till Sjöberg så behåller han lugnet även man kan ana att han blir frustrerad, med all rätt.

Jag vidhåller att han hade varit en favorit om han hade varit med, även fast jag inte tror han skulle vinna men det hade varit roligt att kolla.
Citera
2023-03-16, 23:32
Medlem
zerxezs avatar
Taco Bells logga var rosaröd och gul fram till 2016 när de bytte till lila och vit. Kan varit därför Gårdinger tänkte det inte kunde vara det. Men han borde fortfarande kört på det för deras andra gissning var ju en vild chansning utan förankring i verkligheten
Citera
2023-03-17, 00:20
Medlem
[quote=Saloth|83813566]
Citat:

Kan du bevisa det?

https://youtu.be/bQVMQavI2_4

Den frågan han får där är väl kanske den svåraste i Vem Vet Mest-historien, men svaret han ger tyder inte på glimrande allmänbildning
Citera
2023-03-17, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Klurig grupp att försöka tippa, (förutom 1:an och 2:an), men kanske något såhär:

1. Erik & Lotta
2. Emma Knyckare & Ola Söderholm
3. Kristoffer Appelquist & Lina Thomsgård
4. Linnéa Wikblad & Henrik Torehammar
5. Jan Gradvall & Eva Hamilton
6. Pontus Gårdinger & Lina Axelsson Kihlblom
7. Erika Johansson & Tobias Blom
8. Grynet & Dregen

Artikeln: https://www.aftonbladet.se/nojesblad...pen-i-sasong-9

Snyggt tips må jag säga. Även om det var jääävligt tajt mellan många positioner så verkar det som att du dammade in full pott 👍👍👍
Citera
2023-03-17, 00:57
Medlem
outback4s avatar
Erika tror alltså Otis Redding lever 2023..herrejisses
Citera
2023-03-17, 06:58
Medlem
Joe Blows avatar
Det står helt klart att det nästlat sig in en idrottsintresserad på redaktionen. En av de saker jag uppskattat med denna frågelek var att det varit ytterst sparsamt med sportfrågor. Denna säsong har det ökat markant. De tävlande skall ha koll på regler, termer, utseendet på gamla och nya sportfånar. Det enda som gläder mig är att de tävlande oftast svarar fel. Hoppas det snarast återgår till max någon sportrelaterad fråga i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in