Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-22, 13:01
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
"Favoritvaluta"

Där har vi ditt felresonemang i ett nötskal. Om du har en valuta som du föredrar av känslomässiga skäl så är något allvarligt fel.

(Bitcoin är inte en valuta).
Det är din åsikt men jag ser inte vad den tillför i diskussionen.

Samtidigt fortskrider bitcoiniseringen i och med att man nu kan köpa fler fastigheter för bitcoin utan att befatta sig med fiat.
Citera
2023-04-22, 13:03
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Det är din åsikt men jag ser inte vad den tillför i diskussionen.

Samtidigt fortskrider bitcoiniseringen i och med att man nu kan köpa fler fastigheter för bitcoin utan att befatta sig med fiat.
Kan vi mäta denna bitcoinisering? Jag har frågat flera gånger men får aldrig några svar.

Ett mätetal som jag tidigare har föreslagit är Google trends. Den visar entydigt att bitcoiniseringen avtar.
Citera
2023-04-22, 13:08
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Kan vi mäta denna bitcoinisering? Jag har frågat flera gånger men får aldrig några svar.

Ett mätetal som jag tidigare har föreslagit är Google trends. Den visar entydigt att bitcoiniseringen avtar.
Noterar att du byter ämne då det visat sig att det kommit en ny tjänst som möjliggör köpare att köpa fastigheter för bitcoin utan att befatta sig med fiat.

Jag har ställt frågor till dig många gånger utan att få svar. Hur många timmar har du lagt på bitcoin idag? Var det värt det?
Citera
2023-04-22, 13:17
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
👆Illussionen att det avtar.
👇Verkligheten
https://www.bildtagg.se/bild/led1jl0mskjn8rinl0ngyxa
Citera
2023-04-22, 13:19
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
👆Illussionen att det avtar.
👇Verkligheten
https://www.bildtagg.se/bild/led1jl0mskjn8rinl0ngyxa
Ja, det har avtagit de senaste två åren alltså. Bubblan har spruckit.
Citera
2023-04-22, 13:22
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ja, det har avtagit de senaste två åren alltså. Bubblan har spruckit.
Cherrypicking hjälper dig inte.
Citera
2023-04-22, 13:25
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Cherrypicking hjälper dig inte.
Vad pratar du om för strunt? Vi pratar alltså om en pågående trend ("bitcoiniseringen"). Enligt mätdatan ovan har siffran alltså (brus undantaget) åkt neråt sedan hösten 2020 fram till idag. Detta är motsatsen till cherry picking.
Citera
2023-04-22, 13:26
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Vad pratar du om för strunt? Vi pratar alltså om en pågående trend ("bitcoiniseringen"). Enligt mätdatan ovan har siffran alltså (brus undantaget) åkt neråt sedan hösten 2020 fram till idag. Detta är motsatsen till cherry picking.
Siffran har ökat sedan 2009 till idag. Värdet idag ligger över snittet för hela tidsperioden mellan 2009 till idag.
Citera
2023-04-22, 13:28
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Siffran har ökat sedan 2009 till idag. Värdet idag ligger över snittet för hela tidsperioden mellan 2009 till idag.
Det låter ju helt otroligt dåligt om trenden har varit sjunkande de senaste tre åren (av 14 möjliga). Vi kan alltså absolut inte tala om att "bitcoiniseringen fortskrider", när den gör det motsatta. Pinsamt att se hur du tolkar statistik.
Citera
2023-04-22, 13:34
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Det låter ju helt otroligt dåligt om trenden har varit sjunkande de senaste tre åren (av 14 möjliga). Vi kan alltså absolut inte tala om att "bitcoiniseringen fortskrider", när den gör det motsatta. Pinsamt att se hur du tolkar statistik.
Där verkar din tolkning vara helt fel. Jag tror din bias inte tillåter dig att de den objektiva sanningen.

Skönt att vi i vart fall är överens om att man ny kan köpa fastigheter för btc utan att befatta sig med fiat. Du knorrade lite i början men kom till insikt sen.

Hur många timmar har du lagt på bitcoin idag? Var det värt det?
Citera
2023-04-22, 13:40
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Skönt att vi i vart fall är överens om att man ny kan köpa fastigheter för btc utan att befatta sig med fiat. Du knorrade lite i början men kom till insikt sen.
Det har du ju kunnat göra hela tiden. Fattar inte vad du tjatar om. Vi är absolut inte överens om någonting, så jag betackar mig för dylika kommentarer från dig.
Citera
2023-04-22, 13:46
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Det har du ju kunnat göra hela tiden. Fattar inte vad du tjatar om. Vi är absolut inte överens om någonting, så jag betackar mig för dylika kommentarer från dig.
Jaha då verkar vi inte vara överens. Inget ovanligt att alla är överens utom du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in